loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. حسین شریعتمداری:   کارِ کارستان امام(ره) این بود که اسلام ناب را غبارزدایی کرد و بر کرسی حاکمیت نشاند   ۱۴۰۳/۰۳/۱۵ مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: کار کارستان امام(ره

طاهر مهدوی بازدید : 2 چهارشنبه 16 خرداد 1403 نظرات (0)
.
حسین شریعتمداری: 
 کارِ کارستان امام(ره) این بود
که اسلام ناب را غبارزدایی کرد و بر کرسی حاکمیت نشاند
  ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
‫درباره امام خمینی(ره) | نظریه‌پرداز و معمار بزرگ نهضت اسلامی - ایرنا‬‎

‫حسین شریعتمداری‬‎

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: کار کارستان امام(ره)این بود که اسلام ناب را غبارزدایی کرد و عرضه کرد. اینکه به امام لقب احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) را داده‌اند لقب شایسته‌ای است.
همزمان با ایام سالروز ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی همایش خادم جمهور و بررسی ویژگی‌های رئیس‌جمهور تراز انقلاب اسلامی از منظر شاگرد شایسته امام خمینی(ره) حضرت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه با حضور دانشجویان جوان در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه تهران) برگزار شد.
در این همایش دو روزه اساتید و افراد مختلف همچون حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان، آیت‌الله محمود رجبی، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مجتبی مصباح یزدی، حجت‌الاسلام والمسلمین اشکوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمدحسین شریفی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن رحیمیان، دکتر سعدالله زارعی، به تبیین ویژگی‌های رئیس‌جمهور تراز انقلاب اسلامی از دیدگاه حضرت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی پرداختند.
حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در سخرانی این مراسم اظهار داشت: رژیم شاهنشاهی هرجا که نام خمینی را می‌دید به شدت برخورد می‌کرد. در حالی که سران مارکسیست را آزاد کرده بود و آنها مسئولیت‌های اساسی در نهادهای فرهنگی کشور داشتند. یعنی رژیم فهمیده بود که خطری که تهدیدش می‌کند از ناحیه اسلام است.
وی افزود: کار کارستان امام(ره) این بود که اسلام ناب را غبارزدایی کرد و عرضه کرد. اینکه به امام لقب احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) را داده‌اند لقب شایسته‌ای است.
مدیر مسئول روزنامه کیهان یادآور شد: امام(ره) اگر اسلام را بر کرسی حاکمیت نمی‌نشاند، هیچ اتفاقی نمی‌افتاد. چون اسلام ناب قبلا بود، ولی در کتاب‌ها. 
شریعتمداری گفت: همه مسائل ما از همین‌جا شروع شد، چون اسلام ظلم‌ستیز است. نسخه حکومتی اسلام ظلم‌ستیز است. لذا نظام سلطه در برابر شما قد علم می‌کند. چون وجود ما و نظام سلطه تهدید ماهیتی برای یکدیگر هستند. بحث اینکه شما فلان جا آن حرف را زدید و... نیست. آمریکا با ما از ابتدای حرکت درگیر شد.
وی در رابطه با مصاحبه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: امام(ره) مصاحبه‌ای با نشریه تایم داشتند. حدود پنجاه سال پیش، فرمودند که ما سازمان مللی که حامی ستمگران باشد نمی‌خواهیم. این نشریه بعد از مصاحبه با امام، با نوعی تمسخر نوشت که یک پیرمرد هشتاد ساله می‌خواهد حکومتی تشکیل دهد که نظام‌های کنونی جهانی را تغییر دهد! کاش نویسنده آن گزارش اکنون باشد و ببیند که چه اتفاقاتی افتاده است.
مدیر مسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: شرایط کنونی ما خطیر است ولی خطرناک نیست. ما از این رخدادها زیاد داشته‌ایم. کسی باور نمی‌کرد که شاهد چنین برانگیختگی عظیمی در اروپا و آمریکا باشیم. 
شریعتمداری درباره معیار انتخابات بیان کرد: در انتخابات ما معیارهای رهبر انقلاب را داریم. در مصادیق موجود مثل آقای رئیسی فعلا نمی‌بینیم. اما به هر حال با شاخص‌ها باید یک نفر را انتخاب کرد که بیشتر حائز شرایط است.
وی در ادامه گفت: نفوذی‌ها دو دسته‌اند. برخی برای ترور و امثالهم نفوذ می‌کنند، اینها تا آخر ظاهر حزب‌اللهی دارند، اما کسانی که برای تغییر ساختار نفوذ می‌کنند، مجبورند مواضع‌شان را بیان کنند. لذا می‌توان آنها را شناخت.
مدیر مسئول روزنامه کیهان در پایان اظهار کرد: برخی هستند که تابلوی خودی دارند ولی هویت خودی ندارند، یک نشانه این است که از موضوعات نتیجه غلط می‌گیرند، مثلا می‌گویند ما با مذاکرات تحریم‌ها را برداشتیم، در حالی که تحریم‌ها دوبرابر شد! گفتنی است این همایش دو روزه در یادمان قتلگاه شهید بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران شهیدشان برگزار گردید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟