loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. مراسم تشییع شهید امیرعبداللهیان و شهید موسوی:  پیکر شهید امیرعبداللهیان در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) آرام گرفت ۱۴۰۳/۰۳/۰۴ مراسم تشییع و خاکسپاری حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ج

طاهر مهدوی بازدید : 2 شنبه 05 خرداد 1403 نظرات (0)
.
مراسم تشییع شهید امیرعبداللهیان و شهید موسوی:
 پیکر شهید امیرعبداللهیان در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) آرام گرفت
۱۴۰۳/۰۳/۰۴

‫پیکر مطهر شهید امیرعبداللهیان در جوار مرقد مطهر حضرت عبدالعظیم آرام گرفت |  پایگاه اطلاع رسانی رجا‬‎

مراسم تشییع و خاکسپاری حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در سانحه سقوط بالگرد به همراه آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و دیگر مقام‌ها به شهادت رسیدند، ظهر پنج‌شنبه و با حضور جمع کثیری از مردم شهر ری همراه با مراسم مداحی و عزاداری برگزار شد. پیکر شهید امیرعبداللهیان در شبستان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در جوار سیدالکریم و در کنار مزار شهید مدافع حرم وحید زمانی‌نیا و شهید قدس سید امیر جلادتی به خاک سپرده شد. در این مراسم تعدادی از مقامات و مسئولان از جمله محمد مخبر، علی باقری، غلامعلی حداد عادل، علی اکبر صالحی، ایرج مسجدی، زینب سلیمانی، دختر شهید رکن‌آبادی و کاظم صدیقی نیز حضور داشتند. گفتنی است مجلس ترحیم شهید امیرعبداللهیان در مسجد جامع شهرک غرب با حضور شخصیت‌های داخلی و خارجی برگزار شد.
شهید موسوی جان تازه‌ای به مردم قبله تهران داد
‫پیکر شهید سید مهدی موسوی آرام گرفت+فیلم‬‎
  همچنین جمعه 4 خرداد نیز جمعیت پرشماری از اقشار مختلف مردم از شهرری و دیگر بخش‌های استان تهران برای تشییع و خاکسپاری شهید سید مهدی موسوی حاضر شدند و جمعی از مسئولان و مقامات کشوری و لشکری نیز به جمعیت عزادار پیوستند.
عزاداران شهید موسوی در محله دولت‌آباد شهرستان در حاشیه مراسم تشییع پیکر این شهید خدمت با تشکیل دسته‌های سینه‌زنی یاد او را گرامی داشتند و به مقام او ادای احترام کردند.
محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و محسن منصوری معاون اجرائی شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی هم در مراسم تشییع شهید سیدمهدی موسوی حاضر شدند.
آیین تشییع پیکر شهید سیدمهدی موسوی در حالی از مبدأ مسجد امام حسن مجتبی‌(ع) واقع در فلکه سوم دولت‌آباد به سمت فلکه اول دولت‌آباد برگزار شد که به دلیل حضور پرشمار اقشار مختلف مردم از شهرستان ری و دیگر نقاط تهران، انتقال پیکر این شهید خدمت به محل خاکسپاری در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی‌(ع) تا ساعتی به طول انجامید.
در جریان خاکسپاری شهید موسوی پس از وداع پایانی پدر شهید و خانواده وی، جمعیت حاضر با شعار «یاحسین» و روضه‌خوانی و مرثیه‌سرایی مداحان، پیکر این شهید را تا پایان آیین تدفین همراهی کردند.
پس از برگزاری آیین تشییع، پیکر شهید موسوی در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی‌(ع) به خاک سپرده شد.
 حرارت و گرمای احساس رئیسی را مردم مستضعف در نقاط مختلف سرزمین ایران اسلامی حس می‌کردند
سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرری با اشاره به واقعه شهادت شهیدان خدمت اظهار داشت: شهیدان خدمت که در راه تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی جان خود را تقدیم انقلاب نمودند و معراج رفتند در جوار حق روزی خوار خداوند شدند.
وی افزود: این واقعه دوباره قلب مردم ایران را محزون کرد اما مشاهده کردید چگونه به خیابانها آمدند تا بگویند پرچمی بر زمین نیفتاده و اگر هم بیفتد کسانی هستند که آن‌را بردارند.
فرمانده سپاه پاسداران تصریح کرد: آنچه که اهمیت دارد این است که این شخصیت‌هایی بزرگی که در سانحه خدمت رسانی به ملت عزیز ایران به شرف شهادت نائل آمدند همه شخصیت‌های معیار بودند.
سردار سلامی با بیان اینکه خداوند ایثارگرترین انسان‌های خود را گلچین کرد، اظهار داشت: شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی یک شخصیت الهی داشت و معیار یک رئیس‌جمهور کامل بود در شبانه‌روز دغدغه مردم را داشت و جلسات او تا نیمه‌های شب هم ادامه داشت.
 وی با بیان اینکه شهید رئیسی در این دوران کوتاه ۳ ساله ریاست جمهوری عرصه‌های وسیعی را برای ایران ساخت، افزود: شهید رئیسی کارخانه‌های تعطیل شده را احیا کرد، به روستاها سر کشید، ایران را از تحریم خارج کرد، او منزلت ‌بین‌المللی ایران را رشد داد.
فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به خصوصیات شهدای خدمت افزود: آنها انسانهائی قوی، انقلابی، مردم‌دار بودند‌، رئیس‌جمهور ما کسی بود که در کاخ کرملین در میان مذاکره با طرف مقابل نماز اول وقت خواند تا کبریایی الهی را معیار حرکت خود قرار دهد.
سردار سلامی بیان کرد: آیت‌الله رئیسی کسی بود که منزلت بین‌المللی نظام را در جهان رشد داد و ملت ایران را رشید کرد و ایران اسلامی در موضوع مهم بین‌الملل به برکت هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و میدان داری رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه شهیدمان امروز یک اعتبار و اقتدار مثال زدنی در دنیا داریم.
وی تصریح کرد: حرارت و گرمای احساس رئیسی را مردم مستضعف در نقاط مختلف سرزمین ایران اسلامی حس می‌کردند، او انسانی بود که در این دوره کوتاه سه ساله ریاست جمهوری خود عرصه‌های  وسیعی از یک شخصیت ملی را برای ایران بزرگ ساخت.
فرمانده سپاه پاسداران گفت: جلسات او تا امتداد شب طول می‌کشید و از ابتدای اذان صبح وارد عرصه خدمت می‌شد و از یک سرزمین به سرزمین دیگری می‌رفت.
همچنین سردار سلامی با اشاره به حضور ۶۳ هیئت  خارجی برای وداع با پیکر شهید رئیسی تصریح کرد: شهید امیر عبداللهیان در وعده صادق واقعا درخشید و در مقابل ابرقدرت‌ها ایستاد و فهم سیاسی بالایی داشت و منطق ایران را در دنیا ترویج می‌کرد؛ این شهید واقعا متواضع بود.
فرمانده سپاه از شهید حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم امام جمعه تبریز نام برد و افزود: این شهید با مردم زندگی می‌کرد و زبان دل آنها بود؛ شهید رحمتی هم استاندار شهید خستگی ناپذیر بود و نمونه یک عنصر اجرائی قدرتمند بود.
سرلشکر سلامی با بیان اینکه شهید موسوی را بیش از ۱۵ سال می‌شناسم، ‌گفت: این شهید یک پاسدار فداکار بود و از جان گذشته و مهربان و مردم‌دار و خستگی‌ناپذیر بود؛ او برای جان فدا بودن رئیس‌جمهور پیشگام بود و بارها مجروح شد و با پای شکسته در میدان بود.
 وی با بیان اینکه شهید موسوی به پاسداری خود ایمان داشت، گفت: او در میدان عمل ‌جدی بود، گاهی زخمی می‌شد اما برای مردم از همه چیز می‌گذشت.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟