loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. حجت‌الاسلامابوترابی‌فرد،خطیب جمعه تهران: مشارکت در انتخابات نقش تعیین‌کننده‌ای در افزایش اقتدار ملی دارد ۱۴۰۳/۰۴/۰۱   امام جمعه موقت تهران گفت: امیدوارم ا

طاهر مهدوی بازدید : 1 شنبه 02 تیر 1403 نظرات (0)
.
حجت‌الاسلامابوترابی‌فرد،خطیب جمعه تهران:
مشارکت در انتخابات نقش تعیین‌کننده‌ای در افزایش اقتدار ملی دارد
۱۴۰۳/۰۴/۰۱
‫حجت الاسلام ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران - شبستان‬‎
 
امام جمعه موقت تهران گفت: امیدوارم اولاً با مشارکت بالا زمینه افزایش وحدت و اقتدار ملی فراهم گردد. ثانیاً با انتخاب شایسته‌ترین فرد، راه برای تحقق آرمان‌های انقلاب، ارزش‌های اسلام و انقلاب، رشد و توسعه و پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هموار گردد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، در خطبه‌های نماز جمعه تهران بیان داشت: در آستانه هفته قوه قضائیه قرار داریم. معاون اول قوه قضائیه گزارش امیدبخش و الهام‌آفرینی را ارائه کرد. آرزوی موفقیت برای ریاست هوشمند و پرتلاش و عالم قوه قضائیه و همه همکاران متعهد و فرهیخته آن بزرگوار در دستگاه قضائی کشور داریم و به این سخن مقام معظم رهبری اشاره می‌کنم که فرمودند توقع از قوه قضائیه این است که عدالت در زندگی مردم ملموس شود، عدالت را حس کنند و این عمومیت پیدا کند. طوری شود که
هر کس مورد ستم قرار گرفت فروغ امیدی در دل او باشد و به قوه قضائیه مراجعه می‌کند و داد خود را می‌ستاند و فرمودند که با این قله فاصله داریم.
به گزارش مهر، امام جمعه موقت تهران گفت: بدون تردید این مهم‌ترین دغدغه ریاست قوه قضائیه است. امیدوارم همکاران هوشمند و متعهد ایشان، حقوقدانان، صاحبان دانش و اندیشه در مجامع علمی و دانشگاهی از تمام ظرفیت خود استفاده کنند برای حرکت این قوه به سوی جایگاهی که زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران است. وی اظهار داشت: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم قرار داریم. مطابق اصل ششم قانون اساسی کشور باید به اتکای آرا عمومی از راه انتخابات اداره شود و جمهوری اسلامی ایران در طول بیش از ۴ دهه گذشته پرونده درخشان و افتخارآفرینی را در این حوزه ارائه کرده است؛ آن هم در کشوری با تاریخ ۲۵۰۰ سال استبداد، با این همه رهبری معظم در سال ۱۴۰۲ در بیانات بسیار مهم، تعیین‌کننده و راهبردی خویش در حوزه انتخابات، اصولی را تبیین و در معرض نگاه عموم قرار دادند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد، خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند هر دو کلمه جمهوری و اسلامی وابسته به انتخابات است. اگر انتخابات در کشور نباشد یا دیکتاتوری است یا هرج و مرج و ناامنی خواهد شد. اینها باید آویزه گوش مقامات و مسئولان ارشد و میانی کشور باشد. ایشان در ادامه فرمودند اگر حضور پرشور مردم در انتخابات باشد، این وحدت ملی را نشان می‌دهد و در ادامه به پیوند ناگسستنی حضور پرشور مردم در انتخابات، وحدت ملی، قدرت ملی و رشد و توسعه علمی و اقتصادی کشور اشاره نمودند. امام جمعه موقت تهران گفت: امیدوارم اولاً با مشارکت بالا زمینه افزایش وحدت و اقتدار ملی فراهم گردد. ثانیاً با انتخاب شایسته‌ترین فرد، راه برای تحقق آرمان‌های انقلاب، ارزش‌های اسلام و انقلاب، رشد و توسعه و پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هموار گردد. وی افزود: بدون تردید مشارکت گسترده سیاسی شهروندان، گروه‌ها و احزاب در انتخابات و تعیین شایسته‌ترین فرد برای مدیریت دستگاه اجرائی کشور، نقش تعیین‌کننده‌ای در افزایش اقتدار ملی، تحکیم پیوند دولت و ملت ایفا می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد، ابراز داشت: لذا از جوانان عزیز، ملت بزرگوار، خانم‌ها و آقایان، همه اصناف، مجامع علمی و دانشگاهی می‌خواهم که از این ظرفیت اقتدارآفرین که نظام جمهوری اسلامی تحت رهبری حکیمانه رهبری معظم برای ملت فراهم آورده است، به شایستگی استفاده کنند و حضور خود در منطقه و جهان را در برابر قدرت‌های بزرگ با اقتدار تثبیت نمایند.
معاون اول قوه قضائیه: با اقدامات قوه قضائیه۳۲۳همت اموال یغما رفته به بیت‌المال بازگشت
 
حجت‌الاسلام حمزه خلیلی، معاون اول قوه قضائیه در اولین روز هفته قوه قضائیه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران عملکرد دستگاه قضائی در یک سال گذشته را تشریح کرد.
معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: در دوره جدید در دستگاه قضائی سعی شده با اطاله دادرسی به صورت منطقی و عقلانی برخورد کنیم که این موضوع منجر کاهش ۱۰ درصدی متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم بدوی و کاهش ۳۰ درصدی متوسط زمان رسیدگی در محاکم تجدید نظر شده است.
وی با بیان اینکه میزان پرونده‌های معوق در سال قبل ۸ درصد کاهش یافته است، گفت: در حوزه حفظ حقوق شهروندی، حمایت از تولید و سایر مسائل اجتماعی نیز اقدامات قابل توجهی در طول یک سال گذشته در قوه قضائیه انجام شده است.
معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه در حوزه حقوق عامه و منابع طبیعی ۲ هزار ۹۵۳ هکتار از اراضی به دولت اعاده شده است، عنوان کرد: ۳۳ هزار و ۲۵۰ مورد رفع تصرف و قلع و قمع اراضی ملی و مراتع و ۲۴۵ مورد موارد آلوده‌کننده محیط زیست نیز پلمب شده است؛ این موارد بخشی از اقداماتی بود که از طریق شورای حقوق بیت‌المال دستگاه قضا در سال گذشته انجام شده است.
حجت‌الاسلام خلیلی، با اشاره به اقدامات دستگاه قضا در حوزه حفظ حقوق شهروندی و دفاع از آزادی‌های مشروع که مورد تاکید رهبر است، گفت: در سال قبل این مهم، یکی از کارهای مورد حمایت و رصد جدی قوه قضائیه بود؛ لذا دستگاه قضائی خود را مکلف به حفظ حقوق مردم و برخورد جدی و قانونی با کسانی می‌داند که قانون‌شکنی و به حقوق دیگران تعرض کرده و آزادی‌های مشروع را سلب می‌کنند.
یک هزار و ۴۱ شرکت و یا واحد تولیدی یا به چرخه برگشته و یا از تعطیلی آنها جلوگیری شده است
وی بیان داشت: در حوزه حمایت از تولید، تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتی نیز اقدامات ارزشمندی در طول یک سال اخیر از سوی قوه قضائیه به انجام رسیده است. دادستانی و سازمان بازرسی کل کشور موارد مرتبط با امور اقتصادی و تولیدی را بررسی کردند و در نتیجه این زحمات یک هزار و ۴۱ شرکت و یا واحد تولیدی یا به چرخه برگشته و یا از تعطیلی آنها جلوگیری شده است.
معاون اول قوه قضائیه گفت: در راستای حمایت از تولید و تحقق شعار سال همچنین، حساب‌هایی که امکان رفع مسدودی داشت به طور قانونی رفع مشکل شده و امکان تردد به خارج برای کسانی که می‌توانند و می‌خواهند حمایت از تولید داشته باشند، فراهم شده به طوری که بیش از
۱۰ هزار مورد اینچنینی داشتیم که مشکلات آنها با هماهنگی دستگاه قضائی حل شد.
حجت‌الاسلام خلیلی اظهار داشت: در راستای حمایت از تولید و تحقق شعار سال همچنین، حساب‌هایی که امکان رفع مسدودی داشت به طور قانونی رفع مشکل شده و امکان تردد به خارج برای کسانی که می‌توانند و می‌خواهند حمایت از تولید داشته باشند، فراهم شده به طوری که بیش از ۱۰ هزار مورد اینچنینی داشتیم که مشکلات آنها با هماهنگی دستگاه قضائی حل شد. وی با بیان اینکه دستگاه قضا با شناسایی بسترها و معرفی آنها به قوه مجریه کمک کرده تا ساختارهای نظام اقتصادی اصلاح شود، گفت: قوه قضائیه ضمن حمایت از اصلاح ساختار اقتصادی، با کسانی که اخلال در نظام اقتصادی داشتند، برخورد سخت داشته است، لذا ۶۹۰ پرونده جرایم اقتصادی تشکیل شده که بخشی از آنها رسیدگی و بخش هم در حال رسیدگی هستند و با این اقدام اموال زیادی به بیت‌المال بازگشته است.
۵۸ همت معوقات بانکی توسط واحدهای اجرائی و ۴۰ همت مطالبات دولت از برخی شرکت‌ها وصول شده است
معاون اول قوه قضائیه بیان داشت: با اقدامات قوه قضائیه در مقابله با فساد ۳۲۳ همت بازگشت مالی به بیت‌المال رخ داده و همچنین ۵۸ همت معوقات بانکی توسط واحدهای اجرائی وصول و ۴۰ همت مطالبات دولت از برخی شرکت‌ها وصول شده است.
نرخ مصالحه به ۴۲ درصد رسیده است در شورای حل اختلاف زندان‌ها حدود ۸۰ درصد پرونده‌ها با صلح خاتمه پیدا می‌کنند
حجت‌الاسلام خلیلی گفت: تلاش خدمتگزاران شما در قوه قضائیه آن است که اختلافات عادی مردم با صلح خاتمه یابد و این مهم مگر با همکاری آحاد جامعه ممکن نیست. در حال حاضر اکثر شهروندان در قالب صلح یار و اعضای شورای حل اختلاف ما را کمک می‌کنند و نرخ مصالحه به ۴۲ درصد رسیده است و در شورای حل اختلاف زندان‌ها حدود ۸۰ درصد پرونده‌ها با صلح خاتمه پیدا می‌کنند و ۴۴۳ فقره پرونده قصاص نیز با گذشت اولیای دم مختومه شده است.
با اجرای دقیق «قانون الزام به تنظیم سند رسمی اموال غیرمنقول» شاهد ایجاد نظم خوبی در معاملات املاک خواهیم بود
وی اظهار داشت: یکی از منشأهای اساسی ایجاد اختلاف وجود اسناد عادی در مبادلات افراد بود و این موضوع باعث تشکیل بسیاری از پرونده‌های قضائی شده بود. با تأکیدات رهبر معظم انقلاب در این باره، «قانون الزام به تنظیم سند رسمی اموال غیرمنقول» تدوین و در مجمع تشخیص تصویب و ابلاغ شد؛ با اجرای دقیق این قانون شاهد ایجاد نظم خوبی در معاملات املاک خواهیم بود، سازمان اسناد در حال ایجاد زیرساخت‌ها و ملزومات آن است.
مهدی چمران مطرح کرد؛ نامه شهید چمران به شیعیان لبنان در بدو ورودش به این کشور 
مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت سالگرد شهادت شهید مصطفی چمران ضمن بر شمردن فضائل اخلاقی و سیره شهید مصطفی چمران گفت: شهید چمران به دعوت امام موسی صدر وارد لبنان می‌شود و در بدو ورودش به لبنان به شیعیان لبنان نامه‌ای می‌نویسد که در آن نامه می‌گوید: «ای شیعیان حسین؛ من برای شما بشارتی عظیم به ارمغان آوردم بشارتی که حلال همه مشکلات است و بشارتی که جبر تاریخ را در برابر اراده آهنین ما تسلیم می‌کند و راه بسته را می‌گشاید. بشارت خیر، بشارت پیروزی و وصل به معشوق که این بشارت شهادت است. دوستانم من پیشاپیش شما پرچم شهادت را به دوش می‌کشم و من تصمیم گرفتم که در برابر اسرائیل حتی با مشت بایستم و بجنگم و هر کسی به راه حسین معتقد است می‌تواند مرا دنبال کند؛ و من آمده‌ام تا به اسرائیل بفهمانم برای همیشه روسیاهش خواهیم کرد و آن‌قدر خواهم جنگید تا به افتخار شهادت نائل آیم. من راه خود را یافته‌ام و مطمئن هستم که پیروزی و نجات شما نیز در پیروی راه حسین است و بس.»
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه شیعیان لبنان نیز راه حسین را دنبال کردند، گفت: امروز حزب‌الله لبنان و لبنان یک قدرت قوی و توانمند در مقابل اسرائیل است، آن روز مقاومت اسلامی آغاز شد و امروز نتیجه‌اش را می‌بینید.
چمران اظهار داشت: شهید مصطفی چمران در حالی به شهادت رسید که تفنگ و لباسش به خونش آغشته بود و تنها چند هزار جلد کتاب و حدود ۳۵ هزار تومن حقوق نمایندگی مجلسش در حساب بانکی‌اش در شعبه پاستور مانده بود که البته هنوز هم مانده است تا نمایندگان بدانند که نمایندگان پیش از آنها چگونه زیستند و چگونه شهید شدند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟