loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. مخبر در جلسه شورای عالی مسکن: دولت به تمام تعهدات «رئیس‌جمهور شهید» از جمله ساخت مسکن متعهد است   ۱۴۰۳/۰۳/۰۵ در جلسه شورای عالی مسکن که به ریاست سرپرست

طاهر مهدوی بازدید : 3 یکشنبه 06 خرداد 1403 نظرات (0)
.
مخبر در جلسه شورای عالی مسکن:
دولت به تمام تعهدات «رئیس‌جمهور شهید»
از جمله ساخت مسکن متعهد است
  ۱۴۰۳/۰۳/۰۵

‫مخبر: دولت سیزدهم به تمامی تعهدات و پیمان های رئیس جمهور فقید با مردم متعهد  است - ایسنا‬‎

در جلسه شورای عالی مسکن که به ریاست سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد، گزارشی از عملکرد و پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن، نحوه پیگیری اجرای پرداخت تسهیلات مسکن توسط شبکه بانکی و همچنین اقدامات انجام شده در راستای ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها ارائه و همچنین مصوباتی جهت تسریع فرآیند پیشرفت نهضت ملی مسکن مصوب شد.
وی در این جلسه با تسلیت و گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله رئیسی و شهدای همراه ایشان و تأکید بر اینکه دولت سیزدهم به تمامی تعهدات و پیمان‌های رئیس‌جمهور فقید با مردم متعهد است، تصریح کرد: ساخت مسکن یکی از وعده‌های مهم رئیس‌جمهوری بر مبنای قانون جهش تولید مسکن مجلس بود که دولت با پیگیری‌های مکرر ایشان در طول سه سال گذشته توانست موضوع مسکن را به نقطه‌ای برساند که الان در کشور موضوع برنامه ریزی برای ساخت۴ میلیون واحد مسکونی با جدیت در حال انجام است.
 
سرپرست ریاست جمهوری در این جلسه که وزرای راه و شهرسازی، کشور، کار، تعاون و رفاه اجتماعی، نفت، نیرو، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و رؤسای سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و همچنین مسئولان دستگاه‌های مربوطه حضور داشتند، تصریح کرد: اقدامات و برنامه‌ریزی های دولت در حوزه مسکن، پیام امید به مردم به ویژه در میان اقشار آسیب‌پذیر داده است و ما متعهد هستیم تا زمان تشکیل دولت جدید با تلاش مضاعف، گام‌های بلند دولت، عملیاتی و نهائی شود.
مخبر با اشاره به اهمیت نوسازی بافت‌های فرسوده به دلیل ایمن‌سازی بافت‌های ناپایدار و همچنین تولید مسکن جدید برای متقاضیان خرید مسکن و بهبود فضای شهری تأکید کرد: در نوسازی بافت‌های فرسوده باید پیش‌بینی زیرساخت‌های لازم دیده شود و همچنین بسته‌های تشویقی برای تکمیل و جذاب‌تر شدن این پروژه‌های عمرانی در این بخش از بافت شهری در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای اختصاص ۶۰۰ هزار میلیارد تومان منابع بانکی و غیربانکی در راستای ساخت مسکن بر اجرای هرچه سریع‌تر تعهدات بانک‌ها در اجرای ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن تاکید و تصریح کرد: رئیس کل بانک مرکزی باید بانک‌هایی که تاکنون نتوانسته‌اند به تعهدات خود عمل کنند طی یک هفته آینده مشخص کند و تعهدات لازم را از آنان بگیرد تا در روزهای باقی مانده از دولت پرداخت تسهیلات و سهم‌‌الشرکه بانک‌ها تسریع شود.
مخبر به وزارتخانه‌های نیرو و نفت دستور داد تا درخصوص ایجاد زیرساخت‌های لازم برای واحدهای مسکونی در حال ساخت، قرارگاه پشتیبانی در این زمینه تشکیل دهند.
مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز در این جلسه با اشاره به تشکیل ۱۷ جلسه شورای عالی مسکن در دولت سیزدهم گفت: برگزاری منظم این جلسات، نشانگر پیگیری آیت‌الله رئیسی برای رفع دغدغه مسکن در جامعه بود.
رئیس بانک مرکزی نیز در این جلسه اعلام کرد تورم نقطه به نقطه میانگین قیمت مسکن در تهران که در اردیبهشت ۱۴۰۲ به میزان ۱۰۷ درصد بوده در اردیبهشت امسال به حدود ۱۲ درصد رسیده است که نشان‌دهنده کنترل نسبی رشد قیمت مسکن در کشور است.
همچنین وزارت نیرو اعلام کرد در طول سه سال گذشته و با تلاش‌های این وزارتخانه تمام واحدهای مسکونی تحویل داده شده با زیرساخت‌های کامل به دست مردم رسیده است و وزارت نیرو، راه و شهرسازی و استانداری‌ها مکلف بوده‌اند تا تعهدات و سهم خود را در تخصیص ۱۰ هزار میلیارد تومان زیرساخت آب و برق و گاز پرداخت کنند.
در پایان این جلسه اقداماتی جهت تسریع فرآیند پیشرفت نهضت ملی مسکن مصوب شد، بر این اساس بانک مرکزی و وزارت اقتصاد مکلف شدند تا ظرف حداکثر یک هفته آینده تمامی بانک‌های عامل نسبت به پرداخت سهم‌های تأیید شده در پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاها اقدام کنند و پیگیری‌های لازم جهت انعقاد قرارداد تسهیلات بانکی برای واحدهای نهضت ملی مسکن طی یک ماه آینده را به عمل آورند.
مخبر: ارتباط صمیمانه ایران و عربستان تداوم خواهد داشت
محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در تماس تلفنی با بن سلمان ولیعهد عربستان از پیام‌های محبت‌آمیز و همدلانه پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی در ضایعه دردناک شهادت آیت‌الله رئیسی و همچنین حضور نماینده ویژه پادشاه و وزیر امور خارجه این کشور در مراسم ادای احترام به رئیس‌جمهور و یاران شهیدش، تشکر کرد و افزود: ما دو شخصیت مهم، تأثیرگذار و دلسوز را به همراه جمعی دیگر از خادمان از دست دادیم و به سوگ نشستیم.
حرکت کشور هیچ تغییری نخواهد کرد
وی توسعه روابط با همسایگان و کشورهای دوست را از جمله موفقیت‌ها و راهبردهای مهم آیت‌الله رئیسی دانست و گفت: فقدان رئیس‌جمهوری مردمی و پرتلاش همچون آقای رئیسی برای ما سخت است اما حرکت کشور هیچ تغییری نخواهد کرد و همان روح علاقه و اطمینان میان ایران و عربستان در دوره رئیس‌جمهور شهید، همچنان ادامه خواهد داشت.
سرپرست ریاست جمهوری تأکید کرد: تداوم سیاست همسایگی دولت سیزدهم و توسعه مناسبات با کشورهای منطقه تنها گزینه پیش روی همه ما است و همراهی و همدلی با یکدیگر ضامن ثبات و شکوفایی در منطقه است.
مخبر روابط ایران و عربستان را برای جهان اسلام کلیدی خواند و افزود: علی‌رغم مخالفت برخی قدرت‌ها، امروز روابط ما به سطح خوبی رسیده و منطقه به گسترش این ارتباطات به شدت محتاج است و دو کشور می‌بایست با افزایش تعاملات اقتصادی و رفع موانع خصوصاً برای بخش‌های خصوصی دو کشور و رفع نیازهای متقابل، بتوانند این روابط سیاسی را بیش از پیش پشتیبانی کرده، ارتقا بخشیده و پایدار کنند.
بن‌سلمان، مخبر را برای سفر به عربستان دعوت کرد
وی در این تماس تلفنی از دستور بسیار خوب ولیعهد عربستان برای استقبال از زوار ایرانی نیز تشکر و بر دعوت رئیس‌جمهور شهید تأکید کرد و افزود: همان‌گونه که رئیس‌جمهور فقید ما پیش از این از جنابعالی برای سفر به ایران دعوت کرده بود، مجدداً از جنابعالی دعوت می‌کنم به کشور دوست و برادر خود سفر کنید.
گفتنی است؛ ولیعهد عربستان ضمن پذیرش این دعوت متقابلاً از سرپرست ریاست جمهوری برای سفر به عربستان دعوت کرد.
محمد بن سلمان ولیعهد عربستان نیز فقدان آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور شهید را تسلیت گفت و بر ادامه راه ایشان در احیا و توسعه مناسبات دوجانبه و منطقه‌ای تاکید کرد.
وی در این تماس تلفنی، ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: حادثه پیش آمده، برای ما بسیار دردناک بود. فقدان آقای رئیسی دل همه ما را به درد آورد و از دست دادن وزیر امورخارجه ایران که با وزیر امور خارجه ما بسیار دوست بودند، نیز جانکاه بود.
ولیعهد عربستان افزود: ارسال پیام تسلیت و آمدن فرستاده ویژه و وزیر امورخارجه به تهران وظیفه ما برای همدردی با شما بود و راهی که آن عزیزان برای احیا و توسعه روابط آغاز کردند، همچنان از سوی عربستان با قوت ادامه خواهد یافت.
بن سلمان با تاکید بر اهمیت توسعه روابط ایران و عربستان برای منطقه و جهان اسلام اظهار داشت: تهران و ریاض نقش محوری در منطقه و جهان اسلام دارند و با گسترش روابط فیمابین می‌توانند آینده درخشانی را برای منطقه رقم بزنند. وی در این ارتباط تلفنی آمادگی کشورش برای گسترش روابط اقتصادی را اعلام کرد.
 
 
با ابلاغ سرپرست ریاست جمهوری:طرح توزیع کالابرگ الکترونیکی امسال ادامه می‌یابد
محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری تصویب‌نامه ۹ اردیبهشت هیئت وزیران در خصوص استمرار اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در سال ۱۴۰۳ را در تاریخ ۱۶ اردیبهشت به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.
بر اساس این مصوبه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به اجرای طرح مذکور از محل اعتبارات مصرح در قانون بودجه کل کشور سال ۱۴۰۳ اقدام کند. اقلام کالاهای اساسی مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی و  همچنین نحوه توزیع این یارانه مطابق با مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت است. سازمان برنامه و بودجه منابع این طرح را تا زمان ابلاغ بخش دوم قانون بودجه سال جاری به صورت علی‌الحساب تأمین می‌کند.
سازمان برنامه و بودجه مکلف است ۲۰ هزار میلیارد تومان به شرکت مجری کالابرگ فجرانه (از شرکت‌های تابعه وزارت رفاه) بابت تسویه بدهی دولت به فروشگاه‌های طرف قرارداد به صورت علی‌الحساب از بودجه عمومی قرار دهد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟