loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. پیام‌های مهم نامه رهبر معظم انقلاب برای دانشجویان آمریکایی ۱۴۰۳/۰۳/۱۶ تحلیلگر برجسته سوری در یادداشتی به بررسی پیام‌های مهم نامه رهبر معظم انقلاب برای دانشجویان آمریکایی پرداخ

طاهر مهدوی بازدید : 5 پنجشنبه 17 خرداد 1403 نظرات (0)

.

پیام‌های مهم نامه رهبر معظم انقلاب برای دانشجویان آمریکایی

۱۴۰۳/۰۳/۱۶

‫نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های  ایالات متحده آمریکا/درس قرآن به ما مسلمانان و به همه‌ی مردم جهان، ایستادگی  در راه حق است – سازمان دارالقرآن الکریم‬‎

تحلیلگر برجسته سوری در یادداشتی به بررسی پیام‌های مهم نامه رهبر معظم انقلاب برای دانشجویان آمریکایی پرداخت و تأکید کرد یکی از برجسته‌ترین پیام‌های این نامه، پایبندی ایران به حمایت از فلسطین در هر مقاومت مردمی مقابل رژیم صهیونیستی و حامیان آن است.
نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران برای دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین که پنجشنبه هفته گذشته منتشر شد، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان و منطقه داشت و تحلیل‌های متعددی درباره آن نوشته شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در این نامه ضمن ابراز همدلی و همبستگی با دانشجویان آمریکایی که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، اعتراضات ضدصهیونیستی به‌راه انداخته‌اند، این دانشجویان را بخشی از جبهه مقاومت دانسته خطاب به آنها گفتند: شما در سمت درست تاریخ ایستاده‌اید.
در همین راستا دکتر «خیام الزعبی» کارشناس و تحلیلگر برجسته سوری و استاد دانشگاه «الفرات» سوریه در مقاله‌ای به تحلیل نامه مقام معظم رهبری برای دانشجویان آمریکایی و پیام‌های مهم آن پرداخت که شرح این مقاله به‌شکل زیر است:
آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یاور ملت فلسطین و مبارز علیه استعمارگران، پیامی برای دانشجویان دانشگاه‌های ایالات متحده که برای حمایت و دفاع از مسئله فلسطین به میدان آمدند و تجاوز علیه نوار غزه را رد کردند، فرستاده همبستگی ایران با این دانشجویان در مقابله با کمپین سرکوبی را که پلیس آمریکا علیه آن‌ها به‌راه انداخته است، اعلام کردند.
بیداری افکار عمومی در اروپا و آمریکا
بعد از اینکه کشورهای اروپایی برای دهه‌های طولانی از اسرائیلی‌ها حمایت کردند، سرکوبگری ظالمانه اسرائیل علیه ملت فلسطین منجر به پایان این حمایت شد؛ جایی که بسیاری از شهروندان اروپایی کنار ملت فلسطین و آرمان آنها ایستاده‌اند و شماری از فعالان اروپایی وقت خود را برای افشای جنایت‌های اسرائیل علیه ملت فلسطین اختصاص داده‌اند. آنها همچنین کمپین‌هایی برای تحریم اسرائیل به‌راه انداختند که منجر به افزایش آگاهی افکار عمومی بین‌المللی از رنج مردم فلسطین شد.
امروز رویدادها در ایالات متحده با سرعتی بالا پیش می‌رود و شاهد آغاز بسیاری از موازنه‌ها و تغییرات علیه تصمیم‌گیرندگان و طراحان آنها هستیم؛ جایی که دانشگاه‌های آمریکا، کانادا، انگلیس، فرانسه و هند شاهد اعتراضاتی علیه جنگ در غزه هستند و اعتراض‌کنندگان خواستار توقف همکاری این دانشگاه‌ها با دانشگاه‌های اسرائیلی می‌باشند. اعتراض‌کنندگان همچنین خواستار تحریم شرکت‌هایی هستند که به اسرائیل سلاح می‌دهند. آنها همچنین خواستار توقف سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت‌های حامی جنگ اسرائیل علیه غزه هستند.
نقطه عطف نامه امام خامنه‌ای برای دانشجویان آمریکایی
اما یکی از مهم‌ترین پیام‌های نامه‌ امام خامنه‌ای برای دانشجویان آمریکایی، تعلق خاطر ایشان به مسئله فلسطین است؛ جایی که ایشان تأکید کردند عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر خیانتی بزرگ است. ایشان همچنین بر اهمیت حق فلسطینی‌ها تأکید کردند و دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در این زمینه، حول رد قاطعانه و روشن اشغالگری وحشیانه صهیونیست‌ها در اراضی فلسطین و نژادپرستی این رژیم غاصب است.
پیام این نامه امام خامنه‌ای به همه رسید، با این مضمون؛ همه ما متحد و همانند قلب یک مرد با هم هستیم و آغوش ایران (رویکرد مقاومتی ایران) به ‌روی همه باز است و در همه جا، باید در برابر تروریسم، مواضع قاطع و محکمی اتخاذ کرد. برجسته‌ترین عنوان در این زمینه (نامه مقام معظم رهبری) به دانشجویان آمریکایی، پایبندی جمهوری اسلامی ایران به حمایت از فلسطین در هر مقاومت مردمی مقابل رژیم صهیونیستی و حامیان آن، ضمن گشاده‌رویی ایران در برابر جهان است و اینکه جمهوری اسلامی ایران برای تعامل با همه کشورهایی که می‌خواهند در برابر اشغالگری اسرائیل مقاومت کنند، دست آنها را می‌فشارد.
پیام‌های نامه رهبر معظم انقلاب برای کشورهای منطقه و جهان
روشن است که امام خامنه‌ای پیام‌های مهم و هشدارآمیزی برای کشورهای منطقه که از تروریسم حمایت و با همه ابزار و امکانات از آن استفاده می‌کنند، ارسال کردند. ایشان همچنین پیام‌های دیگری برای کشورهای بزرگ که روی تروریسم سرمایه‌گذاری و از آن برای تحقق منافع و اهداف خود در منطقه استفاده می‌کنند، فرستادند.
این سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران شامل چشم‌اندازی روشن و مشخص برای مواضع محور مقاومت در مقابله با تروریسم و پاسخی روشن به کسانی بود که پدیده تروریسم را طبق محاسبات غلط و توهمات‌شان تعریف می‌کنند (کسانی که به گروه‌های مقاومت، اتهام تروریسم می‌زنند، در حالی که تروریسم واقعی، رژیم صهیونیستی و حامیان آن هستند).
اما درباره پیام‌های این نامه امام خامنه‌ای برای دانشجویان آمریکایی، به جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و متحدان او باید بگوییم؛ پیام نامه مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی ایران این بود که جهان و در رأس آن آمریکا به وظیفه خود در خشکاندن منابع تروریسم عمل نکرده است و گواه این مدعا، این است که کشورهایی وجود دارند که برای تروریست‌ها و گروه‌های افراطی از هر نوعی چتر حمایتی فراهم می‌کنند. امام خامنه‌ای همچنین با افشای نقش کشورهای دیگر در آموزش و تأمین مالی و تسلیحاتی تروریست‌های اسرائیلی، این کشورهای حامی تروریسم را هم رسوا کرد.
در این نامه مشخص شد؛ احساس امام خامنه‌ای این است که در اروپا حامیان فلسطین رو به افزایش و حامیان اسرائیل رو به کاهش است و علت این امر به موارد متعددی برمی‌گردد؛ از جمله استواری ملت فلسطین در داخل سرزمین خود، ادامه اصرار صهیونیست‌ها در تجاوز ضد مردم فلسطین، آشکار شدن نقش مؤسسات و کنفرانس‌های فلسطینی در اروپا که تبدیل به یک سفیر واقعی شده‌اند.
دستاوردهای اعتراضات ضدصهیونیستی در آمریکا
از سوی دیگر این اعتراضات ضدصهیونیستی فشارهای سیاسی را بر رئیس‌جمهور آمریکا افزایش می‌دهد و در عین حال ضربه بزرگی به وجهه آمریکا در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی وارد می‌کند، از طرف دیگر این اعتراضات علاوه‌بر خسارت‌های ناشی از خشونت پلیس علیه معترضان، بر گردشگری در ایالات متحده نیز تأثیر قابل‌توجهی می‌گذارد که برآورد آن دشوار است.
اما از طرف دیگر باید به نکات بسیاری که در این اعتراضات ضدصهیونیستی در آمریکا وجود دارد اشاره کنیم؛ زیرا این اعتراضات در بیداری مردم جهان نسبت به رنج ملت فلسطین و کشتار غیرنظامیان بی‌دفاع در فلسطین توسط صهیونیست‌ها نقش مهمی ایفا کرد.
این اعتراضات همچنین کمک زیادی به ایجاد روحیه همبستگی متقابل و همکاری میان دانشجویان و اساتید آن‌ها کرد و در اینجا می‌توان این تظاهرات‌ها را به‌ عنوان یک سیگنال روشن و فراخوان برای بیداری جهانی در نظر گرفت؛ زیرا آمریکایی‌ها دیگر از پلیس یا واکنش نظامی دولت آمریکا به این اعتراضات نمی‌ترسند.
در نتیجه، این وضعیت به‌شدت موجب نگرانی رژیم صهیونیستی شده است؛ زیرا این رژیم می‌ترسد که حمایت آمریکا را بعد از افزایش سرعت و حجم این اعتراضات از دست بدهد، به‌ویژه بعد از اینکه دانشجویان آمریکایی متعهد شده‌اند تا زمانی که دانشگاه‌ها میزان سرمایه‌گذاری‌های مالی را که ممکن است در حمایت از جنگ علیه غزه نقش داشته باشد، فاش و از آن عقب‌نشینی نکنند به این اعتراضات ادامه خواهند داد، همچنین دانشجویان آمریکایی تهدید کرده‌اند که تا زمان قطع روابط میان دانشگاه‌های آمریکایی و اسرائیلی به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.
در اینجا باید به این نکته توجه داشته باشیم که حمایت‌های دولت آمریکا از رژیم اسرائیل همان چیزی است که این رژیم را قادر می‌سازد جهان از جمله سازمان ملل، دیوان بین‌المللی دادگستری و افکار عمومی جهان را به چالش بکشد و آنها را زیر پا بگذارد و این چیزی است که اسرائیل به‌خوبی از آن آگاه است.
به گزارش تسنیم، به‌طور کلی پیام‌های نامه امام خامنه‌ای برای دانشجویان آمریکایی مملو از احساس وفاداری و همبستگی با فداکاری‌های بزرگی است که فلسطینی‌ها برای آزادسازی سرزمین خود از شر اشغالگران انجام داده‌اند. پیام‌های این نامه همچنین تأکیدی بر قدرت مردم فلسطین در غلبه بر همه سختی‌هاست و بر این اساس ملت فلسطین می‌توانند با همه نقشه‌ها و توطئه‌های اسرائیلی ـ غربی مقابله کنند و با وحدت داخلی و اراده و عزم مقاومتی که هیچ نیرو یا تروریسمی قادر به شکست آن نیست، این توطئه‌های دشمن را شکست دهند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟