loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی درباره فشار بر غیرهندوها در هندوستان    ۱۴۰۲/۱۲/۲۳ مجمع جهانی بیداری اسلامی طی بیانیه‌ای  بر ضرورت توجه هند به سابقه ارزشمند زندگی مسالمت&zw

طاهر مهدوی بازدید : 8 پنجشنبه 24 اسفند 1402 نظرات (0)
.
بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی
درباره فشار بر غیرهندوها در هندوستان 
  ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
مجمع جهانی بیداری اسلامی وقایع اخیر علیه مسلمانان در هند را محکوم کرد
مجمع جهانی بیداری اسلامی طی بیانیه‌ای  بر ضرورت توجه هند به سابقه ارزشمند زندگی مسالمت‌آمیز ادیان تاکید کرد.
مجمع جهانی بیداری اسلامی طی بیانیه‌ای با تاکید بر ضرورت توجه هند به سابقه ارزشمند زندگی مسالمت‌آمیز ادیان اعلام کرد: حکومت هند در سابقه تاریخی خود، سنت‌های شناخته شده‌ای داشت و مردم هند در نحوه رفتار درست با ادیان مختلف معتقد بودند که هر کسی در هر مذهبی آزاد باشد که به دستورات مذهبی خود عمل نماید و از زمان ورود اسلام به هند یعنی از اواخر قرن یکم تا سال‌های اخیر، از سلاطین گورکانی تا ماهاتما گاندی و تا زمان شکست حزب کنگره و حاکمیت بی‌جی پی، این سنت حسنه پابرجا و مورد احترام بود. 
در این بیانیه همچنین عنوان شده است: بزرگان این حکومت‌ها و سلاطین مانند اکبر شاه گورکانی بسیار تلاش کردند که مسلمانان و هندوها را به هم نزدیک کنند. قیام مردم هند اعم از مسلمانان و هندوها علیه استعمار انگلیس در سال 1857، یک نمونه از همکاری و همدردی پیروان دو مذهب مهم در هند، یعنی اسلام و هندو، در دفاع از استقلال وطن و مبارزه با استعمار بود. بزرگانی چون ماهاتما گاندی، جواهر لعل نهرو، لعل بهادرشاستری، ایندیرا گاندی، راجیو گاندی و از سوی دیگر سر سید احمد خان، ابوالکلام آزاد و دکتر ذاکر حسین از پایه‌گذاران حزب کنگره بودند که مسلمانان و هندوها با کمک هم توانستند بر استعمار 500 ساله انگلیس بر این سرزمین خاتمه دهند و سال 1857 دست در دست هم قیام کردند و در سال ۱۹۴۷ بعد از ۹۰ سال مبارزه بی‌امان، استقلال هند را به دست آوردند ولی با دخالت انگلیس در اواخر استعمار منحوس آن کشور در هند موضوعی که قبلا هیچ گاه در هند رایج نبود راه افتاد و مسلمانان و هندوها بیش از هر زمان دیگری در تاریخ با یکدیگر درگیر شدند.
در ادامه عنوان شده است: البته در کنار هزاران نفر مسلمان و هندو در جریان این جابه‌جایی، چالش و درگیری‌های قومی برخی رؤسای آنها نیز از دو طرف ترور شدند. به طور مثال مهاتما گاندی توسط نیروهای افراطی ترور شد،خانم گاندی توسط سیک‌ها کشته شد و راجیو گاندی نیز توسط افراطی‌های جنوب هند (تامیل‌ها) ترور گردید و همان‌طور که گفته شد ضیاء الحق و ذوالفقار علی بوتو و بعدا خانم بی‌نظیر بوتو نیز ترور یا اعدام شدند.
در بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطر نشان شده است: امروز متاسفانه شاهدیم بعضی از تندروهای هندو به جان مسلمانان افتادند و باید گفت نمی‌توانند بیش از 500 میلیون مسلمان شبه قاره در پاکستان و هندوستان و بنگلادش و همچنین 30میلیون مسیحی را از بین ببرند و حقوق حدود 600 میلیون غیرهندو را نادیده بگیرند و مدعی پیشرفت باشند و درمقابل ترقی خواهی و پیشرفت و تفکرات خالص منطقی و دینی آنها بایستند. توصیه ما این است که هر چه زودتر این اقدامات تأسف برانگیز که موجب تضعیف و بدنامی می‌شود را متوقف کنند و باید بدانند که صهیونیست‌هایی که در حال اضمحلال می‌باشند، کشورهای غربی و آمریکا نیز در حال ضعف هستند و نمی‌توانند به چنین سیاست تبعیض مذهبی کمک کنند و در این بین نکته بسیار تاسف‌آور این است که هند در زمان حاکمیت بزرگانی چون ماهاتما گاندی و جواهر لعل نهرو و شاستری سر آمد و ستون فقرات کشورهای غیر متعهد بود و نمی‌توانند در برابر 5/1 میلیارد نفر از مردم مسلمان جهان بایستند و در عین حال حیثیت هند را که به واسطه سیاست‌های درست و با اقتدار اسلاف آنها مانند مهاتما گاندی، نهرو و... ایجاد گردیده از بین ببرند. سرنوشت صهیونیست‌ها در جنگ اخیر باید پیش روی هندی‌ها باشد که علی‌رغم همه حمایت‌های غربی‌ها در حال ضعف و شکست و زبونی می‌باشند.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟