loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. گزارش کیهان در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی: گوشه‌ای از خدمات خادم خستگی‌ناپذیر ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ آیت‌الله رئیسی عصر یک‌شنبه۳۰ اردیبهشت پس از افتتاح «سد قیز

طاهر مهدوی بازدید : 2 سه شنبه 01 خرداد 1403 نظرات (0)
.
گزارش کیهان در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی:
گوشه‌ای از خدمات خادم خستگی‌ناپذیر
۱۴۰۳/۰۲/۳۱

‫مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر بر عهد خود با خداوند ایستاد - خبرگزاری مهر | اخبار  ایران و جهان | Mehr News Agency‬‎

آیت‌الله رئیسی عصر یک‌شنبه۳۰ اردیبهشت پس از افتتاح «سد قیز قلعه‌سی» به منظور افتتاح «ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز» به این شهر عازم شد و بالگرد وی در این مسیر در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیرداوود دچار سانحه شد.
در پی این حادثه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به همراه آیت‌الله آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
برخی از اقدامات بارز و خدمات شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، شهید جمهور به شرح زیر است:
سفرهای استانی مستمر جهت پیگیری، نظارت و گفت‌وگوی مستقیم با مردم
شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، از ابتدای شروع کار خود در دولت سیزدهم، سفرهای استانی خود را به تمامی استان‌های کشور جهت افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام، افتتاح و احیای مجدد کارخانه‌ها، افتتاح از مسکن‌های نهضت ملی مسکن، بازدید میدانی از پروژه‌ها، گفت‌وگوی مستقیم با مردم و شنیدن مشکلات آنها و... آغاز کرد.
دور اول این سفرها در دو سال ابتدائی دولت سیزدهم به ثمر رسید و در پی همین سفرهای دور اول برخی وعده‌هایی را به مردم استان‌ها داد و این وعده‌ها را دور دوم سفرها عملی و به اجرا درآورد. همچنین در دور دوم از سفرهای استانی علاوه‌بر پیگیری امور و مصوبات دور اول سفر استانی، طرح‌های جدیدی نیز مصوب شد.
وعده 4 میلیونی ساخت مسکن در 4 سال 
شهید آیت‌الله رئیسی یکی از مسائلی که در دولت و کشور روی زمین مانده بود یعنی ساخت مسکن را مدنظر قرار داد و وعده ساخت 4 میلیونی مسکن را به مردم ایران داد. عددی که شاید توسط خیلی‌ها دست‌نیافتنی توصیف شد اما ایشان با اقدامات جهادی و حضور مستمر در صحنه به سمت عملی کردن این وعده رفت. حتی در سخنرانی‌ها در میان مردم و جلسات، این وعده را خود یادآور می‌شد و همچنان بر عملی کردن و تحقق 4 میلیون مسکن متذکر می‌شد. طبق همین وعده نیز پیش رفت و منجر شد تا دولت سیزدهم در دو سال ابتدائی کار خود، در ساخت و تکمیل نهضت ملی مسکن از 2.4 میلیون(انتهای سال 1402) پیش برود و بازار نابسامان مسکن که حاصل عدم توجه به این بخش بود را کنترل کند. 
گفتنی است، ایشان تنها در فروردین 1403، 33 هزار و 683 واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در سراسر کشور اهدا کرد.
 مبارزه با فساد و بستن گلوگاه‌های فساد
از دیگر اقدامات مهم و مورد توجه دولت مردمی برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی و اختلاسگران بود. 
انتشار لیست ابربدهکاران بانکی و انتشار صورت مالی شرکت‌های دولتی برای نخستین بار از اقدامات دولت مردمی در راستای مبارزه با فساد اقتصادی بود. دولتی که شعار و خط‌مشی خود را در مبارزه با فساد اقتصادی و مبارزه با ناکارآمدی تعریف و عملی کرد. از طرفی دیگر در همین سفر اخیر رئیس جمهور به استان مازندران، 10 نفر مدیران ناکارآمد توسط رئیس‌جمهور برکنار شدند. علاوه‌بر اینها، در همین دولت یکی از وزیران که چند وقت پیش برکنار شده بود، به 3 سال حبس تعزیری محکوم شد، همچنین 8 نفر دیگر نیز محکوم شدند.
احیا و راه‌اندازی 9000 کارخانه و مرکز تولیدی در کشور
یکی از مواردی که منجر به خودکفایی و داشتن اقتصاد پویا در داخل کشور شد، راه‌اندازی و احیای کارخانه‌های تعطیل و نیمه‌‌تعطیلی بود که به دلیل شرایط سخت اقتصادی از کار افتاده بودند. کارخانه‌هایی که علاوه‌بر تامین نیازهای داخلی، منجر به صادرات و ارزآوری در کشور شدند. همین اقدام گامی بود تا تحریم‌های ظالمانه غرب و متحدانش علیه ایران خنثی شود.
این اقدام منجر به کاهش بیکاری نیز شد. به طوری که در سال 1402 بیش از یک میلیون شغل برای جوانان این کشور ایجاد شد و نرخ بیکاری به کانال هفت درصد و کمتر از آن رسید.
احیای دریاچه ارومیه و آبرسانی به مناطق محروم
دریاچه ارومیه را که روز به روز رو به خشکی می‌رفت و بسیاری از کارشناسان کاهش بارش باران در این منطقه را عامل اصلی خشکی در این دریاچه می‌دانستند، دولت سیزدهم احیا کرد. به طوری که در ابتدای سال 1403 گردشگری و تفریحات این منطقه مجددا به روال گذشته خود برگشت و مجددا طبیعت زیبای این دریاچه به نمایش گذاشته شد.
از اقدامات دولت مردمی برای احیای این دریاچه می‌توان به جلوگیری از حفر چاه‌های غیرقانونی، پلمب چاه‌های غیرقانونی و انتقال آب به این دریاچه اشاره کرد. آیت‌الله رئیسی با انتقال آب سد کانی‌سیب به این دریاچه اقدام و گام بزرگی در جهت احیای این دریاچه انجام داد.
از سوی دیگر نیز آبرسانی به مناطق محروم و مناطقی که از آب لوله‌کشی برخوردار نبودند بسیار حائز اهمیت است.
شهید آیت‌الله رئیسی در آئین بهره‌برداری از طرح‌های آب و فاضلاب شهر تهران در ابتدای سال 1403 اظهار کرد: با توجه به منابع آبی محدود کشور تامین آب شرب، آب کشاورزی و آب صنایع بسیار اهمیت دارد هدف دولت آبرسانی به ده‌هزار روستا در کشور است که تا امروز به نیمی از این روستاها آبرسانی شده و رسیدن آب به سایر روستاها هم در حال عملیاتی شدن است در بحث آب کشاورزی، باید با استفاده از آبرسانی زیرسطحی و کاملا علمی، بهترین محصول را با کمتر‌ین مصرف آب داشته باشیم.
همچنین تکمیل طرح آب‌رسانی به شهرستان گرمسار با هدف ارتقای کیفیت و پایداری آب شرب و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی در استان سمنان از دیگر اقدامات رئیس‌جمهور در ابتدای امسال بود.
فراموشی خاموشی‌ها
بعد از تجربه ناموفق در تابستان ۱۴۰۰ که کشور با خاموشی‌های متعدد مواجه و موجب آسیب به مردم و تولید شد. گام‌های بلندی برای حل ناترازی برق صورت گرفت. ساخت و افتتاح ۶ نیروگاه حرارتی، ارتقای توان عملیاتی در طرح افزایش تولید برق نیروگاه‌های حرارتی بخشی از فعالیت‌های دولت در حوزه نیرو بود که موجب فراموشی خاموشی‌ها در فصل گرما شد. به گفته رئیس‌جمهور شهید، ۷ هزار مگاوات در مدت زمان سپری شده از عمر دولت به شبکه سراسری وصل شده است و برای تولید ۳۵ هزار مگاوات برق برنامه‌ریزی شده که ۱۰ هزار مگاوات در نیروگاه‌های تجدید‌پذیر تعریف شده است، تا مشکلات این بخش هم در صنعت و کشاورزی و هم بخش خانگی برطرف شود.
سیاست خارجی پویا و موفق
شهید آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور و شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در حوزه دیپلماسی و سیاست خارجی به طور کاملا فراگیر، فعال، پویا و موفق عمل کردند. به طوری که در زمان تحریم‌ها و بدون الحاق ایران به FATF کشور توانست در شانگهای و بریکس جای خود را پیدا کند و ارتباط خود را با کشورهای همسایه و منطقه و فراتر از آن حتی در آمریکای لاتین برقرار کند.
این دیپلماسی موفق منجر شد تا ایران به عنوان عضو دائم این پیمان‌ها در آید.
همچنین اعلام شد که ایران در ۸۰۰ مذاکره انجام شده با سران کشورهای خارجی تاکنون ۲۵۰ تفاهمنامه و‌ ۱۷۶ توافقنامه داشته و ۱۲۱ قرارداد در حال اجرائی و عملیاتی شدن است. 
سد ایرانی در سریلانکا یکی از شاهکارهای جهانی به حساب می‌آید و بسیاری از کشورهای غربی از ساخت آن اجتناب کردند اما دولت سیزدهم با کمک متخصصین خود توانست این ابرپروژه را به اتمام رسانده و از طریق این پروژه‌ها برای کشور ارزآوری کند.
توافق با عربستان، امضای قراردادهای همکاری با ‌اندونزی و کشورهای آمریکای لاتین، گسترش تجارت خارجی با همسایگان و گستراندن چتر دیپلماسی با جهان فراغرب، قراردادهای جدید با ترکیه و پاکستان و عراق و... از دیگر جلوه‌های این دیپلماسی فعال است.
همچنین شایان ذکر است، مهار کرونا، انعقاد قرارداد سوآپ گازی با ترکمنستان و آذربایجان، صادرات سوخت، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و دستور محدود کردن واردات کالای دارای مشابه داخلی، بازگرداندن دلارهای بلوکه شده، حل مشکل قطع پی‌در‌پی برق، کاهش رشد نقدینگی از 40 درصد به 24.3 درصد، کاهش تورم از 60‌ درصد به 35 درصد، افزایش صادرات نفت از حدود ۳۰۰ هزار بشکه به رقم 1.5 میلیون بشکه در روز، افزایش رشد اقتصادی صفر درصدی به بالای 6 درصد، افزایش 60 درصدی خرید تضمینی گندم، ساماندهی خلق پول توسط بانک‌ها، افزایش تولید و اشتغال، ارسال ماهواره به فضا و... از جمله دیگر اقدامات و موفقیت‌های به دست آمده در دولت انقلابی است.
شهید آیت‌الله رئیسی: من خادم همه جمهور هستم
شهید آیت‌الله رئیسی در مراسم تحلیف خود گفت: «اینجانب، امروز خادم همه جمهور و خدمتگزار بیش از ۸۰ میلیون ایرانی هستم. مردمِ ایران، همانانی هستند که بارها و بارها وفاداری خود را به انقلاب در عرصه‌های مختلف اثبات کرده‌اند و امروز نوبت ماست که ادای امانت کنیم.»
این عالم مجاهد شهید این جمله را بارها و بارها در دیدارهای استانی خود با مردم متذکر می‌شد و خود را خادم مردم می‌دانست. خادمی که بی‌وقفه و بدون استراحت برای تعالی کشور از هیچ اقدامی دریغ نکرد. مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای نیز در وصف او این‌گونه گفتند: «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت.» آن رئیس‌جمهور شهید بزرگوار همان‌طور که در مراسم تحلیف اعلام کرد، با تلاش بی‌وقفه امانت خود را در حق مردم ادا کرد و تا پای جان برای مردم و کشور گام برداشت.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟