loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. امیرعبداللهیان: آنچه در غزه می‌گذرد آزمونی خطیر برای اروپای مدعی حقوق بشر است ۱۴۰۳/۰۲/۲۱  حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز اروپا در شبک

طاهر مهدوی بازدید : 7 شنبه 22 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
.
امیرعبداللهیان:
آنچه در غزه می‌گذرد آزمونی خطیر برای اروپای مدعی حقوق بشر است
۱۴۰۳/۰۲/۲۱ 

‫وزیر امور خارجه: آنچه در غزه می‌گذرد آزمونی خطیر برای اروپای مدعی حقوق بشر  است - قدس آنلاین‬‎

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز اروپا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: به مناسبت روز اروپا ۲۰۲۴، به همۀ کسانی که در اروپا به امید اروپایی متحد، آرام و بالنده این روز را گرامی می‌دارند، تبریک می‌گویم.
 وی افزود: در این روز ویژه، همۀ آنانی که برای صلح و سعادت اروپا تلاش کرده‌اند باید در اندیشۀ صلح و امنیت در سراسر جهان باشند. وزیر خارجه یادآور شد: آنچه در غزه می‌گذرد بار گرانی است بر شانه وجدان بشریت و آزمونی خطیر برای مشروعیت ارزش‌هایی چون کرامت و حقوق بشر که اروپایی‌ها مدعی تلاش در راستای آن هستند.  امیرعبداللهیان تصریح کرد: اروپا باید فریاد عدالتخواهی‌اش را در موضوع فلسطین بلند کند. وی همچنین گفت؛ ایران آماده ادامه کار و تعامل با اروپا بر پایه احترام، گفت‌وگوی سازنده و همکاری در راستای منافع مشترک و صلح و امنیت در جهان است.
جمعیت هلال احمر یکی از مردمی‌ترین نهادهای میهن است
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان به مناسبت روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ و هفته گرامیداشت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پیام تبریک صادر کرد. در بخشی از متن این پیام آمده است: جناب آقای کولیوند رئیس محترم جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سلام علیکم؛ روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ و هفته هلال احمر جمهوری اسلامی ایران فرصتی است مغتنم برای سپاس و قدردانی از انسان‌هایی ایثارگر و فداکار که بر اساس آموزه‌های دینی و اصول انسانی و اخلاقی، همه توان خود را با تلاش‌های مخلصانه و خستگی‌ناپذیر در یاری رساندن و خدمت‌رسانی بی‌منت به هموطنان ایرانی و نیازمندان و آسیب‌دیدگان در اقصی نقاط جهان به کار می‌گیرند. در بخشی دیگر نیز آمده است: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یکی از مردمی‌ترین نهادهای میهن عزیزمان و برآمده از متن مردم شریف و نوع‌دوست ایران است و فرزندان برومند و خدوم ملت در این نهاد بشردوستانه، کارنامه درخشانی از خدمت به آحاد مردم ایران در برهه‌های حساسی از تاریخ این سرزمین از جمله در دوران دفاع مقدس و نیز بهنگام وقوع حوادث و مصائب غیرمترقبه در اقصی نقاط کشور دارند و تلاش‌های بی‌وقفه آنان همواره مایه دلگرمی و امید و التیام بخش آلام و موجب حیات‌بخشی به بسیاری از مردم و آسیب‌دیدگان بوده است. همچنین این پیام می‌افزاید: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو پرافتخار سازمان صلیب سرخ جهانی یکی از معتبرترین سازمان‌های امدادی در سطح بین‌المللی و برخوردار از نیروهای متخصص و مجرب است و کارنامه درخشان آن در مأموریت‌های انسان‌دوستانه فرامرزی، موجب عزت و افتخارآفرینی برای ملت شریف ایران بوده است.
در پایان این متن آمده است: این‌جانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای از جان‌گذشته هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، فرارسیدن روز جهانی «صلیب سرخ و هلال احمر» و همچنین «هفته هلال احمر جمهوری اسلامی ایران» را به جنابعالی و همه کارکنان و امدادگران خدوم و پرتلاش جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌های محترم آنان تبریک و تهنیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال توفیقات روزافزون جنابعالی و همکاران محترم را مسئلت دارم.

‫سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران - قندهار- یادداشت جناب آقای ناصر کنعانی  سخنگوی محترم وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص حمله رژیم  صهیونیستی به امدادگران در غزه‬‎

کنعانی: آمریکا و اروپا حقوق اولیه شهروندان‌ خود را به ثمن ‌‌بخس  به عده‌ای جنایتکار جنگی فروخته‌اند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به سرکوب دانشجویان معترض حامی فلسطین در آمریکا و اروپا گفت: تعهد به حمایت بدون قید و شرط از رژیم صهیونیستی بر تعهدات حقوق بشری آمریکا و برخی کشورهای اروپایی ارجحیت دارد.
آمریکا و اروپا «نه فقط حقوق بشر، بلکه حقوق اولیه شهروندان‌ خود را به ثمن‌ بخس به عده‌ای جنایتکار جنگی فروخته‌اند.»، این را سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به تداوم برخورد خشونت‌آمیز با دانشجویان حامی فلسطین در اروپا و آمریکا بیان کرد. ناصر کنعانی، با بیان اینکه سرکوب خشونت‌آميز و بی‌رحمانه جنبش‌های اعتراضی دانشجویی در آمریکا و اروپا علیه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، با شدت ادامه دارد، گفت: روشن است که تعهد به حمایت بدون قیدوشرط از رژیم صهیونیستی بر تعهدات حقوق بشری آمریکا و برخی کشورهای اروپایی ارجحیت دارد. در حالی که جنایات رژیم صهیونیستی در غزه ادامه دارد، دانشگاه‌های آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی این روزها شاهد برگزاری تجمعات اعتراضی در حمایت از فلسطین است. اعتراضاتی که با برخورد خشونت‌آمیز پلیس در این کشورها و بازداشت تعدادی از دانشجویان معترض رو‌به‌رو بوده است. روز گذشته نیز پلیس فرانسه با گاز اشک‌آور به دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه سوربُن یورش برد.
بر اساس آخرین آمار منتشر شده بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجوی معترض در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در این مدت از سوی پلیس بازداشت شده‌اند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین اضافه کرد: افکار عمومی جهان بعد از این برای شعارهای دروغین حقوق بشری آمریکا و اروپا ذره‌ای ارزش قائل نیستند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟