loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. پیکر مطهر«آیت‌الله طه محمدی» پس از تشییع در جوار شهدای همدان  آرام گرفت ۱۴۰۳/۰۳/۲۲ پیکر مطهر آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی نماینده پیشین ولی‌فقیه در اس

طاهر مهدوی بازدید : 2 چهارشنبه 23 خرداد 1403 نظرات (0)

.

پیکر مطهر«آیت‌الله طه محمدی»

پس از تشییع در جوار شهدای همدان  آرام گرفت

۱۴۰۳/۰۳/۲۲

‫پیکر آیت‌الله محمدی در خانه ابدی آرام گرفت - ایبنا‬‎

پیکر مطهر آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی نماینده پیشین ولی‌فقیه در استان همدان و امام جمعه همدان با حضور جمع کثیری از طلاب، روحانیون، مسئولان و مردم شهر همدان تشییع و در جوار مرقد شهید همدانی و آیت‌الله موسوی همدانی آرام گرفت.
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان در مراسم تشییع پیکر «آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی» با بیان اینکه این عالم مهذب، استادی پرهیزگار و شخصیتی وارسته بود افزود: ایشان عمر با برکتش را در راه خدمت به مردم و اسلام صرف کرد. این عالم فرزانه سال‌ها در کسوت نماینده ولی‌فقیه در استان، نماینده مردم شریف همدان در مجلس خبرگان رهبری و رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا منشا خدمات فراوانی بود.
 آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه آیت‌الله طه محمدی از سال ۴۲ در فعالیت‌های انقلابی حضور مستمر داشت، یادآور شد: این عالم ربانی 23 سال امامت جمعه فامنین و 14 سال نمایندگی ولی‌فقیه در استان و امامت جمعه همدان را بر‌عهده داشت.
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه آیت‌الله طه محمدی کارنامه درخشانی در حوزه فعالیت‌های اجتماعی و علمی دارد تاکید کرد: امروز حضور گسترده مردم همدان در مراسم تشییع ایشان نشان‌دهنده قدردانی از این شخصیت برجسته است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در انتخابات اخیر خبرگان رهبری شاهد اخلاق بزرگوارانه آیت‌الله طه محمدی بودیم خاطرنشان کرد: در این انتخابات ایشان به خودش رای نداد بلکه به رقبای خود رای داد و این برای همه ما و کسانی که در عرصه سیاست و مدیریت هستند، درس اخلاق است.
در ادامه استاندار همدان با بیان اینکه آیت‌الله طه محمدی عمر سراسر خیر و برکت خود را در راه اسلام، قرآن و مکتب اهل بیت سپری کرد اظهار داشت: ایشان برای خدمت به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نبود.
علیرضا قاسمی فرزاد با بیان اینکه ایشان همواره دغدغه دین و مردم را داشت و تلاش کرد تا از انحرافات جامعه جلوگیری کند خاطرنشان کرد: این عالم برجسته هیچ دلبستگی و وابستگی به مناصب دنیایی نداشت و در حیات طیبه خود در راه خدمتگزاری و حمایت از مسئولان همواره تلاش فراوان‌کرد.
لازم به ذکر است، مرحوم آیت‌الله «غیاث‌الدین طه‌محمدی» سال ۱۳۲۶ در روستای آقاج فامنین همدان، در خانواده‌ای مذهبی متولد شد و با توجه به استعداد فوق‌العاده و علاقه‌مندی به روحانیت و برخورداری از نبوغ خاص در همان اوایل زندگی به دعوت برادرش حجت‌الاسلام حاج میرزاعلی محمدی در سن ۱۲ سالگی جهت تحصیل، رهسپار حوزه علمیه قم شد.
این روحانی فرهیخته درس مقدمات را در کنار برادرش و سطوح عالی را نزد آیت‌الله العظمی نوری همدانی و آیت‌الله مشکینی و آیت‌الله خزعلی گذراند و برای فراگیری دروس خارج فقه و اصول، سال‌ها در محضر آیات عظام حضرت امام (ره)، میرزا‌هاشم آملی، شیخ مرتضی حائری تلمذ کرد.
آیت‌الله طه‌محمدی همچنین در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی حضور فعال و پرثمر داشت و پیش از ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ شمسی به فعالیت‌های سیاسی علیه رژیم پهلوی پرداخت به طوری که بارها بازداشت شد و در واقعه مدرسه فیضیه نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفت همچنین در بیشتر راهپیمایی‌های طلاب حوزه علمیه قم حضور چشمگیر داشت و در سفرهای تبلیغی و سخنرانی‌هایش چند مرتبه از سوی ساواک دستگیر و زندانی شد.
نماینده سابق ولی‌فقیه در استان همدان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مدتی در دفتر حضرت امام(ره) در قم به فعالیت پرداخت و در دوران دفاع مقدس با حضور در جبهه‌های دفاع مقدس و جمع‌آوری کمک‌های مردمی به یاری رزمندگان اسلام شتافت.
مرحوم طه‌محمدی در سال ۱۳۶۱ از سوی دفتر حضرت امام(ره) به امامت جمعه فامنین منصوب شد و در طول ۲۳ سال امامت جمعه به انجام خدمات فراوانی در زمینه‌های فرهنگی، حوزوی، عمرانی، اقتصادی و اجتماعی پرداخت و پس از کناره‌گیری آیت‌الله موسوی همدانی از امامت جمعه همدان، از طرف رهبر معظم انقلاب به عنوان نماینده ولی فقیه در استان همدان منصوب شد. این عالم ربانی پس از سال‌ها خدمت و مجاهدت شامگاه جمعه هجدهم خردادماه در سن ۷۷ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟