loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. حزب‌الله لبنان شمال اسرائیل را به آتش کشید مقام صهیونیست: این توان بازدارندگی‌مان است که نصرالله به آتش کشیده است   ۱۴۰۳/۰۳/۱۵ یکی از ابعاد مهم نقش حزب‌الل

طاهر مهدوی بازدید : 1 چهارشنبه 16 خرداد 1403 نظرات (0)
.
حزب‌الله لبنان شمال اسرائیل را به آتش کشید
مقام صهیونیست: این توان بازدارندگی‌مان است
که نصرالله به آتش کشیده است
  ۱۴۰۳/۰۳/۱۵

‫حزب الله لبنان شمال فلسطین اشغالی را به آتش کشید‬‎

یکی از ابعاد مهم نقش حزب‌الله لبنان در تحولات پس از عملیات «طوفان الاقصی» این است که این جنبش بدون آنکه به شکل گسترده وارد جنگ تمام عیار شود، قدرت بازدارندگی خود را به رخ رژیم صهیونیستی کشیده و شاید برای نخستین بار، شرایطی به وجود آورده که رژیم اسرائیل ناچار شد در تمام تصمیمات عملیاتی خود ‌نگاهی به کنش‌ها و واکنش‌های احتمالی حزب‌الله داشته باشد. حزب‌الله لبنان در سالیان اخیر، برای دست یافتن به جایگاه فعلی تلاش بسیاری کرده است و افزون بر تأمین تسلیحات و بالا بردن تجهیزات نظامی و ارتقای کیفیت آموزش نیروهای خود، صاحب موقعیت روانی و معنوی خاصی نیز شده است که باعث می‌شود هیچ‌کدام از قدرت‌های منطقه، نتوانند این عامل مهم را از محاسبات خود حذف کنند. باری، روند تحرکات حزب‌الله در روزهای اخیر متفاوت شده و این جنبش شیعی حملات بسیار سنگینی را علیه رژیم آپارتاید اسرائیل ترتیب داده که عملاً شمال اراضی اشغالی را به جهنم اسرائیلی‌ها تبدیل کرده است؛ حالا باید منتظر بود و دید که اسرائیل چگونه می‌خواهد از این جهنم خلاص شود!
شمال اسرائیل در آتش
رسانه‌های عبری‌زبان دوشنبه شب بود که گزارش دادند آتش‌سوزی گسترده‌ای در شمال فلسطین اشغالی درپی حملات حزب‌الله لبنان به وقوع پیوسته و پلیس رژیم اشغالگر مسیر ارتباطی موسوم به «۸۵» که الجلیل را به اکثر نقاط در اراضی اشغالی متصل می‌کند، به دلیل این آتش‌سوزی مسدود کرده است. براساس گزارش شبکه خبری المیادین، رسانه‌های عبری‌زبان همچنین گزارش دادند یکی از گسترده‌ترین آتش‌سوزی‌ها در نزدیکی شهرک‌های «عمیعاد» و «کاهال» رخ داده است. در پی تشدید آتش‌سوزی‌ها و انتقال آن به برخی دیگر از شهرک‌های اشغالی، تیم آتش‌نشانی رژیم صهیونیستی نیز به علت شدت آتش‌سوزی در کریات شمونه درخواست کمک کرده است. آتش‌سوزی‌ها در حال حاضر بسیاری از ساختمان‌های «کریات شمونه» و «مرگلیوت» واقع در شمال کریات شمونه را تهدید می‌کند و باعث شده است تا تمام تیم‌های آتش‌نشانی منطقه برای مهار آتش‌سوزی اعزام شوند و به دلیل خطرات گسترده‌ای که این آتش‌سوزی‌ها به دنبال دارند دستور تخلیه مناطق مسکونی اطراف نیز صادر شده است. در همین راستا، پایگاه «حدشوت بزمان» رژیم صهیونیستی گزارش داد که چهار تن از اعضای اضطراری «کریات شمونه» که در جریان استنشاق دود ناشی از آتش‌سوزی آسیب دیده‌اند تحت درمان قرار گرفته‌اند.
گزارش‌ها حاکی از آن است که در این حملات ده‌ها موشک به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است. براساس گزارش المیادین، البته تا زمان تنظیم این خبر، رسانه‌های صهیونیستی فاش کردند که بر اثر این آتش‌سوزی‌ها ۱۶ صهیونیست مجروح شده‌اند که ۷ تن از آنان سرباز ارتش اشغالگر بودند که طی ساعاتی از شب سه‌شنبه (15 خرداد) به بیمارستان «زیو» رسیدند.
جولان اشغالی هم می‌سوزد
همچنین، به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان تعداد زیادی موشک به منطقه «کتسرین» در جولان اشغالی شلیک کرد و در این منطقه نیز آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای رخ داده است. تلویزیون رژیم صهیونیستی ضمن تأیید این خبر گزارش داد که ۱۰ فروند موشک از خاک لبنان شلیک شده و در نقاط مختلف جولان آتش‌سوزی به پا کرده است. پس از انتشار این خبر، حزب‌الله لبنان اعلام کرد مرکز فرماندهی لشکر ۲۱۰ جولان را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار داده است. جالب است که رسانه‌های صهیونیستی تخمین زده‌اند که بازسازی بخشی از سرزمین‌های اشغالی که به طور کامل در آتش سوخته و آن را «بزرگ» توصیف می‌کنند، سال‌ها طول خواهد کشید.
این توان بازدارندگی ماست که می‌سوزد!
در این اوضاع، «یائیر لاپید»، نخست‌وزیر پیشین رژیم اسرائیل و سیاستمدار اپوزیسیون، گفته است که «همزمان با آتش گرفتن شمال اسرائیل، توان بازدارندگى اسرائيل نیز در حال سوختن است و اين به دلیل وجود یک دولت شکست خورده است.» در پی این حملات سنگین، حتی برخی از منابع نوشتند که، شورای جنگ رژیم صهیونیستی برای جنگ با لبنان تشکیل جلسه خواهد داد. البته بارها در این چند ماه اخیر از این صحبت‌ها مطرح شده است.
کلید شمال را به نصرالله سپرده‌ایم!
«یدیعوت آحارونوت» نیز در گزارشی که دیروز منتشر شد اعلام کرد که آتش‌سوزی که از روز دوشنبه بر اثر اصابت موشک‌های شلیک شده از لبنان به وجود آمده بود بعد از 20 ساعت تلاش مهار شد. این رسانه، در ادامه نوشت: «روز، روز جنگ شمال بود، ده‌ها موشک و هواپیمای بدون سرنشین به سوی الجلیل و جولان شلیک شد که منجر به تعداد زیادی آتش‌سوزی شد.» یکی از ساکنان کریات شمونه به یدیعوت آحارانوت گفته است: «کسی در این‌جا قادر به تنفس نیست، کل شهرک مملو از دود است، حتی قادر به خروج از منازل خود هم نیستیم، ما در کابوس آتش‌سوزی و احتمال رسیدن آن به خانه‌ها به سر می‌بریم، تمامی پنجره‌های خانه‌ها را مسدود کردیم، کابینه توجهی هم به شمال داشته باشد، ظاهراً آنها ما را فراموش کرده‌اند و کلیدها را هم به نصرالله سپرده و از این‌جا رفته‌اند.»
حزب‌الله تنها از ۵ درصد زرادخانه خود استفاده کرده
همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره تحولات جنگ جاری در جبهه شمال فلسطین اشغالی، ضمن اشاره به توانمندی‌های نظامی حزب‌الله لبنان و چگونگی مواجهه آن با تحولات میدانی، تأکید کردند که مقاومت تاکنون تنها از پنج درصد از تسلیحات خود استفاده کرده است. وب‌سایت عبری‌زبان «وای‌نت» به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد، حزب‌الله لبنان در طول این ماه‌های جنگ، تنها از پنج درصد از زرادخانه تسلیحاتی خود به‌عنوان میدان آزمونی علیه ارتش صهیونیستی به منظور آمادگی برای عملیاتی واقعی و گسترده استفاده کرده است.
حملات بی‌پایان حزب‌الله
به هر حال حملات حزب‌الله تا اطلاع ثانوی پایان ندارد! در روزهای اخیر خبرهای متعددی از حملات حزب‌الله منتشر شده است، ۲ موشک از جنوب لبنان به سمت یکی از پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی واقع در شمال فلسطین اشغالی شلیک شد. ۲ موشک از جنوب لبنان به سمت یکی از پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی واقع در منطقه «الجلیل علیا» در شمال فلسطین اشغالی شلیک شد. به گزارش شبکه خبری الجزیره، در پی این حمله موشکی حزب‌الله لبنان، آژیرهای هشدار در مناطق اشغالی «متات»، «حورفیش» و «الکوش» واقع در الجلیل به طور مداوم به صدا درآمدند. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از ملت غزه و مقاومت فلسطین در حمله‌ای پهپادی یک هدف در جنوب منطقه لیمان را هدف قرار داده است. در این بیانیه آمده است: به‌رغم تلاش دشمن برای مقابله با این پهپادهای انتحاری با استفاده از موشک‌های سامانه گنبد آهنین، پهپادها به زمین رسیده و منفجر شدند. برخی از این موشک‌ها در منطقه نهاریا افتاده و خسارت‌هایی به همراه داشتند. حزب‌الله در بیانیه دیگری اعلام کرد که در حمایت از مردم غزه و در پاسخ به تجاوز صهیونیست‌ها به روستاهای جنوب لبنان و منازل غیرنظامیان‌، مجاهدان مقاومت توپخانه‌های دشمن در منطقه الزاعوره را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار دادند. حزب‌الله لبنان روز سه‌شنبه اعلام کرد: در راستای حمایت ما از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان پادگان «رامیم» را هدف قرار دادند.
ایلات را با موشک بالستیک «فلسطین» کوبیدیم
خبر دیگر از مقاومت یمن است. «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای حمایت از ملت فلسطین ‌و در پاسخ به جنایت‌های دشمن صهیونیستی علیه آوارگان در رفح، نیروی موشکی یمن یک هدف نظامی برای دشمن اسرائیلی در منطقه ام‌ الرشراش واقع در جنوب سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد. وی گفت که این حمله با موشک بالستیک«فلسطین» انجام شد؛ موشکی که برای اولین بار نیروهای مسلح یمن امشب از آن رونمایی کرد و این عملیات با موفقیت انجام شد. در این بیانیه آمده است که تا زمان توقف تجاوزها به غزه و پایان محاصره ملت فلسطین در این باریکه، عملیات نظامی یمن ادامه خواهد داشت.
منابع یمنی می‌گویند آمریکا قصد داشت در پاسخ به عملیات‌های یمن، حملات تلافی‌جویانه دیگری علیه این کشور انجام دهد؛ مانند یک حمله هوائی گسترده که تعدادی از استان‌های یمن را هدف قرار دهد اما پس از حملات علیه آیزنهاور به‌طور ناگهانی این برنامه‌ها را متوقف کرد. بر اساس نوشته روزنامه الاخبار، منابع یمنی گفته‌اند ناو هواپیمابر آیزنهاور به سواحل نزدیک به عربستان منتقل شده تا از محدوده آتش ارتش یمن دورتر شود.
حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
مقاومت اسلامی عراق نیز در روزهای اخیر بی‌کار نبود و بامداد دوشنبه از حمله پهپادی به شهر حیفا در فلسطین اشغالی خبر داد. مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد: در حمایت از مردم غزه و در پاسخ به جنایات دشمن صهیونیستی، مجاهدان ما یک هدف حساس و مهم را در حیفا با تعدادی پهپاد هدف قرار دادند. بر اساس گزارش العالم، مقاومت اسلامی عراق بر ادامه حملات خود علیه مواضع رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟