loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. نگاهی به حیات و خدمات شهید آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه مردمی و محبوب   ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم در سانحه هوائی به همراه رئیس‌جمهور و جمعی از

طاهر مهدوی بازدید : 7 سه شنبه 01 خرداد 1403 نظرات (0)

.

نگاهی به حیات و خدمات

شهید آیت‌الله آل‌هاشم امام جمعه مردمی و محبوب

  ۱۴۰۳/۰۲/۳۱

‫سید محمدعلی آل هاشم - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد‬‎‫امام جمعه تراز جمهوری اسلامی / روزگار و زمانه شهید آل هاشم‬‎

آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم در سانحه هوائی به همراه رئیس‌جمهور و جمعی از همراهان به شهادت رسید.
سید محمدعلی آل‌هاشم؛ فرزند آیت‌الله سید محمدتقی آل‌هاشم از روحانیون برجسته و بنام تبریز بود. وی ششمین نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز از ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ تاکنون بوده است.
ایشان تحصیلات مقدماتی را تا دبیرستان در تبریز گذراند؛ سپس برای تحصیل علوم دینی در حوزه علمیه تبریز مشغول شد و سپس به حوزه علمیه قم عزیمت نمود و تحصیلات حوزوی را تا مقطع سطح چهار حوزوی (دکتری) گذراند و به مدت ۱۴ سال در درس خارج مقام معظم رهبری حضور فعال داشت. همچنین ایشان دارای تألیفات تخصصی برای نیروهای مسلح، طلاب و روحانیون و تألیفات عمومی بود.
به گزارش ایسنا، ایشان سنوات بسیاری در مناطق عملیاتی جبهه‌های جنگ حق علیه باطل شرکت کرده و با فرماندهان بزرگی همچون شهید صیادشیرازی همراه بوده و سابقه درخشانی در این زمینه دارد. آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم، همچنین از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۶ با حکم مقام معظم رهبری مسئولیت سنگین نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان عقیدتی - سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران را عهده‌دار بودند.
آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم، همچنین عضو میز آذربایجان در مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و از این ناحیه هم خدمات ارزشمند و ارزنده‌ای به این منطقه داشته است. آیت‌الله آل‌هاشم، امام جمعه مردمی و محبوب بود و در این جایگاه، خیرخواهی و خدمات گسترده‌ای به مردم داشت. ایشان ارتباط وسیعی با مردم داشت و برای حل مشکلاتشان به میان آنان می‌رفت.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟