loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. باقری کنی در دیدار با نخست‌وزیر پیشین عراق: بر ضرورت ایفای نقش نخبگان جهان اسلام در توقف نسل‌کشی در فلسطین تأکید داریم   ۱۴۰۳/۰۳/۰۸ سرپرست وزارت امور خارجه بر ضرورت ایف

طاهر مهدوی بازدید : 4 چهارشنبه 09 خرداد 1403 نظرات (0)
.
باقری کنی در دیدار با نخست‌وزیر پیشین عراق:
بر ضرورت ایفای نقش نخبگان جهان اسلام
در توقف نسل‌کشی در فلسطین تأکید داریم
  ۱۴۰۳/۰۳/۰۸

‫دیدار باقری با نخست وزیر پیشین عراق - ایرنا‬‎

سرپرست وزارت امور خارجه بر ضرورت ایفای نقش نخبگان برجسته جهان اسلام به‌خصوص در منطقه برای تشدید فشارها بر رژیم اشغالگر و حامیان آن به‌خصوص آمریکا برای توقف جنایات و نسل‌کشی در فلسطین تاکید کرد. 
عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر پیشین عراق که برای ادای احترام به رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه شهید به تهران سفر کرده، با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
عبدالمهدی در این دیدار مراتب تاسف عمیق، تسلیت و همدردی صمیمانه خود را در خصوص شهادت شهدای بزرگوار خدمت ابراز داشت و ضمن ادای احترام، برای ایشان از درگاه الهی طلب علو درجات و مغفرت واسعه الهی کرد. سرپرست وزارت امور خارجه در پاسخ به اشاره عبدالمهدی در مورد حجم بالای تعاطف و ابراز همدردی در بین اقشار مختلف مردم و مسئولان و نخبگان عراقی در پی وقوع این حادثه تألم‌بار، این‌ ابراز احساسات، عواطف و برگزاری مراسم عزاداری مختلف برای گرامیداشت یاد و خاطره خدمتگزاران شهید جمهوری اسلامی ایران در شهرهای مختلف عراق را نشانه پیوندهای عمیق برادری و دوستی بین دو کشور و ملت دوست و همسایه دانست. باقری در بخشی از این‌ ملاقات با اشاره به تغییرات و تحولات راهبردی صورت گرفته در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بعد از عملیات طوفان الاقصی و عملیات وعده صادق، ضرورت ایفای نقش نخبگان برجسته جهان اسلام به‌خصوص در منطقه برای تشدید فشارها بر رژیم اشغالگر و حامیان آن به‌خصوص آمریکا برای توقف جنایات و نسل‌کشی در فلسطین تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، وی بر نقش برجسته و غیرقابل انکار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه شهید کشورمان در حمایت از محور مقاومت تاکید و بر تداوم با قوت این رویکرد اصولی از سوی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.
  باقری: سیاست تقویت و تعمیق روابط با همسایگان ادامه می‌یابد 
علی باقری در شبکه اجتماعی ایکس در خصوص دیدار خود با وزیر امور خارجه عمان نوشت: با سید بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان که برای ابراز همدردی به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه کشورمان به تهران سفر کرده ملاقات و گفت‌وگو کردم.
وی افزود: ما پیام دوستی، برادری و حسن‌ همسایگی را از سوی مسئولان عالی‌رتبه سلطنت عمان دریافت کردیم. سیاست تقویت و تعمیق روابط با همسایگان ادامه خواهد یافت.
سید بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان و هیئت همراه که برای ابراز همدردی به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه به تهران سفر کرده، روز دوشنبه هفتم خرداد ۱۴۰۳ با سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟