loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. حمایت میلیونی مردم یمن از حمله انصارالله به ناو هواپیمابر آیزنهاور  ۱۴۰۳/۰۳/۱۱ نیروهای مسلح یمن بیانیه‌ای را درباره حمله خود به ناو هواپیمابر آیزنهاور آمریکا در دریای سرخ و در و

طاهر مهدوی بازدید : 21 شنبه 12 خرداد 1403 نظرات (0)

.

حمایت میلیونی مردم یمن از حمله انصارالله به ناو هواپیمابر آیزنهاور 

۱۴۰۳/۰۳/۱۱

‫Magiran | روزنامه کیهان (1403/03/12): حمایت میلیونی مردم یمن از حمله  انصارالله به ناو هواپیمابر آیزنهاور‬‎

‫عملیات بزرگ انصارالله در دریای سرخ/ «آیزنهاور» هدف جدید نیروهای مسلح یمن -  خبرگزاری آنا‬‎

نیروهای مسلح یمن بیانیه‌ای را درباره حمله خود به ناو هواپیمابر آیزنهاور آمریکا در دریای سرخ و در واکنش به تجاوزات جمعه شب آمریکا و انگلیس به یمن- که تاکنون 16 شهید و 40 زخمی داشته است - منتشر کرد؛ مردم یمن نیز، با برگزاری تظاهراتی میلیونی، از این پاسخِ محکمِ انصارالله حمایت کردند.
انصارالله سازمان سیاسی- نظامیِ زیدی مذهبی بود که در سال‌های ۱۹۹۰ در شمال غربی یمن پدید آمد؛ اما حالا نه تنها بر صنعا (پایتخت یمن در قانون اساسی) و بخش‌های شمالی آن تسلط دارد بلکه زمین و زمان را با عملیات‌های خود علیه اسرائیل و آمریکا در آب‌ها تحت تأثیر خود قرار داده است. موشکباران ناوهای هواپیمابر آمریکا -جدای از این که خسارتی به آن وارد بشود یا نشود- اقدام کوچکی نیست و سکوت و تکذیب احتمالی آن از سوی آمریکا نیز قابل درک است! غرب از حملات انصارالله به ستوه آمده است. این حملات فقط حمله به یک ناو نیست. حمله به حیثیت و‌ پرستیژ آمریکا و به سخره گرفتن هژمونی آن است. حالا آمریکا و نوچه سنتی‌اش یعنی انگلیس هر از گاهی حملاتی را به یمن انجام می‌دهند تا مثلا، قدرت بازدارندگی‌شان احیاء شود.
آمریکا و انگلیس در دور جدید حملات به یمن، بامداد جمعه ۶ بار به صنعاء، پایتخت این کشور و مناطق دیگر این استان حمله کردند. طبق گزارش شبکه المسیره، نزدیکی فرودگاه بین‌المللی صنعاء هم در این حملات هدف قرار گرفته است. آمریکا و انگلیس همچنین سه بار منطقه النهدین در ناحیه السبعین صنعاء را هدف گرفته‌اند. منابع بیمارستانی در الحدیده اعلام کردند بر اثر حملات به الحدیده که بامداد روز جمع(11 خرداد) انجام شد، ۱۶ نفر شهید و ۳۵ نفر دیگر زخمی شدند. «یحیی سریع»، سخنگوی ارتش یمن نیز گفت در این حملات «16 نفر شهید و ۴۱ نفر نیز زخمی شده‌اند.»
انتقام فوری
اما این تجاوز بی‌پاسخ نماند و اولین جواب خود را چند ساعت بعد گرفت. نیروهای مسلح یمن روز جمعه (11 خرداد) بیانیه‌ای را درباره حمله به ناو هواپیمابر آیزنهاور آمریکا در دریای سرخ و در پاسخ به تجاوزات شب گذشته آمریکا و انگلیس به یمن منتشر کرد. آن‌طور که ایسنا نوشته است، وی گفت: «نیروهای یمنی عملیاتی را علیه ناو هواپیمابر آمریکایی آیزنهاور در دریای سرخ انجام دادند. این عملیات در حمایت از غزه و پاسخ به تجاوز آمریکا و انگلیس با تعدادی از موشک‌های بالدار و بالستیک به صورت دقیق انجام شد.»
«علی القحوم»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز، در واکنش به تجاوز اخیر گفت: «تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن بعد از شکست آن‌ها در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی ادامه دارد. آن‌ها باید تبعات تجاوزات خود را تحمل کنند. یمن با قدرت پاسخ خواهد داد. یمن بدون تردید به پاسخ کوبنده خود ادامه خواهد داد. آن‌ها باید حملات و نتایج وخیم و مسئولیت گسترش نزاع در سطح منطقه و یمن را بپذیرند. جنگ با آمریکا و انگلیس امروز جنگ شرافت و کرامت است. یمن توانایی‌های بزرگی برای رویارویی دارد و متجاوزان باید منتظر پاسخ باشند. یمن تسلیم نمی‌شود و آمریکا و انگلیس در جهنم را به روی خود باز کرده‌اند. ما به کشورهای نزدیک توصیه می‌کنیم که مجددا وارد این تجاوز نشوند. یمن دست خود را برای صلح با کشورهای همجوار دراز کرده است اما در مقابل در پاسخ به هرگونه تجاوزی تاخیر نخواهد کرد.»
تمام جهان هم حمله کنند، غزه را رها نمی‌کنیم
از طرف دیگر، مقام ارشد دیگری از انصارالله یمن بامداد جمعه و در واکنش به حمله آمریکا و انگلیس به صنعا و الحدیده گفت که «حتی اگر تمام جهان به صنعا حمله کنند، هرگز غزه را رها نمی‌کنیم.» «نصرالدین عامر»، معاون رئیس اطلاع‌رسانی جنبش انصارالله، در این باره تأکید کرد: «ما حتماً پیروز خواهیم شد و غزه و فلسطین پیروز خواهند شد و این وعده الهی است.»
جنبش حماس نیز طی بیانیه‌ای حملات تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس به یمن را که به شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر منجر شد، شدیدا محکوم کرد. جنبش مجاهدین فلسطین نیز تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن را محکوم و بر حمایت دائم مقاومت فلسطین از یمن تأکید کرد.
تظاهرات میلیونی در یمن
جالب توجه است که فردای این تجاوز مردم یمن باز هم با برگزاری تظاهراتی بسیار گسترده، جنایت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را محکوم کردند. تظاهرکنندگان یمنی همچون جمعه‌های پیش با حمل پرچم‌های فلسطین و یمن، جنگ نسل‌کشی دشمن صهیونیستی علیه مردم غزه را محکوم کردند. طبق گزارش المسیره، تظاهرکنندگان از نیروهای مسلح یمن خواستند به این کشتارها و حملات آمریکا و انگلیس پاسخ بدهد. آن‌ها جنایت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و سکوت کشورهای عربی و اسلامی در قبال این جنایت‌ها را محکوم و بر آمادگی خود برای بسیج عمومی و مشارکت عملی در جنگ آزادسازی مقدسات ملت فلسطین تأکید کردند.
رهبر انصارالله: این نبرد همه امت اسلامی است
پیش از این حملات نیز رهبر جنبش انصارالله یمن سخنرانی کرده بود و گفته بود که کشورهای عربی در زمینه حمایت از مردم فلسطین و مجاهدان آن اقدامی انجام نداده‌اند و این رسوایی، ننگ است. «عبدالملک الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن، فلسطین را اولین سنگر مبارزه در برابر دشمن صهیونیست دانست و گفت: نبردی که ملت فلسطین با آن رو‌به‌رو است، نبرد همه امت است. الحوثی گفت: دشمن صهیونیستی به تجاوزات ددمنشانه خود علیه مردم فلسطین در غزه برای ۲۳۷ امین روز مقابل دیدگان کشورهای جهان ادامه می‌دهد. تمام جهانیان شاهد جنایت هولناک عمدی بودند که در آن، دشمن صهیونیستی آوارگان غیرنظامی را در رفح هدف قرار داد.
به گفته الحوثی: «عملیات این هفته بالغ بر ۱۲ عملیات در دریای سرخ، دریای عرب، اقیانوس هند و به سمت دریای مدیترانه بود. عملیات در چارچوب مرحله چهارم ادامه دارد و از نظر کمی و کیفی تشدید خواهد شد. هیچ عاملی نمی‌تواند در موقعیت ما تأثیر بگذارد تا سطح شتاب یا تعامل را کاهش دهد. هیچ کاهشی در سطح عملیات ما وجود ندارد، بلکه کاهش حرکت کشتی‌ها از طرف آمریکایی و انگلیسی و تقریباً عدم وجود از طرف اسرائیل است. تعداد کل کشتی‌هایی که از آغاز عملیات پشتیبانی مورد هدف قرار گرفته‌اند ۱۲۹ کشتی است و این تعداد زیادی است. با سرنگونی هواپیمای شناسایی آمریکایی در حریم هوائی استان مأرب، تعداد هواپیماهای سرنگون شده در این مدت به ۶ فروند می‌رسد. تأثیر عملیات ما بر افزایش قیمت‌ها برای دشمن اسرائیلی، از جمله منابع غذایی، وجود دارد.»
حملات به اراضی اشغالی از خاک عراق
خبر دیگر آنکه رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که ارتش این رژیم یک فروند موشک که از خاک عراق به سمت جنوب جولان اشغالی شلیک شده را رهگیری کرده است. طبق گزارش الجزیره، این حمله تاکنون تلفاتی نداشته است. ساعاتی پیش نیز یک گروه مقاومت عراقی جدید به نام گردان‌های «اولیاء الدم» اعلام کرد که در عملیاتی ترکیبی اهداف حیاتی در بندر حیفا در داخل اراضی اشغالی را هدف قرار داده است.
حملات حزب‌الله
حزب‌الله لبنان نیز همچنان در رأس شاخه‌های مقاومت به فعالیت خود ادامه می‌دهد. مقاومت لبنان روز جمعه حملات موشکی را علیه تعدادی از پایگاه‌های صهیونیستی انجام داد. مقاومت لبنان اعلام کرد: مبارزان ما در راستای حمایت از ملت و مقاومت پایدار فلسطین در نوار غزه و پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه روستاهای جنوب لبنان دیروز پادگان برانیت را با موشک‌های برکان هدف قرار دادند که منجر به آتش‌سوزی و تخریب بخشی از آن شد. طبق گزارش المیادین، مقاومت لبنان همچنین تأکید کرد که مبارزان ما در راستای حمایت از ملت و مقاومت در غزه دیروز پایگاه البغدادی را نیز با موشک‌های برکان هدف قرار دادند.
منابع خبری، ظهر جمعه، گزارش دادند جنبش حزب‌الله لبنان با موشک‌های سنگین «برکان» مقر لشکر 91 ارتش اسرائیل را در پایگاه اسرائیلی برانیت هدف قرار داده است. مقاومت اسلامی لبنان دقایقی بعد با انتشار بیانیه‌ای این عملیات را تأیید کرد و گفت که این حمله در حمایت از مردم فلسطین و در پاسخ جنایت‌های رژیم اسرائیل در مناطق جنوبی لبنان انجام شده است. حزب‌الله در ادامه تأیید کرد که پایگاه برانیت را با موشک‌های سنگین برکان هدف قرار داده و بخشی از این پایگاه را منهدم کرده است.
جنبش حزب‌الله لبنان، همچنین بعدازظهر جمعه، با انتشار بیانیه‌ای در این باره گفت که این عملیات در حمایت از مردم فلسطین و در پاسخ به حملات ارتش اسرائیل به غیرنظامیان لبنانی انجام شده است. مقاومت لبنان اعلام کرد در این عملیات، چند آتشبار گنبدآهنین در مقر «الزاعوره» و نیروهای مستقر در این مقر با پهپادهای انتحاری هدف قرار گرفته‌اند. حزب‌الله در عین حال اعلام کرد که پهپادها دقیقا با اهداف برخورد داشته‌اند و بعد از اصابت، در محل آتش‌سوزی شده است. دقایقی بعد از این بیانیه، ارتش رژیم اسرائیل عملیات حزب‌الله را تأیید کرد و گفت دو پهپاد تهاجمی که از لبنان شلیک شده بودند، از خطوط مرزی عبور کردند و در شمال سقوط کردند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟