loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. از سوی حزب‌الله لبنان و یمن: تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی در خشکی و کشتی‌های این رژیم در دریا هدف قرار گرفتند  ۱۴۰۳/۰۳/۰۹ مواضع رژیم آپارتاید اسرائیل و حامیان آن د

طاهر مهدوی بازدید : 1 پنجشنبه 10 خرداد 1403 نظرات (0)
.
از سوی حزب‌الله لبنان و یمن:
تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی
در خشکی و کشتی‌های این رژیم در دریا هدف قرار گرفتند
 ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
‫۲ پایگاه اشغالگران از سوی حزب الله هدف قرار گرفت - خبرگزاری مهر | اخبار  ایران و جهان | Mehr News Agency‬‎‫حملات حزب‌الله به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی/ یک پهپاد اسرائیلی شکار شد -  ایرنا‬‎
مواضع رژیم آپارتاید اسرائیل و حامیان آن در دریا و خشکی همچنان هدف حملات شاخه‌های مقاومت است. سنتکام از هدف قرار گرفتن یک کشتی با 3 موشک در دریای سرخ توسط نیروهای مسلح یمن خبر داد و از طرف دیگر، حزب‌الله تجهیزات جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی را در پایگاه الراهب منهدم کرد و...
«مقاومت» مصدر باب «مفاعله» از ریشه «ق.و.م» به معنایِ «نقیضِ نشستن» و «به پا خاستن) است و متحمل معانیی چون «حق، اعتدال، اراده انجام عمل، مداومت و مراقبت برای اصلاح» است و در اصطلاح به معنای «نهضت و برخاستن علیه شخص و جریانی» است. مقاومت اسلامی نیز در دوره معاصر به‌ پا خاست تا نه تنها «امور مسلمین» را اصلاح کند بلکه «مراقب انسانیتی» باشد که رژیم آپارتاید اسرائیل و غرب به مسلخ برده‌اند.
حوادث دریایی بی‌پایان!
در آخرین حملات جبهه مقاومت علیه رژیم اسرائیل و حامیان آن، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) دیروز (چهارشنبه؛ 9 خرداد) از هدف قرار گرفتن یک کشتی در دریای سرخ توسط نیروهای مسلح یمن خبر داد. سنتکام در بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرد: «حوثی‌ها (انصارالله یمن) سه‌شنبه پنج موشک بالستیک ضد کشتی به سمت دریای سرخ پرتاب کردند.» طبق گزارش شبکه الجزیره، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا درباره جزئیات این حمله گزارش داد: «یک کشتی باری یونانی در این حمله مورد اصابت سه موشک قرار گرفت اما به حرکتش ادامه داد.» سنتکام همچنین مدعی رهگیری پنج پهپاد یمنی بر فراز دریای سرخ شد. پیش از آن نیز سازمان تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه دیگری در آب‌های یمن خبر داده بود. به گزارش ایسنا، این سازمان انگلیسی سه‌شنبه شب اعلام کرده بود گزارشی از وقوع یک حادثه دریافت کرده است که بر اثر آن یک کشتی در نزدیکی استان «المخا» یمن آسیب دیده است. سازمان تجارت دریایی انگلیس اعلام کرده بود حال خدمه این کشتی خوب است. البته این تنها فعالیت یمنی‌ها نبود، انصارالله یمن بار دیگر پهپاد جاسوسی MQ9 آمریکا را ساقط کرد. جالب است که پس از انهدام این فروند پهپاد پیشرفته MQ9 رزمندگان یمنی با لاشه کمابیش سالم آن عکس گرفتند. از طرف دیگر، سایت خبری المسیره یمن سه‌شنبه شب گزارش کرد ارتش آمریکا و انگلیس منطقه «الجبانه» در غرب استان الحدیده یمن را مورد حمله قرار دادند. پیشتر هم ارتش آمریکا و انگلیس فرودگاه بین‌المللی الحدیده یمن را هدف قرار داده بودند.
«سریع» از اجرای ۶ عملیات دیگر خبر داد
سخنگوی نیروهای مسلح یمن گزارشی از مرحله چهارم عملیات این نیروها در حمایت از فلسطین را ارائه کرد. به گزارش ایسنا، «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، روز چهارشنبه از اجرای ۶ عملیات نظامی علیه ۶ کشتی در دریای مدیترانه، دریای سرخ و عرب در چارچوب مرحله چهارم عملیات‌های خود در حمایت از فلسطین خبر داد.
پایگاه‌ها و تجهیزات اسرائیلی زیر آتش حزب‌الله
شاخه اصلی مقاومت در لبنان، حزب‌الله، نیز از حمله به تجهیزات جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی در یکی از پایگاه‌های نظامی این رژیم در شمال فلسطینی اشغالی خبر داد. در بیانیه حزب‌الله درباره این عملیات آمده است: برای حمایت و پشتیبانی از ملت استوار فلسطین و مقاومت دلاور و شریف آن در نوار غزه، مجاهدان مقاومت اسلامی ساعت ۰۹:۱۵ صبح امروز (به وقت محلی) تجهیزات جاسوسی تازه تأسیس ارتش اشغالگر را در پایگاه «الراهب» با سلاح مناسب و به صورت مناسب هدف قرار دادند که به انهدام این تجهیزات منجر شد. در خبری دیگر، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از حمله موشکی از جنوب لبنان به شهرک «شتولا» در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. در پی این حمله آژیر خطر در بخش‌هایی از مناطق شمالی فلسطین اشغالی به صدا درآمد. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تأیید کرد که چند موشک که از جنوب لبنان شلیک شده بود، به مناطقی در شتولا اصابت کرده است. حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگانش برای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین در نوار غزه، مراکز تجمع نظامیان اشغالگر را در شهرک شتولا با آتش توپخانه هدف قرار داده‌اند. همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که آژیر خطر در نزدیکی شهرک یفتاح در الجلیل علیا به صدا درآمده است.
البته این پایان ماجرا نبود. شبکه الجزیره در این‌باره گزارش داد که در پی حمله موشکی از خاک لبنان آژیرهای خطر در ۱۰ شهرک در منطقه «الجلیل علیا» و «سهل الحوله» در شمال اراضی اشغالی فلسطین به صدا درآمد. طبق این گزارش، برخی منابع اعلام کردند چند موشک از خاک لبنان به سمت اراضی اشغالی پرتاب شد.
خبرگزاری لبنان نیز گزارش داد که یک ‌تانک رژیم صهیونیستی شهرک «کفر کلا» در جنوب لبنان را هدف قرار داد.
پیش از همه این‌ها نیز گروه رسانه‌های«الاعلام الحربی» لبنان تصاویری از عملیات حزب‌الله علیه پایگاه رامیا در نوار مرزی شمال فلسطین اشغالی و در هم کوبیدن آن از فاصله نزدیک منتشر کرد. عملیاتی که از فاصله چند ده متری با سلاح‌های مناسب صورت گرفت. حزب‌الله لبنان در ادامه عملیات‌های مؤثر و کوبنده علیه مواضع نظامیان اسرائیلی و استحکامات آنها در شمال فلسطین اشغالی در بیانیه خود اعلام کرد که این پایگاه را با استفاده از موشک‌های هدایت شونده، گلوله‌های توپ و سایر سلاح‌ها از فاصله کوتاهی هدف قرار داده است. رسانه اسرائیلی «حدشوت بزمان» در واکنش به این عملیات متمرکز و کوبنده نوشت: «همین مانده که حزب‌الله از مرز عبور کرده و پرچمش را در مرکز نظامی ما برافراشته و پیروزمندانه به لبنان بازگردد.»
اعتراف مهم مرکز اسرائیلی 
عملیات‌های موشکی و پهپادی مقاومت اسلامی لبنان به شدت صهیونیست‌ها را مستأصل کرده و در این راستا، مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گزارشی آورده است: «حزب‌الله به پهپادهایی روی آورده است که امکان شلیک موشک و نیز جمع‌آوری اطلاعات را دارند.» این مرکز صهیونیستی اذعان کرد: «پهپادهای حزب‌الله با موفقیت به مراکز و پایگاه‌های نظامی ارتش اسرائیل می‌رسند.» آن‌طور که ایرنا نوشته است، مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی همچنین با مقابله مقاومت اسلامی لبنان با پهپادهای رژیم صهیونیستی آورده است: «رهگیری پهپادهای اسرائیلی از سوی حزب‌الله تهدید برای آزادی عمل ارتش اسرائیل است.»
گفتنی است، با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است. در این‌باره رسانه‌های صهیونیستی بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟