loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. سخنگوی وزارت خارجه پاکستان:  همکاری‌های مرزی با ایران روند مطلوبی دارد ۱۴۰۳/۰۳/۱۱ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با اشاره به فعالیت افسران رابط که اخیرا میان ایران و پاکستان

طاهر مهدوی بازدید : 5 شنبه 12 خرداد 1403 نظرات (0)
.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان:
 همکاری‌های مرزی با ایران روند مطلوبی دارد
۱۴۰۳/۰۳/۱۱

‫پاکستان سفیر خود از تهران را فراخواند‬‎

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با اشاره به فعالیت افسران رابط که اخیرا میان ایران و پاکستان تبادل شده‌اند، اظهار داشت: مرزهای ما، مرز صلح و دوستی است و همکاری‌های فعلی دو کشور روند مطلوبی را طی می‌کند.
ممتاز زهرا، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان جمعه در نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد در پاسخ به ایرنا گفت: افسران رابط نظامی ایران و پاکستان اخیرا فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و این بیانگر تعهد مشترک ما به توسعه همکاری‌های همه‌جانبه به ویژه در حوزه امنیت مرزی است‌. وی ادامه داد: حادثه‌ای اخیر در مرزهای ایران و پاکستان مشاهده شد که در واقع در داخل خاک ایران بود و علیه قاچاقچیان برخورد صورت گرفته است‌.
ممتاز زهرا تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان از مرزهای صلح و دوستی برخوردارند و هر دو طرف تعهدی قوی برای استمرار این وضعیت دارند.
وی گفت که سطح همکاری‌های مرزی دو کشور مطلوب بوده و در همین راستا پاکستان مصمم به تقویت همکاری‌های دوجانبه با ایران در مبارزه با تروریسم، قاچاق، پولشویی، جرایم سازمان یافته و جلوگیری از تردد غیرقانونی در مرزهای مشترک است.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا درخصوص ۲۴ ساعته شدن دو مرز تفتان و گبد با ایران تصریح کرد: هدف مشترک ما بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های مرزی است که ۲ بازارچه مرزی از بین آنها فعال شده و ایران و پاکستان تا ماه‌های آینده درصدد بازگشایی گذرگاه‌های بیشتر مرزی هستند.
سفیر پاکستان در ایران هفته گذشته اعلام کرد: پاکستان با هدف تقویت مراودات تجاری با جمهوری اسلامی ایران فعالیت دو گذرگاه‌های مشترک مرزی تفتان (میرجاوه) و گبد (ریمدان) را ۲۴ ساعته کرد.
در جریان سفر رسمی شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری فقید ایران به پاکستان در سوم اردیبهشت، دو کشور هشت تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
به گزارش ایرنا، سران ایران و پاکستان بر اجرای طرح‌های مشترک اقتصادی توسعه محور جهت کمک به تجاری شدن مرزها، تسریع روند امضای قرارداد تجارت آزاد و افزایش حجم تجارت دوجانبه به ۱۰ میلیارد دلار توافق کردند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟