loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. پس از حمله به ناو هواپیمابر آیزنهاور مقاومت یمن و عراق در نخستین عملیات مشترک 3 کشتی را در بندر حیفا هدف قرار دادند  ۱۴۰۳/۰۳/۱۸ پس از آنکه ناو آمریکایی آیزنهاور با ۷ موشک

طاهر مهدوی بازدید : 10 شنبه 19 خرداد 1403 نظرات (0)
.
پس از حمله به ناو هواپیمابر آیزنهاور
مقاومت یمن و عراق در نخستین عملیات مشترک
3 کشتی را در بندر حیفا هدف قرار دادند 
۱۴۰۳/۰۳/۱۸

‫عملیات مشترک مقاومت یمن و عراق در بندر حیفا - جهان نيوز‬‎

پس از آنکه ناو آمریکایی آیزنهاور با ۷ موشک کروز و ۴ فروند پهپاد انصارالله مورد حمله قرار گرفت و از منطقه دور شد، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انجام 2 عملیات نظامی مشترک با مقاومت اسلامی عراق در بندر اشغالی حیفا خبر داد و گفت در این عملیات بی‌سابقه، 3 کشتی رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت.
همچنان رژیم آپارتاید اسرائیل از هر سو زیر حملات سنگین شاخه‌های مختلف مقاومت است و در چندین جبهه در حالی که به جنایات خود ادامه می‌دهد در باتلاق گرفتاری‌ها نیز بیش از پیش فرو می‌رود؛ گویی لحظه بی‌بازگشت نزدیک می‌شود. در این میان، شاخه‌ای که انتظار این میزان از تأثیرگذاری از آن نبود شاخه یمن بود که کار را به جایی رسانده است که فعالیت بندر ایلات اشغالی را به صفر رسانده است و حتی با عملیات خود در دریا بر اقتصاد تمام حامیان اسرائیل نیز تأثیر گذاشته است. به گفته آن مقام صهیونیست، اسرائیل امروز با 7 جبهه درگیر است نه دو جبهه لبنان و فلسطین!
حالا سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، از انجام عملیات نظامی «مشترک» با مقاومت اسلامی عراق در بندر اشغالی حیفا خبر داده و گفته است، این نخستین عملیات مشترک دو جبهه مقاومت است. به گفته «سریع»، «عملیات مشترک نخست دو کشتی را مورد هدف قرار داد که حامل تجهیزات نظامی در بندر حیفا بودند و عملیات دوم نیز، کشتی را مورد حمله قرار داد که قانون ورود به بندر حیفا در اراضی اشغالی را نقض کرده بود... این دو عملیات نظامی مشترک با چندین فروند پهپاد انجام شد و به فضل خداوند به اهداف خود اصابت کردند.» یحیی سریع با بیان اینکه عملیات مشترک بندر حیفا در پاسخ به جنایات دشمن در منطقه رفح انجام شد، اظهار داشت: «دشمن صهیونیست در صورت عدم توقف حملات و رفع محاصره، باید در انتظار عملیات ویژه مشترک بیشتری طی مرحله آتی باشد.» وی در پایان از همه ارتش‌های عربی خواست در عملیات پشتیبانی از مقاومت فلسطین به عنوان ادای مسئولیت و وظیفه دینی و انسانی در قبال مردم فلسطین مشارکت کنند. مقاومت اسلامی عراق روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای انجام عملیات مشترک نظامی با یمن علیه رژیم صهیونیستی را تأیید کرد. 
آیزنهاور فرار کرد
سید «عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر انصارالله یمن نیز با بیان اینکه «مهم‌ترین و بارزترین عملیات ما طی این هفته، حمله به ناو آمریکایی آیزنهاور در شمال دریای سرخ بود» گفت: «ناو آمریکایی آیزنهاور به‌هنگام حمله در فاصله ۴۰۰ کیلومتری سواحل یمن قرار داشت سپس از بیم حمله دوباره نیروهای مسلح ما به حوالی ۸۸۰ کیلومتری شمال غرب جده عقب نشست، ما این ناو را با ۷ موشک کروز و ۴ فروند پهپاد مورد حمله قرار دادیم.» به گزارش شفقنا به نقل از المسیره، «الحوثی» سپس با بیان اینکه «ماشین کشتار صهیونیست‌ها طی این هفته بیش از ۲۱۰۰ فلسطینی را شهید و زخمی کرد که اغلب آنها زنان و کودکان بودند» گفت: «صهیونیست‌ها برای ۲۴۴ امین روز به حملات خود علیه مردم غزه ادامه می‌دهند... اشغالگران صدها هزار فلسطینی را از اراضی خود و نزدیک به یکصدهزار سوری را از بلندی‌های جولان آواره کرده‌اند.» 
او در ادامه با بیان اینکه عملیات حمله به آیزنهاور تاثیر مهمی در فرار و تغییر مسیر این ناو به دور از منطقه استقرارش داشت، گفت: «از تحولات مهم در عملیات این هفته، به کارگیری سامانه موشکی فلسطین بود.» رهبر انصارالله یمن با تأکید بر اینکه عملیات ما طی این هفته با ۳۶ موشک بالستیک، کروز و پهپاد انجام شد، تأکید کرد: «طی این هفته ۱۱ عملیات در دریای سرخ و مکران و اقیانوس هند و بندر ‌ام‌الرشراش (ایلات) انجام دادیم.» الحوثی به طرح پیشنهادی آمریکا برای آتش‌بس و تبادل اُسرا هم اشاره و تاکید کرد این طرح با توافق کامل و همه‌جانبه فاصله دارد چرا که «به دنبال پایان دادن به تجاوزات به غزه، خروج اشغالگران و وارد کردن کمک‌ها به همه مناطق غزه نیست.»
دیروز به نقل از فرماندهی مرکزی آمریکا نیز اعلام شد طی ساعات گذشته آنها با حملات انصارالله یمن مواجه شده‌اند. 
بازهم راهپیمایی میلیونی 
راهپیمایی‌های گسترده در چندین استان یمن بار دیگر در تأیید موضع قاطع در حمایت از مردم فلسطین در سایه تجاوزات رژیم اشغالگر که بیش از هشت ماه است، ادامه دارد، برگزار شد. برای سی و چهارمین هفته، راهپیمایی‌ها با شعار «با غزه... توسعه قابلیت‌ها و تشدید عملیات» در استان‌های صعده، ریمه و مأرب و تعدادی از مناطق در استان‌های عمران، إب، تعز و حجه برگزار شدند. براساس گزارش المسیره، علاوه‌بر راهپیمایی مرکزی در میدان مولد النبی در غرب شهر صعده، ۲۰ راهپیمایی دیگر در میدان‌های فرمانده شهید، آل سالم، شعاره، بنی صیاح، الحجله، برازح، عرو و جمعه بنی بحر، العین و القهره در الظاهر، شهر جاوی در مجز، الجرشه در غمر، کتاف، ذویب، المقنع در منبه، همچنین میدان‌های الخمیس در منبه، شدا، عضله در الحشوه، آل ثابت در قطابر برگزار شد.
همزمان اعلام شد ۲ حمله هوائی ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس به شهرستان «اللحیه» در استان الحدیده واقع در غرب یمن رخ داده است. 
آتش‌ سنگین حزب‌الله
در طرف دیگر میدان، مقاومت اسلامی لبنان پنجشنبه شب اعلام کرد که مواضع نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی را هدف گلوله‌های توپخانه قرار داده است. حزب‌الله لبنان اعلام کرد «مجاهدان ما مواضع نظامیان دشمن اسرائیلی را در اطراف پادگان زرعیت با گلوله‌های توپخانه هدف قرار دادند.»
 به گزارش ایسنا، مقاومت لبنان روز پنجشنبه نیز با صدور بیانیه‌ای از حمله به مقر فرماندهی تیپ ۹۱ در پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی و اطراف آن خبر داد و تأکید کرده بود که مستقیما هدف را مورد اصابت قرار داده است. حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد که محل تجمع نظامیان صهیونیستی در اطراف این پادگان را با موشک‌ مورد حمله قرار داده است: «این حمله موجب تخریب بخشی از پایگاه و وقوع خسارت‌های حتمی در آن شد.» مقاومت لبنان در بیانیه خود گفت این حمله در راستای پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به روستاهای جنوبی لبنان، منازل امن و منطقه عیترون و در راستای پشتیبانی از ملت مقاوم فلسطینی در نوار غزه صورت گرفته است. حزب‌الله لبنان عصر چهارشنبه نیز محل استقرار نظامیان اشغالگر را در شهرک «حرفیش» در «الجلیل غربی» هدف حمله پهپادی قرار داده بود.
شرکت‌های صنعتی که تعطیل می‌شوند
منابع صهیونیستی با اشاره به خسارت‌های شدیدی که بخش صنعت این رژیم در شمال فلسطین اشغالی بر اثر عملیات‌های حزب‌الله متحمل شده اعلام کردند شرکت‌های صنعتی در شمال از ترس حملات حزب‌الله یا تعطیل شده‌اند یا فعالیت‌های خود را به مکان‌های دیگر منتقل کردند. به گزارش تسنیم، بخش صنعتی رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی از بارزترین بخش‌هایی است که از زمان آغاز درگیری‌ها میان حزب‌الله و ارتش اسرائیل از 8 اکتبر 2023 تاکنون، به شدت تحت تاثیر عملیات‌های مقاومت لبنان قرار گرفته و در حال حاضر با آتش‌سوزی‌های گسترده در مناطق مختلف شمال اراضی اشغالی، چالش‌های این بخش حیاتی رژیم اشغالگر در شمال بسیار پیچیده‌تر شده است.
 زرادخانه‌هایی فراتر از تصور 
شتاب عملیات‌های نظامی حزب‌الله علیه اماکن و شهرک‌های صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی در حال افزایش است که آخرین مورد آن، عملیات پهپادی ویژه علیه محل تجمع نیروهای اسرائیلی در «حورفیش» بود که رسانه‌های اسرائیلی آن را «حمله‌ای دشوار و سنگین» توصیف کردند. حالا روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشته است که حزب‌الله از زمان آغاز جنگ از حجمی از تسلیحات استفاده کرده است که نشانگر وجود زرادخانه تسلیحاتی عظیمی است که فراتر از تصورات نهادهای اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل است. به نوشته این روزنامه، حزب‌الله در صدها مورد ترجیح داده سلاح‌هایی را انتخاب کند که قادر به دور زدن سامانه‌های پدافند هوائی (گنبد آهنین) و جنگ الکترونیک باشد و به عنوان جایگزینی برای راکت‌ها یا گلوله‌های خمپاره‌ای باشد که مسافت محدودتری را طی می‌کنند و از دقت پایین‌تری برخودار هستند.
جایگاه اسرائیل در حال نابودی است
همزمان با آنکه «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و چهره فوق افراطی کابینه این رژیم، بار دیگر آغاز جنگی فراگیر و همه‌جانبه علیه حزب‌الله لبنان و یورش به خاک این کشور را خواستار شد، «ایهود اولمرت»، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی، در گفت‌وگو با شبکه ۱۳ تلویزیون این رژیم تأکید کرد: «حزب‌الله این قدرت را دارد که شدیدتر از حملات کنونی، اسرائیل را هدف قرار دهد... باید امروز جنگ در غزه را متوقف کنیم... ما شاهد نابودی دراماتیک جایگاه اسرائیل در جهان هستیم. هیچ دستاوردی وجود ندارد که بتواند هزینه سنگین عملیات در رفح را بپردازد.» همچنین دو مقام آمریکایی و یک مقام صهیونیستی به پایگاه خبری اکسیوس اطلاع دادند که دولت بایدن طی هفته‌های اخیر به رژیم صهیونیستی درخصوص ایده «جنگ محدود» در لبنان هشدارهایی داده است. به گزارش ایسنا، به گفته منابع مطلع بایدن به تل‌آویو هشدار داده که جنگ احتمالی با لبنان می‌تواند پای ایران را به این درگیری بکشاند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟