loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. حضور امیرعبداللهیان در سفارت یمن برای قدردانی از حمایت صنعا از مردم غزه     ۱۴۰۲/۰۹/۱۰ حضور حسین امیرعبداللهیان در سفارت یمن به‌ منظور قدردانی از حمایت‌های صنعا

طاهر مهدوی بازدید : 14 شنبه 11 آذر 1402 نظرات (0)

.

حضور امیرعبداللهیان در سفارت یمن

برای قدردانی از حمایت صنعا از مردم غزه  

  ۱۴۰۲/۰۹/۱۰

حضور امیرعبداللهیان در سفارت یمن برای قدردانی از حمایت صنعا از مردم غزه -  ایرنا

حضور حسین امیرعبداللهیان در سفارت یمن به‌ منظور قدردانی از حمایت‌های صنعا از مردم مظلوم فلسطین در ایام حملات ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی به غزه صورت گرفت.
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تمجید از مواضع قوی رهبران و مردم یمن در حمایت از مردم فلسطین و غزه اظهار داشت: حمایت یمن از مردم غزه و کرانه باختری ستودنی است. امیرعبداللهیان با ابلاغ سلام‌های گرم به سید عبدالملک الحوثی، از گفت‌وگوهای انجام شده بین صنعا و عربستان سعودی حمایت و اظهار امیدواری کرد توافق نهائی بین دو طرف حاصل شود.
ابراهیم الدیلمی، سفیر دولت نجات ملی یمن در تهران نیز ضمن تشکر و خوش‌آمدگویی به امیرعبداللهیان و ابلاغ سلام‌های گرم سید عبدالملک الحوثی به مقام معظم رهبری و رئیس‌‌جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ما دفاع از مردم فلسطین و غزه را وظیفه خود می‌دانیم و تا هر زمانی که نیاز باشد، به حمایت از فلسطین ادامه خواهیم داد.
وی افزود: تصمیم رهبران صنعا جهت ورود به میدان و هدف قرار دادن منافع رژیم صهیونیستی در سرزمین اشغالی و در دریا، در راستای اعتقاد قوی ما برای دفاع از مردم غزه است که از سوی رهبران صنعا اتخاذ شد.
ابراهیم الدیلمی ادامه داد: مردم یمن عمیقاً صلح‌طلب بوده و خواهان آرامش و ثبات در منطقه هستند.
سفیر یمن در تهران گفت: گفت‌وگوهای بین صنعا و ریاض در مسیر درستی قرار دارد و امیدواریم با توافق نهائی محاصره کامل یمن برطرف و حقوق مردم یمن تأمین شود.
تا دیر نشده حملات به غزه را فورا متوقف کنید
علاوه‌بر این، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: راه‌حلی جز استمرار آتش‌بس و ارسال گسترده کمک‌های انسانی در غزه و توافق بر سر تبادل اسرای طرفین وجود ندارد.
وی در ادامه تاکید کرد: اسرا با جنگ آزاد نمی‌شوند بلکه در بمباران‌ها کشته می‌شوند. استمرار جنگ واشنگتن و تل‌آویو یعنی نسل‌کشی جدید در غزه و کرانه باختری. گویا آنان به تبعات سخت بازگشت به جنگ فکر نمی‌کنند.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشور نوشت: وجود ناو جنگی تمام‌کننده نیست وجود «اراده فلسطینی» تمام‌کننده است. تا دیر نشده حملات به غزه را فورا متوقف کنید.
تشریح نقطه نظرات ایران درباره کنفرانس آب و هوائی در امارات در رایزنی تلفنی وزرای خارجه ٢ کشور
خبر دیگر اینکه، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و امارات عربی متحده پنج‌شنبه نهم آذر‌ماه تلفنی گفت‌وگو کردند. آخرین تحولات غزه در سایه توافق آتش‌بس موقت از جمله مباحث مورد گفت‌وگو در این رایزنی تلفنی بود.
امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی تأکید کرد: توقع آن است که شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطعنامه‌ای مؤثر بتواند به وظایف خود در قبال مردم فلسطین عمل کند.
وزیر خارجه امارات عربی متحده شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان نیز به تشریح اقدامات این کشور در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای برقراری آتش‌بس اشاره کرد و گفت که امارات نهایت تلاش خود را برای استمرار آتش‌بس و افزایش ارسال کمک‌های انساندوستانه به غزه به کار خواهد بست. این دیپلمات عالی‌رتبه اماراتی امیرعبداللهیان را در جریان آخرین اقدام‌های کشورش برای برگزاری کنفرانس کاپ ٢۸ اجلاس آب و هوائی (COP28) در امارات قرار داد.
امیرعبداللهیان ضمن تشکر از دعوت رئیس امارات متحده عربی از آیت‌الله رئیسی برای حضور در این کنفرانس، نقطه نظرات جمهوری اسلامی ایران را در این خصوص برای مقام اماراتی توضیح داد و گفت: با درک برگزاری کنفرانس بین‌المللی کاپ ۲۸ از سوی سازمان ملل و با ریاست امارات، حضور مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل در این اجلاس با توجه به جنایات جنگی و نسل‌کشی اخیر رژیم صهیونیستی درخور تامل جدی است.
شهر دبی از پنج‌شنبه متحده میزبان اجلاس آب و هوایی «COP28» است و در این خصوص روزنامه جروزالم پست اعلام کرده، رئیس رژیم صهیونیستی اسحاق هرتزوگ قصد دارد، از فرصت حضور در اجلاس آب و هوائی دبی استفاده کرده و ضمن دیدارهای دیپلماتیک سطح بالا، موضع اسرائیل را تقویت و زمینه آزادی اسرای اسرائیلی را فراهم کند.
کاپ ۲۸ بیست‌ و هشتمین نشست اقلیمی سالانه سازمان ملل متحد است که دولت‌ها در آن درباره روش‌های محدود کردن و آمادگی برای تغییرات اقلیمی آینده به بحث و تبادل نظر می‌پردازند. این کنفرانس از ۳۰ نوامبر تا ۱۲ دسامبر ۲۰۲۳ در دبی برگزار خواهد شد. کاپ مخفف «کنفرانس اعضای شرکت‌‌کننده» است. اعضای شرکت‌کننده در این کنفرانس کشورهایی هستند که کنوانسیون سازمان ملل درباره تغییر اقلیم در سال ۱۹۹۲ میلادی را امضا کرده‌اند. بیش از ۲۰۰ کشور به این کنفرانس دعوت شده‌اند.
وزرای خارجه ایران و امارات ۲۰ مهرماه نیز درباره اوضاع غزه تلفنی گفت‌وگو کرده بودند. امیرعبداللهیان در آن گفت‌وگوی تلفنی با همتای اماراتی ضمن تأکید بر ضرورت حمایت کشورهای اسلامی و‌ عربی از مردم فلسطین، جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و تشدید محاصره انسانی غزه را شدیدا محکوم کرده بود.
نامه‌نگاری‌های امیرعبداللهیان درباره اوضاع غزه
افزون بر این، در ادامه نامه‌نگاری‌های رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در حدود دو ماه گذشته و در پی جنایات صهیونیست‌ها در غزه و تشدید رفع محاصره این منطقه‌، حسین امیرعبداللهیان چهارشنبه‌شب در نامه‌های جداگانه به رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا، دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی، دبیرکل اتحادیه آلبا و دبیرکل آ‌.سه‌.آن خواستار اتخاذ گام‌های موثرتر در توقف دائمی جنایات رژیم صهیونیستی شد. این دیپلمات عالی‌رتبه ایرانی در نامه‌ای به موسی فکی، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا از مواضع وی در محکومیت بمباران بیمارستان المعمدانی توسط رژیم صهیونیستی و درخواست توقف حملات و ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم مظلوم فلسطین تقدیر کرد.
وزیر امور خارجه همچنین ضمن قدردانی از مواضع رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در حمایت از فلسطین، خواهان اتخاذ گام‌های مؤثرتر در این راستا شد و در این نامه با اشاره به مسئولیت‌ نهادهای بین‌المللی در جلوگیری از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، از رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا خواست با توجه به شرایط غزه، گام‌های مؤثرتری در زمینه توقف دائمی حملات رژیم اشغالگر به باریکه غزه، رفع کامل محاصره و پایان اشغال برداشته شود.
رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین در خصوص اوضاع غزه به دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی نامه نوشت و خواستار اتخاذ مواضعی مؤثرتر در جهت توقف جنایات رژیم صهیونیستی شد.
امیرعبداللهیان در نامه‌ به تاسماگامبتوف ایمانگالی نورگلیویچ، دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی به چندین دهه جنایات رژیم صهیونیستی در زمینه نقض فاحش حق تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها پرداخت و بی‌عملی برخی بازیگران و نهادهای بین‌المللی و بی‌کیفرمانی رژیم اشغالگر را زمینه‌ساز تداوم جنایات این رژیم طی هفته‌های گذشته خواند.
در این نامه از دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی درخواست شد که گام‌های مؤثرتری در جهت توقف دائمی حملات رژیم اشغالگر به باریکه غزه، رفع کامل محاصره و پایان اشغال برداشته شود. امیرعبداللهیان همچنین به دبیرکل اتحادیه آلبا نامه نوشت از مواضع او درباره فلسطین قدردانی کرد.
وزیر امور خارجه در نامه‌ به فلیکس پلاسنسیا، دبیرکل اتحادیه آلبا از مواضع این سازمان منطقه‌ای در اتخاذ موضع‌گیری شفاف در زمینه توقف کشتار در غزه و ضرورت احترام به قوانین بین‌المللی و حقوق بشردوستانه بین‌المللی تقدیر کرد.
امیرعبداللهیان در این نامه با اشاره به بی‌عملی برخی نهادهای بین‌المللی و بی‌کیفرمانی رژیم اشغالگر که زمینه‌ساز تداوم جنایات این رژیم طی هفته‌های گذشته شده، از دبیرکل اتحادیه آلبا خواست که اقدامات مؤثرتری در راستای توقف جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی و کاهش رنج‌های مردمان بی‌پناه فلسطینی اتخاذ کند. رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین به دبیرکل اتحادیه ملت‌های جنوب شرق آسیا (آ.سه‌.آن) کائو کیم هورن درباره تحولات فلسطین نامه نوشت.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تحولات اخیر در غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات طوفان الاقصی، دو بار به دبیرکل سازمان ملل درباره نسل‌کشی در غزه نامه نوشت. وی همچنین به وزیر خارجه واتیکان و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز در این باره نامه نوشت.
او در نامه به کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اقدامات لازم برای توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی به غزه و پاسخگو کردن حاکمان این رژیم به دلیل جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی شده بود. وزیر امور خارجه همچنین اخیرا در نامه‌هایی به رئیس و دادستان دیوان بین‌المللی کیفری خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده فلسطین و محاکمه جنایتکاران جنایات اخیر در غزه شد. او در این نامه‌ها به رئیس و دادستان دیوان بین‌المللی کیفری اعلام کرد که وزارت امور خارجه در راستای اجرای قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت مصوب مجلس شورای اسلامی (اردیبهشت ۱۳۹۹) و همچنین در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و شهدا و مجروحان غزه به فعالیت‌های دیپلماتیک، بین‌المللی و حقوقی خود ادامه می‌دهد.

 

  کنعانی: بیانیه سه کشور اروپایی

در مورد موشک فتاح ۲ فاقد مبنای حقوقی است

کنعانی: بیانیه سه کشور اروپایی در مورد موشک فتاح 2 فاقد مبنای حقوقی است -  ایران پرس

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر پایان تمام محدودیت‌های موشکی‌ جمهوری اسلامی ایران در سطح شورای امنیت از ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲، ادعاهای مطروحه در بیانیه سه کشور اروپایی را غیرقابل قبول و فاقد هرگونه مبنای حقوقی دانست. وی تصریح کرد: توسعه و تقویت توانمندی متعارف موشکی‌ جمهوری اسلامی ایران ‌با هدف بازدارندگی و بر اساس نیازهای دفاعی کشور است. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: اتهام‌زنی بی‌پایه برخی طرف‌ها، تاثیری بر حقوق و اقدامات مشروع جمهوری اسلامی ایران در حوزه دفاعی ندارد.کنعانی به سه کشور اروپایی توصیه کرد: از طرح ادعاهایی که هیچ کمکی به تعاملات ایران و اروپا نمی‌کند، پرهیز کنند.
خون‌آشامان صهیونیست در سایه حمایت آمریکا دور جدید کشتار مردم غزه را آغاز کردند
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: نقض آتش‌بس و آغاز دوباره تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی علیه ‎غزه دقایقی قبل از خروج بلینکن وزیر خارجه آمریکا از سرزمین‌های اشغالی؛ باز هم غیرنظامیان، کودکان و زنان قربانیان اصلی حملات جنایتکارانه نظامیان رژیم صهیونیستی هستند. وی در ادامه خاطرنشان کرد: خون‌آشامان صهیونیست پس از کشتار بیش از ۱۵ هزار فلسطینی، دور جدید کشتار خود را در سایه ادامه حمایت دولت آمریکا آغاز کرده‌اند. کنعانی تصریح کرد: ملت‌ها و اکثریت قریب به اتفاق دولت‌های جهان، تداوم آتش‌بس و توقف کامل حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه و کرانه غربی فلسطین را فریاد می‌زنند ولی صهیونیست‌های جنایتکار و کودک‌کُش در خیال پوچ جبران شکست ترمیم‌ناپذیر، با کشتار غیرنظامیان، کودکان و زنان به دنبال پیروزی هستند. سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: بدیهی است مسئولیت سیاسی و حقوقی تداوم تجاوز و استمرار کشتار سبعانه مردم ‎فلسطین، علاوه ‌بر جنایتکاران رژیم ‌صهیونیستی، برعهده دولت آمریکا و چند دولت معدود حامی این رژیم آپارتاید است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟