loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. با سخنرانی قالیباف: مراسم گرامیداشت هفتمین روز شهادت رئیس‌جمهور شهید و همراهانش در میدان امام حسین(ع) برگزار شد ۱۴۰۳/۰۳/۱۱ مراسم گرامیداشت هفتمین روز شهادت رئیس‌جمهور شهی

طاهر مهدوی بازدید : 4 شنبه 12 خرداد 1403 نظرات (0)
.
با سخنرانی قالیباف:
مراسم گرامیداشت هفتمین روز شهادت رئیس‌جمهور شهید
و همراهانش در میدان امام حسین(ع) برگزار شد
۱۴۰۳/۰۳/۱۱

‫فرارو | (تصاویر) گرامیداشت هفتمین روز شهادت رئیس جمهور در میدان امام حسین‬‎

مراسم گرامیداشت هفتمین روز شهادت رئیس‌جمهور شهید و همراهانش با حضور مردم و سخنرانی رئیس‌مجلس شورای اسلامی در میدان امام حسین(ع) برگزار شد.
محمدباقر قالیباف، رئیس‌مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: بعد از گذشت چند روز از شهادت شهدای خدمت ویژگی‌هایی از آن‌ها مطرح شد که همه این‌ها می‌تواند الگوی ما به ویژه مسئولان و کارگزاران نظام باشد.
خلوص و کار برای خدا در رأس برجستگی‌های رئیس‌جمهور بود
وی با بیان اینکه خلوص و کار برای خدا در رأس برجستگی‌های رئیس‌جمهور بود، گفت: بنا بر فرموده امام راحل، کار برای خدا خستگی و دلسردی ندارد؛ زندگی شهید آیت‌الله رئیسی به خصوص در دوران ریاست جمهوری به گونه‌ای بود که خستگی را خسته کرده بود. این شهید عزیز هیچ‌گاه علی‌رغم تمامی سختی‌ها و مشکلات و زخم زبان‌ها دلسرد نشد. به گزارش ایسنا، رئیس‌مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های آیت‌الله رئیسی در جلسات مختلف گفت: آیت‌الله رئیسی هرگز دلسرد نشد و همیشه صحبت‌هایشان حاکی از امید به آینده بود.
مهم‌ترین و اساسی‌ترین کار رئیس‌جمهور شهید داشتن رابطه با مردم در تراز انقلاب اسلامی بود
قالیباف ادامه داد: مهم‌ترین ویژگی شهید رئیسی این بود که مردم را ولی‌نعمت خود می‌دانست و مردم را مزاحم فرض نمی‌کرد و با عشق برای مردم کار می‌کرد؛ لذا مهم‌ترین و اساسی‌ترین کار رئیس‌جمهور شهید، داشتن رابطه با مردم در تراز انقلاب اسلامی بود.
وی گفت: شهید رئیسی در مقام رئیس‌جمهور نماد این موضوع شد و در عالی‌ترین سطح مسئولیت نشان داد هیچ حجاب و مانعی بین مردم و مسئول انقلابی وجود ندارد. او در هر فرصتی درد و دل مردم را شنید.
قالیباف گفت: من نه فقط یک همکار بلکه یک همسنگر را از دست دادم؛ دوستی و رفاقت ما از مشهد و از آغاز جوانی در سال ۵۶ یعنی قبل از انقلاب و در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی شروع شد. از همان زمان این مرد اهل توسل و عبادت بود.
رئیس‌مجلس شورای اسلامی مجددا بیان کرد: بنده یک رفیق و دوست را از دست دادم که رفاقت و همکار و همسنگری ما به بیش از ۴۷ سال می‌رسد. این یار دیروز ما امروز در میان ما نیست و از دیدن جای خالی این شهید عزیز و گرانقدر دلتنگ و غصه‌دار هستیم و ثلمه بزرگی وارد شد؛ البته امروز رویکرد خدمتگزاری ایشان بیشتر از قبل میان مردم جا باز کرده و باعث انسجام بیشتر شده است.
وی اضافه کرد: ما حق و اجازه نداریم چرخ‌های‌تحول در حوزه حکمرانی و رابطه بین کارگزاری نظام با مردم باقی مانده از دوران شهید رئیسی را متوقف کرده و یا خدای ناکرده به عقب برگردیم که این خیانت بزرگ به آرمان‌های امام راحل و شهدا و ظلم بزرگ به ولایت و مردم است. باید همه مصمم باشیم و تحت هیچ شرایطی این فرصت بزرگ را ضایع نکرده و از دست ندهیم.
قالیباف با بیان خاطره‌ای از رئیس‌جمهور شهید بیان کرد: زمانی که آیت‌الله رئیسی می‌خواست از امام رضا(ع) و خادمی ایشان به تهران بیاید، با اشک به من گفت هیچ جایی برایم بهتر از خدمت در جوار حضرت علی‌بن‌موسی الرضا(ع) نیست. اگر امروز بنا بر تکلیف و وظیفه می‌آیم، فقط به عشق خدمت به مردم و محبین اهل بیت است و از امام رضا(ع) خواستم توفیق خدمت را به من بدهد تا خدمتگزار صادقی در تراز انقلاب اسلامی باشم؛ با همین توسل بود که در دهه کرامت و ایام ولادت امام رضا‌(ع) به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد و سه سال بعد درست در شب ولادت حضرت به شهادت رسید. کسی که این‌گونه توسل و خدمت می‌کند، خدا او را در دنیا و آخرت ماندگار می‌کند. رئیس‌مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ملت ما در طول انقلاب اسلامی حوادث تلخی را دیدند که آخرین مورد آن شهادت رئیس‌جمهور بود و در تمامی این شرایط آرامش مردم و استحکام سیاسی کشور به نمایش گذاشته شد لذا چنین حوادثی هرگز نمی‌تواند خللی در امور و عزم و آرامش و روحیه مردم داشته باشد و این‌ها نشان از قدرت و انسجام ملی نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایران عزیز دارد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟