loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. سید حسن نصرالله: سلاح مقاومت در حال تاریخ‌سازی است/  اسرائیل در بدترین شرایط است  ۱۴۰۳/۰۳/۱۱ دبیرکل حزب الله با بیان اینکه مواضع شیخ کورانی در حمایت از انقلاب اسلامی،

طاهر مهدوی بازدید : 25 شنبه 12 خرداد 1403 نظرات (0)
.
سید حسن نصرالله:
سلاح مقاومت در حال تاریخ‌سازی است/
 اسرائیل در بدترین شرایط است 
۱۴۰۳/۰۳/۱۱

سلاح مقاومت در حال تاریخ‌سازی است/ اسرائیل در بدترین شرایط است

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه مواضع شیخ کورانی در حمایت از انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و آیت الله خامنه‌ای ثابت بود، تأکید کرد که مجاهدان محور مقاومت با سلاح خود در حال تاریخ‌سازی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت شیخ «علی کورانی» پژوهشگر، محقق و نویسنده و مجاهد لبنانی و مدیر مرکز تحقیقات  «المعجم الفقهی» سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله در این سخنرانی گفت: درگذشت علامه شیخ علی کورانی را به همه بستگان، همراهان، دوستداران و به ویژه تک تک اعضای خانواده ایشان تسلیت می‌گویم.

موضع شیخ کورانی در حمایت از انقلاب اسلامی ثابت بود

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، موضع شیخ کورانی از همان ابتدا تا زمان وفات در حمایت از انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای شناخته شده و ثابت بود. او دستاوردهای بزرگی داشت و در ٰرأس آن وارد کردن فناوری‌های جدید به حوزه علمیه و کتابخانه اسلامی  بود. شیخ کورانی بیش از ۶۰ جلد کتاب درباره سیره، عقاید و سایر موضوعات تألیف کرد و در تألیفاتش توجه ویژه‌ای به مهدویت داشت. شیخ کورانی از بنیانگذاران حرکت‌های اسلامی و نهضتی ابتدا از عراق تا لبنان بود. ایشان از بنیانگذاران اقدام جهادی علیه دشمن صهیونیستی بود و همچنین بر اقدام ضد نظام بعث صدام که ملت عراق را قتل عام می‌کرد، تمرکز کرده بود و همین مسأله باعث شده بود که در معرض ترور قرار گیرد.

شیخ کورانی به پیروزی مقاومت و نابودی رژیم صهیونیستی ایمان راسخ داشت

نصرالله تصریح کرد: شیخ کورانی از مسأله فلسطین با تمام ابزارهای ممکن حمایت مطلق کرد و این حمایت تا جایی بود که جگرگوشه‌اش «یاسر» را در راه قدس تقدیم کرد. تعهد و پایبندی شیخ کورانی به مسأله آزادی فلسطین از بحر تا نهر، مطلق بود و به پیروزی مقاومت و نابودی رژیم صهیونیستی ایمان راسخ داشت. ایشان معتقد بود که اسرائیل قبل از ظهور امام مهدی (عج) نابود خواهد شد. شیخ کورانی در سال ۱۹۸۲ از عاملان و محرکان اتحاد جریان‌های اسلامی فعال در لبنان بود که در نهایت به شکل گیری مبارک حزب الله و مقاومت اسلامی منجر شد.

دبیرکل حزب الله ضمن اعلام همبستگی و همدردی با ملت و ارتش یمن در پی تجاوز آمریکا و انگلیس به این کشور و دعای خیر برای شهدای این جنایت و اشاره به اینکه توجه شیخ کورانی به مسأله یمن ویژه بود، افزود: سید عبدالملک الحوثی تأکید کرده است که تجاوز آمریکا و انگلیس در هر سطحی، هرگز بر حمایت یمن از ملت و مقاومت فلسطین و غزه تأثیر نخواهد داشت.

باید تمام تلاش خود را برای ریشه‌کن کردن غده سرطانی اسرائیل به کار گیریم

سید مقاومت افزود: وظیفه اعتقادی، شرعی، فقهی، اخلاقی و انسانی ماست که تمام تلاش خود را برای ریشه‌کن کردن غده سرطانی اسرائیل از منطقه به کار بگیریم.

نصرالله در ادامه با طرح این سٰؤال که آیا جامعه جهانی وجود دارد تا اسرائیل را از جنایاتش بازدارد و از ملت فلسطین حمایت و محافظت کند، گفت: برای نخستین بار احساس می‌کنم جبهه مقاومت تا این حد گسترده شده و خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای غربی را به عنوان بخشی از موضع شریف انسانی و اخلاقی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه شامل شده است.

وی خاطرنشان کرد: نتانیاهو با اصرار بر تداوم جنگ غزه، رژیم صهیونیستی را به سوی سرنوشت بدتری پیش می‌برد. رئیس بانک مرکزی این رژیم از فاجعه سخن گفته است و فرماندهان ارتش و مقامات ارشد امور نظامی به وجود بحران‌ها و فاجعه‌های بزرگی اذعان کرده‌اند که رژیم اشغالگر گرفتار آن شده است. نبرد غزه نبرد وجودی و ماهیتی است و شکست اسرائیل در این جنگ، آثار و پیامدهای بزرگی در تمام ابعاد و زمینه‌ها برای کل منطقه در پی خواهد داشت. بنابراین هر کسی که می تواند بخشی از نبرد غزه باشد، باید اقدام کند و بخشی از این نبرد باشد.

جبهه لبنان جبهه‌ای قوی است که اسرائیل را تحت فشار قرار داده است

سید مقاومت اظهار داشت: نبرد کنونی با رژیم صهیونیستی به معنای نبرد برای آینده، ثروت و حاکمیت لبنان است. جبهه لبنان جبهه‌ای قوی است که اسرائیل را تحت فشار قرار داده است. در چند روز اخیر، نتانیاهو و وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش رژیم اشغالگر مجبور شدند به مناطق شمالی فلسطین اشغالی بیایند تا به شهرک نشینان بگویند رزمندگان مقاومت لبنان چندین کیلومتر با آنها فاصله دارند، اما مقاومت سریع به این ادعا پاسخ دادند تا اعلام کنند که همچنان در مرزها حضور فعال دارند.

دبیرکل حزب الله در بخش دیگری از سخنانش گفت: بستر اجتماعی مقاومت همچنان حاضر، صبور و صادق است و به برکت آگاهی، فرهنگ، ایمان و اخلاص آن پیرزوی‌های سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ اتفاق افتاد و امروز هم در جبهه جنوبی لبنان این پشتیبانی با قدرت وجود دارد. در لبنان برخی‌ها مغلطه می‌کنند و ادعا دارند که ملت لبنان با نبرد کنونی علیه دشمن صهیونیستی موافق نیستند ولی این ادعای صحیحی نیست. من به این مدعیان می‌گویم اگر شما درست می‌گویید پس این شهدای حزب الله، جنبش امل، حزب ملی، جماعت اسلامی و خانواده‌های آنها بیانگر چیست؟ آیا همه این شهدا و بستر اجتماعی مقاومت، بخشی از ملت لبنان نیستند؟ تمام طوایف و اقشار ملت لبنان از جبهه جنوبی پشتیبان غزه حمایت می‌کنند.

عامل اصلی معطل ماندن انتخابات ریاست جمهوری لبنان، اختلافات داخلی و مداخله خارجی است

نصرالله تأکید کرد: هر طرفی در لبنان باید قبل از سخن گفتن به نیایت از ملت لبنان و مواضع آن، از جایگاه و اندازه خود آگاه باشد. برخی‌ها ادعا می کنند که حزب الله پرونده ریاست جمهوری لبنان را به نبرد غزه و جبهه جنوبی لبنان مرتبط ساخته است، در حالی که این مغلطه است و صحت ندارد. عامل اصلی معطل ماندن انتخابات ریاست جمهوری لبنان، اختلافات داخلی و وتوهای خارجی است. ما کلیه مداخلات و وتوهای خارجی مرتبط با پرونده ریاست جمهوری لبنان را محکوم می کنیم.

وی تصریح کرد: نتایج نبرد جنوب بزرگتر و بالاتر از هر دستاورد داخلی است و ما به هیچ عنوان در پی پیچیده کردن امور نیستیم. ما به شدت تمایل و اصرار داریم که پرونده های داخلی لبنان سرانجام خوب و مطلوبی داشته باشند. ما خواهان گفتگو هستیم و به طور هزمان در جبهه پشتیانی از غزه هم مسئولیت خود را به عهده می‌گیریم.

جبهه مقاومت افق روشنی پیش روی خود دارد و از هر زمان دیگری قویتر است

سید حسن نصرالله در پایان سخنانش با طرح این تهدید که «چه در انتظار نظامیان دشمن خواهد بود اگر خیال تجاوز به مناطق داخلی لبنان را داشته باشند»، گفت: شیخ علی کورانی یقین راسخ داشت که مقاومت پیروز و فلسطین آزاد خواهد شد و ما به زمانی خواهیم رسید که رژیم نازیستی صهیونیستی وجود نخواهد داشت. جبهه مقاومت افق روشنی پیش روی خود دارد و از هر زمان دیگری قویتر است، حال اینکه دشمن در بدترین حال خود در ۷۵ سال گذشته قرار دارد و در این خصوص فقط مسأله وقت و ثبات مطرح است. تاریخ اکنون با سلاح مجاهدان مقاومت در فلسطین، عراق، سوریه و یمن رقم زده می‌شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟