loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۵ فرد و نهاد ایرانی برای مقابله با توان پهپادی ایران   ۱۴۰۳/۰۳/۱۱ وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه سیاست فشار حداکثری خود و مقابله با توان پهپادی جم

طاهر مهدوی بازدید : 5 شنبه 12 خرداد 1403 نظرات (0)

.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۵ فرد

و نهاد ایرانی برای مقابله با توان پهپادی ایران

  ۱۴۰۳/۰۳/۱۱

‫تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۵ فرد و نهاد ایرانی برای مقابله با توان پهپادی  ایران‬‎

وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه سیاست فشار حداکثری خود و مقابله با توان پهپادی جمهوری اسلامی ایران، یک فرد و ۴ نهاد ایرانی مرتبط با سازمان صنایع هوافضا را تحریم کرد.
 وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه 11 اردیبهشت به وقت محلی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (OFAC) چهار نهاد مرتبط با شرکت رایان رشد افزار (RRA) تحریم شده توسط اوفک را هدف قرار داد. این نهادها قطعات حیاتی برنامه (پهپادی) ایران را خریداری کرده‌اند. علاوه ‌بر این، اوفک یکی از مدیران ایرانی سازمان صنایع هوائی ایران، یکی از شرکت‌های تابعه وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح ایران (MODAFL) را هدف قرار داده است که بر تولیدکنندگان پهپاد، شرکت‌های صنعتی هواپیماسازی ایران (HESA) و صنایع هوائی قدس (QAI) نظارت دارد.
برایان ای. نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در تداوم ادعاهای واشنگتن درباره پهپادهای ایران به‌رغم تکذیب مقامات جمهوری اسلامی ایران افزود: «اقدام امروز تعهد ما را برای اختلال در تولید و تکثیر پهپادهای مرگبار ایران که همچنان توسط روسیه علیه اوکراین و نیروهای نیابتی و تروریست‌های منطقه‌ای علیه نیروهای ما استفاده می‌شود، تقویت می‌کند.»
او تصریح کرد: «وزارت خزانه‌داری به تحمیل هزینه‌ها بر کسانی که به دنبال تامین قطعات مورد نیاز ایران برای برنامه‌های پهپادی آن هستند و امکان ارسال این نوع سلاح‌ها به عوامل بی‌ثبات‌کننده در سراسر جهان را دارند، ادامه خواهد داد.»

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟