loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری: گلایه خطیب جمعه تهران از مجلس  برای مصوبه تعطیلی شنبه‌ها   ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ امام جمعه موقت تهران با اشاره به مصوبه اخیر مجلس مبنی بر

طاهر مهدوی بازدید : 6 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری:

گلایه خطیب جمعه تهران از مجلس  برای مصوبه تعطیلی شنبه‌ها  

۱۴۰۳/۰۲/۲۸

‫اعتماد آنلاین - گلایه امام جمعه تهران از مصوبه مجلس برای تعطیلی شنبه‌ها؛ به  جامعه مومنین برخورد! - صاحب‌خبر‬‎

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مصوبه اخیر مجلس مبنی بر تعطیلی شنبه‌ها، گفت: اجازه بدهید از مجلس بابت تعطیلی روز شنبه‌ها گلایه کنیم به جامعه مؤمنین برخورد، شاید دلایل خود را داشته باشند اما شورای نگهبان فرصت دارد آن را حل و فصل کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج‌علی‌اکبری، در خطبه‌های نماز جمعه که در دانشگاه تهران برگزار شد، بیان داشت: دهه کرامت یک انتخاب با سلیقه ایرانی بین ولادت کریمه تا کریم در دهه نخست ماه ذی‌القعده است.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه فضای میلاد حجت خدا یک فضای پر از نور و جلوه نور الهی است، عنوان کرد: این فضا یک فضای مملو از نشاط معنوی، امید و فرصتی برای عرض دلدادگی به محضر اولیای خدا و تقویت انسجام معنوی و اخوت ایمانی دوستان اهل بیت، مرزبندی قوی‌تر با دشمنان اهل بیت و سرور و شادمانی مؤمنین و به اشتراک گذاشتن این شادمانی و مسرت است.
به گزارش فارس، وی ادامه داد: همه ما باید این فرصت را برای ارتقا و رشد معرفتی، شناخت بهتر اولیای الهی و همانند‌سازی برای الگو گرفتن و استفاده از معارف اهل بیت مخصوصاً حضرت رضا‌(ع) غنیمت بشماریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری، با بیان اینکه فرصت برگزاری نمایشگاه کتاب، یاد کتابخوانی و مطالعه را در کشور زنده می‌کند، افزود: از همین امروز نیم ساعت برای مطالعه وقت اختصاص دهیم، افرادی هم که فرصت می‌گذارند، نیم‌ساعت اضافه کنند؛ راهی جز مطالعه مفید برای رشد فرهنگی نداریم.
برای شرایط جامعه ما هر روز، روز جمعیت است
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه درباره موضوع جمعیت باید مطالعه زیادی کنیم، گفت: ۳۰ اردیبهشت روز جمعیت است، اما برای شرایط جامعه ما، هر روز، روز جمعیت است و همه ما بدون استثنا در این مسئله وظیفه داریم، از مسئولان تا آحاد مردم در این زمینه مسئولیت دارند و امیدواریم برنامه‌های پیش‌بینی شده به نتیجه برسد و خداوند به ذریه شما برکت بدهد.
وی همچنین ضمن تشکر از مجلس برای تصویب قانون «ساماندهی بازار زمین و مسکن و اجاره بها»، با بیان اینکه من چند بار درباره مسئله مسکن و اجاره بها صحبت کرده بودم و از مسئولان خواسته بودم از مستأجران حمایت کنند، خاطرنشان کرد: در تهران ۵۱ درصد مستأجر هستند، در کشور ۳۱ درصد است که عدد بزرگی است. سالم شدن، منطقی شدن و منصفانه شدن آن به زندگی بخش مهمی از جامعه آرامش می‌دهد، از این‌رو از مجلس تشکر می‌کنیم که در روزهای پایانی مسئولیت خود قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن و اجاره‌بها را تصویب کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری، ادامه داد: همکاری نزدیک مجلس و دولت و شورای نگهبان سبب شد تا این قانون به سرعت ابلاغ شود که نشان‌دهنده درک مناسب و مفاهمه آنها است، اگرچه این اقدامات دیر است اما باز هم خدا را شکر که انجام شد؛ قانون جامعی است و دقیق نگاشته شده و تضامین اجرائی خوبی دارد. از دولت و مجلس و شورای نگهبان و وزارت راه و شهرسازی تشکر می‌کنیم. مطالبه همه ما اجرای جدی و بدون مسامحه این قانون است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به مصوبه اخیر مجلس مبنی بر تعطیلی شنبه‌ها خاطرنشان کرد: اجازه بدهید از مجلس بابت تعطیلی روز شنبه‌ها گلایه کنیم، به جامعه مؤمنین برخورد؛ شاید دلایل خود را داشته باشند اما شورای نگهبان فرصت دارد آن را حل و فصل کند.
وی تصریح کرد: در این هفت و نیم ماه رژیم صهیونیستی هیچ دستاوردی جز شکست در دیپلماسی، میدان و نزد افکار عمومی نداشت و در مقابل، جبهه مقاومت در دیپلماسی، میدان و نزد افکار عمومی الحمدلله موفق و سربلند بوده است.
مؤمنان گلایه‌مند هستند و برای تهیه لباس خوب و مناسب مشکل دارند
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری، افزود: انگیزه اقتصادی و فرهنگی درباره بازار پوشاک و لباس وجود دارد که در این بازار حدود ۳۰ درصد قاچاق رخ می‌دهد. همچنین در این بخش حجم قابل توجهی واردات صورت می‌گیرد. این بازار فرآیند پیچیده‌ای از طراحی، تولید و عرضه داشته که در همه مراحل به تجدیدنظر، برنامه‌ریزی، حمایت و دقت و اعمال شاخص‌های حکمرانی دینی نیاز است. 
وی ادامه داد: عمده طراحی‌های لباس بر اساس طراحی غربی و تقلید و کپی‌برداری از آنهاست به طوری که کسانی که بخواهند لباس عفیفانه تولید کنند، با گرفتاری‌های خاص خود مواجه می‌شوند. همچنین در بخش تبلیغ و ترویج نمونه‌ها و الگوهای ایرانی - اسلامی گرفتار تعلل‌هایی هستیم.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دشمن فعال بوده تا ذائقه جامعه و نسل جوان را متوجه لباس‌های جلف و دور از شخصیت ایمانی و انسانی و اسلامی ما کند، تاکید کرد: در این عرصه مجموعه‌های فرهنگی و آموزش و پرورش وظیفه بزرگی داشته و صداوسیما و سینما و سینمای خانگی نیز باید توجه کنند، البته که تلاش‌هایی شده اما با وضعیت مطلوب جامعه فاصله خیلی زیادی است.
وی با تاکید بر اینکه مؤمنان گلایه‌مند هستند و برای تهیه لباس خوب و مناسب مشکل دارند، گفت: بازار ما با بازار اسلامی خیلی فاصله دارد و موضوع ما با حجاب و عفاف در اینجاست. باید این ریشه‌ها حل و فصل شود. امیدوارم مسئولان در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی و شورای عالی انقلاب فرهنگی اهتمام داشته و خانواده‌ها و صنف فروشندگان کمک کرده تا شاهد اتفاق‌های بهتری باشیم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟