loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. در بیانیه وزارت امور خارجه مطرح شد  شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان نقشی ماندگار در تاریخ سیاست و  روابط خارجی داشتند ۱۴۰۳/۰۲/۳۱  وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

طاهر مهدوی بازدید : 6 سه شنبه 01 خرداد 1403 نظرات (0)
.
در بیانیه وزارت امور خارجه مطرح شد 
شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان نقشی ماندگار
در تاریخ سیاست و  روابط خارجی داشتند
۱۴۰۳/۰۲/۳۱
‫شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان نقشی ماندگار در تاریخ سیاست و روابط خارجی  داشتند - ایرنا‬‎

‫روزنامه فرهیختگان - بیانیه وزارت امور خارجه در پی شهادت آیت الله رئیسی و  امیرعبداللهیان - صاحب‌خبر‬‎

 وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی سانحه دلخراش و ناگوار سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور که منجر به شهادت آیت‌الله رئیسی، دکتر حسین امیرعبداللهیان‌، آیت‌الله آل‌هاشم و مالک رحمتی و عده‌ای دیگر از همراهان شد، بیانیه‌ای صادر کرد.
در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شهادت رئیس‌جمهور محبوب، مردمی و خدوم‌ ملت ایران، دکتر سیدابراهیم رئیسی، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهان گرانقدر آنان را به ملت بزرگ و شریف ایران تبریک و تسلیت می‌گوید.
شهادت، هنر مردان خدا و فخر اولیای الهی است و پاداشی شایسته از سوی خداوند به بندگان برگزیده خویش است.
شهدای بزرگوار این حادثه تلخ و ناگوار، عمر با برکت خود را در خدمت به اسلام و ایران عزیز، در طبق اخلاص نهادند و در مسیر خدمت صادقانه و خالصانه به ملت شریف ایران، به فیض عظمای شهادت نائل آمده‌اند.
بی‌تردید ملت بزرگ ایران، قدردان خدمات خالصانه و صادقانه خدمتگزاران خویش است و نام این شهدای گرانقدر و والامقام، در صحیفه تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی و ایران عزیز با افتخار ثبت خواهد شد. 
دکتر رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان در سه سال اخیر در کسوت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نقشی تاریخی، اثرگذار و ماندگار در تاریخ سیاست و روابط خارجی کشورمان داشته‌اند.
اعتلای بیش از پیش جایگاه ایران در نظام بین‌الملل، تقویت همگرایی و تحکیم پیوندهای دوستی و مودت میان کشورها و ملت‌های منطقه و نیز شکل‌گیری مناسباتی سازنده در نظام بین‌المللی و حمایت از استقرار عدالت در سطح منطقه و جهان، بخشی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر این دو شهید گرانقدر است. بی‌شک شهادت این خدمتگزاران برجسته کشور، خللی در عزم دستگاه دیپلماسی در تامین منافع ملی و نقش‌آفرینی مؤثر و سازنده جمهوری اسلامی ایران در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد نخواهد کرد.
یک‌بار دیگر از ابراز احساسات و عواطف انسانی و همبستگی سران دولت‌ها، ملت‌ها، شخصیت‌های برجسته سیاسی و دینی و سازمان‌های بین‌المللی با دولت و مردم ایران صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کند. 
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای ارواح بلند رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و همراهان شهید آنان علو درجات نزد خدای سبحان و برای خانواده‌های محترم آنان صبر و شکیبائی مسئلت می‌نماید.
نیمه افراشته شدن پرچم ایران در نمایندگی‌های کشورمان در سرتاسر جهان
در پی حادثه تلخ سقوط بالگرد رئیس‌جمهور فقید ایران و شهادت آیت‌الله رئیسی و سایر همراهان، پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در نمایندگی‌های ایران در سرتاسر جهان به حالت نیمه افراشته درآمد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟