loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) صورت گرفت تجدید میثاق نمایندگان مجلس با آرمان‌های امام(ره)     ۱۴۰۱/۱۱/۱۶ محمدباقر قالیباف رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلا

طاهر مهدوی بازدید : 8 دوشنبه 17 بهمن 1401 نظرات (0)
.
با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) صورت گرفت
تجدید میثاق نمایندگان مجلس با آرمان‌های امام(ره) 
   ۱۴۰۱/۱۱/۱۶

تجدید میثاق نمایندگان با آرمان‌های امام(ره) - مشرق نیوز

محمدباقر قالیباف رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آستانه ایام‌الله دهه‌ فجر با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره)، ضمن قرائت فاتحه، با آرمان‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدا تجدید میثاق کردند.
در این مراسم که حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی رئیس تولیت آستان امام خمینی(ره) نیز حضور داشت، اعضای هیئت دولت با اهدای تاج گل و قرائت فاتحه، یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم با تاکید بر اینکه امروز رهروان امام کسانی هستند که از محرومین و مستضعفین حمایت می‌کنند، گفت: وقتی از مستضعف نام می‌بریم، کسی است که استعداد و ظرفیت دارد، اما استبداد و استکبار اجازه بروز آن استعداد را به او نمی‌دهد.
رئیس مجلس و نمایندگان همچنین با حضور در مزار شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، یاد این شهیدان را گرامی داشتند.
 
قالیباف:
مولد‌سازی اموال دولت کاری بجا و دقیق است
محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی دیروز (یکشنبه ۱۶ بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در آستانه چهل‌وچهارمین سالروز پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی، فرارسیدن دهه فجر را به ملت سرافراز ایران اسلامی تبریک و تهنیت می‌گویم و به روح پرفتوح امام راحل که رهبر و مرشد حرکت تاریخی ملت ایران در راه کسب استقلال، آزادی و برپایی جمهوری اسلامی بود، درود می‌فرستم.
وی گفت: این روزها مردم عزیزمان در شهرستان خوی در سرمای شدید دچار خسارت‌های ناشی از زلزله شدند. مدیران اجرایی در حال تلاش برای حل مسائل آنان هستند که امیدوارم این تلاش‌ها سرعت بیشتری گیرد و از کمیسیون عمران مجلس می‌خواهم بر روند خدمت‌رسانی به مردم نظارت جدی داشته باشند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در هفدهمین کنفرانس اتحادیه پارلمانی کشورهای عضو همکاری‌های اسلامی، گفت: اتحادیه بین‌المجالس اسلامی به جهت نقش تأسیسی جمهوری اسلامی ایران در همگرایی کشورهای مسلمان، همواره یکی از اولویت‌های فعالیت‌های خارجی مجلس شورای اسلامی بوده است.
قالیباف افزود: در اجلاس الجزایر ۱۸ رئیس مجلس و ۴۰ هیئت از مجالس کشورهای اسلامی حضور داشتند که در این حضور دو روزه فرصت ملاقات تفصیلی دوجانبه با ۷ هیئت مؤثر حاضر در اجلاس فراهم شد. در این اجلاس ابتکار همکاری کشورهای اسلامی برای پیشبرد صلح و پیشرفت را ارائه کردم که مورد استقبال قرار گرفت.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین به‌طور یکصدا اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی به کرانه باختری را محکوم کردیم. اتفاق مهم دیگر در این اجلاس وحدت کشورهای اسلامی در برابر اقدامات کشورهای اروپایی علیه کشورهای اسلامی بود به‌گونه‌ای که اهانت به مقدسات اسلامی از جمله قرآن کریم و رهبران اسلامی در کشورهای اروپایی در قطعنامه‌های صادر شده محکوم شد و مجالس کشورهای اسلامی با قاطعیت مداخله پارلمان اروپا در مسائل داخلی کشورهای مسلمان از جمله مسائل کشورمان را رد کردند.
قالیباف همچنین در جلسه علنی دیروز مجلس‌، در پاسخ به تذکر آیین نامه‌ای نماینده صومعه‌سرا درباره طرح مولد‌‌سازی دولت اظهار داشت: همکاران ما در هیئت اجرایی در این زمینه مصاحبه کرده و توضیح دادند و محتوای آن در رسانه‌ها موجود است.
وی افزود: این اقدام کاری بجا و دقیقی است و در جلسه روز دوشنبه درباره آن توضیحاتی ارائه خواهد شد. 
سازوکار تعویق پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد
نمایندگان در نشست علنی دروز (یکشنبه، ۱۶ بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی با ماده ۱۵ این طرح با ۱۵۸ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
براساس ماده ۱۵ طرح مذکور؛ یک ماده به این شرح به‌عنوان ماده (۷) به این قانون الحاق می‌شود: «ماده ۷- در هر سال مجموع عایدی سرمایه‌دارایی‌های موضوع ماده (۴) این قانون که به «اشخاص غیرتجاری» تعلق دارند، با نرخ ماده (۱۳۱) این قانون مشمول مالیات می‌باشد.»
بررسی جزئیات طرح توسعه بهره‌برداری صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای 
همچنین سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی جزئیات طرح توسعه بهره‌برداری صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای به منظور تولید برق در نشست دیروز این کمیسیون خبر داد.
مالک شریعتی نیاسر بیان کرد: جلسه کمیسیون به بررسی جزئیات طرح توسعه بهره‌برداری صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای در حوزه تولید برق اختصاص داشت. کلیات این طرح در جلسات قبلی کمیسیون به تصویب رسیده بود. این طرح دارای ۱۸ ماده است.
وی در ادامه اظهار کرد: به جز مواد ۳ و ۱۵ سایر مواد این طرح به تایید اعضای کمیسیون رسید. پیرامون مواد ۳ و ۱۵ ابهاماتی از جانب وزارت نیرو و سازمان انرژی اتمی طرح شد و در نهایت مقرر شد درخصوص این دو ماده پیشنهادات اصلاحی دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان انرژی اتمی و وزارت نیرو که متولی برق کشور است به کمیسیون ارائه شود تا ان‌شاءالله درخصوص قیمت خرید این برق و میزان سرمایه‌گذاری برای توسعه نیروگاه‌های هسته‌ای و تولید برق برای کشور تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد.
نماینده مردم تهران در ادامه تصریح کرد: در جلسات آتی پس از وصول پیشنهادات دستگاه‌ها درخصوص این طرح تصمیم‌گیری نهایی صورت خواهد گرفت. کلیت این طرح به این بازمی‌گردد که سهم متناسبی را در سبد تولید برق کشور از محل انرژی هسته‌ای در نظر بگیریم. این استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای صورت گیرد. اکنون یک نیروگاه در کشور داریم و برای توسعه فازهای بعدی آن به منظور تولید برق منابع مالی پیش‌بینی خواهد شد.
وی در ادامه تاکید کرد: هدف حمایت از صنعت نیروگاه‌های اتمی کشور است. ما دانش بومی در این حوزه داریم و باید بتوانیم از آن برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای جهت دستیابی به برق هسته‌ای بهره‌مندی بیشتری را داشته باشیم.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟