loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. 26پروژه حوزه سلامت در سفر وزیر بهداشت به گیلان و اردبیل افتتاح شد   ۱۴۰۳/۰۳/۱۸   وزیر بهداشت در سفر به استان گیلان و اردبیل ده‌ها پروژه بهداشتی و درمانی را به بهره‌بردار

طاهر مهدوی بازدید : 2 شنبه 19 خرداد 1403 نظرات (0)
.
26پروژه حوزه سلامت در سفر وزیر بهداشت
به گیلان و اردبیل افتتاح شد
  ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
‫وزیر بهداشت وارد اردبیل شد‬‎‫ایسنا - افتتاح ۲۰ پروژه عام‌المنفعه سلامت در گیلان با حضور وزیر بهداشت -  صاحب‌خبر‬‎
 
وزیر بهداشت در سفر به استان گیلان و اردبیل ده‌ها پروژه بهداشتی و درمانی را به بهره‌برداری رساند.
به گزارش وبدا، وزیر بهداشت روز پنجشنبه 17 خردادماه، به منظور افتتاح ۲۰ پروژه بهداشتی و درمانی استان گیلان در قالب پنجمین آیین پویش «تعالی سلامت، استمرار خدمت» وارد رشت شد.
افتتاح طرح توسعه بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان صومعه‌سرا، افتتاح بخش‌های آنژیوگرافی و سی‌تی آنژیوگرافی بیمارستان دکتر حشمت رشت و افتتاح همزمان سایر پروژه‌ها از طریق ارتباط زنده تصویری، از دیگر برنامه‌های وزیر بهداشت در این سفر است.
این پروژه‌ها شامل ۱۴ طرح درمانی و ۶ طرح بهداشتی در ۱۱ شهرستان گیلان است که با افتتاح آنها ۷هزار و ۱۴۵ مترمربع فضای بهداشتی و درمانی به ارزش ۴۷۰میلیارد تومان به ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افزوده می‌شود.
افتتاح 138 پروژه سلامت استان گیلان در دولت مردمی
وزیر بهداشت با اشاره به دستاوردهای دولت مردمی در حوزه سلامت استان گیلان، از افتتاح ۱۳۸ پروژه بهداشتی و درمانی و اضافه شدن ۳۰۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت این استان خبر داد.
بهرام عین‌اللهی در حاشیه افتتاح بخش‌های جدید بیمارستان دکتر حشمت رشت با بیان اینکه ضریب اشغال تخت بیمارستانی در استان گیلان از ۶۰ به ۷۱درصد افزایش یافته است، افزود: خوشبختانه در دولت مردمی در گیلان شاهد کاهش مرگ و میر نوزادان از ۵.۹۹ در سال ۱۴۰۰ به ۴.۸ در سال جاری هستیم.
وی از جذب ۳۸ عضو هیئت علمی در این دانشگاه در طول دو سال گذشته خبر داد و گفت: تولید علم و مقالات اعضای هیئت علمی این دانشگاه با رشد ۸۰درصدی از سه‌هزار و ۱۵۸ مقاله در سال ۱۴۰۰ به ۵هزار و ۶۸۶ مقاله رسیده و شاهد افزایش ۵ برابری فروش محصولات فناورانه نیز بوده‌ایم.
افتتاح همزمان 6 پروژه سلامت در اردبیل
وزیر بهداشت پس از پایان سفر به استان گیلان و افتتاح همزمان ۲۰ پروژه بهداشتی و درمانی، به منظور افتتاح ۶ پروژه حوزه سلامت وارد استان اردبیل شد.
به گزارش وبدا، روز جمعه 18 خردادماه، با حضور وزیر بهداشت ۶ پروژه حوزه سلامت استان اردبیل به ارزش ۴۰۶میلیارد تومان در شهرستان‌های اردبیل و مشگین‌شهر افتتاح شد. 
این پروژه‌ها شامل ساختمان آموزشی سبلان، یک خوابگاه دانشجویی، بخش MRI بیمارستان فاطمی، مرکز جامع خدمات سلامت روستایی باروق و پایگاه سلامت شماره ۱۹ در اردبیل و همچنین دستگاه ماموگرافی بیمارستان ولی‌عصر(عج) شهرستان مشگین‌شهر است.
افتتاح دو پروژه دانشجویی، فرهنگی و آموزشی در اردبیل
همچنین، صبح روز جمعه، دو پروژه خوابگاه دانشجویی شهید آیت‌الله رئیسی و مرکز فرهنگی و آموزشی شهدای خدمت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با حضور وزیر بهداشت، استاندار و مسئولان این استان افتتاح شد.
خوابگاه دانشجویی شهید آیت‌الله رئیسی اردبیل با زیربنای ۳هزار مترمربع در ۷ طبقه راه‌اندازی شده و دارای ۱۳ واحد و ظرفیت ۱۹۰ نفر است.
 
برای راه‌اندازی این سرای دانشجویی، ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که این اعتبارات از طریق تسهیلات بانکی و پرداخت سود تسهیلات توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، تامین شده است.
همچنین مرکز فرهنگی و آموزشی شهدای خدمت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در زیربنای ۱۷هزار مترمربع در دو طبقه و با اعتباری بالغ بر ۲۰۰میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده است.
مرکز فرهنگی و آموزشی شهدای خدمت اردبیل دارای ۴۱ اتاق اداری و ۷ کلاس آموزشی برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل است.
در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در اردبیل
 

بهادری جهرمی: شهید رئیسی با ساختارهای فسادزا مقابله کرد

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در اردبیل درباره ویژگی‌های مدیریتی شهید آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: شهید آیت‌الله رئیسی مرد تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بود. آزادسازی سواحل، رتبه‌بندی معلمان، تعرفه‌گذاری‌پرستاران و... از این دست کارهای ناتمام بود که شهید رئیسی آنان را به سرانجام رساند.
وی ادامه داد: برخی از طرح‌های شهید آیت‌الله رئیسی در مسیر تکمیل بود و هنوز تکمیل نشده است. برخورد با مافیای خودرو یکی از این موارد است. به طور کلی اصلاح ساختارهای فسادزا به شکل بنیانی از اقدامات جدی این شهید خدمت بوده است.
سخنگوی دولت با اشاره به این که یکی از متخلفین در حوزه خودروسازی ۵۰۰۰ میلیارد تومان محکوم شد و این حکم توسط سازمان تعزیرات دولت صادر شد، عنوان کرد: برخورد با مافیای دامی، واردات آن و اثرگذاری بر قیمت گوشت و مرغ یکی دیگر از  موارد برخورد دولت با تخلف‌ها بود. در سه سال گذشته با واردات از کشورهای متفاوت و با ایجاد بازار جدید، قیمت تمام شده کالاهای اساسی را کاهش دادیم.
بهادری جهرمی در پایان عنوان داشت: فساد در شبکه بانکی نیز در دولت سیزدهم کنترل شد و سه مؤسسه مالی و اعتباری در این راستا منحل شد.
وی یکی از ویژگی‌های بارز شهید آیت‌الله رئیسی را رعایت اخلاق سیاسی دانست و گفت: بودند کسانی که بی‌اخلاقی سیاسی را با بی‌اخلاقی سیاسی جواب می‌دادند ولی این مسئله برای شهید رئیسی خط قرمز بود. 
سخنگوی دولت همچنین گفت: در آخرین جلسه هیئت دولت اعضای دولت از شهید رئیسی می‌خواستند که پاسخ یک مسئله اختلافی را بدهند ولی ایشان فرمودند که من عهد کردم که سخن اختلاف برانگیز نگوییم و بر این عهد هم می‌مانم.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟