loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. ولایتی: آینده منطقه قطعاً از آن آمریکا و صهیونیست‌ها نخواهد بود    ۱۴۰۲/۱۱/۲۷ دکتر علی اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور رهبر معظم انقلاب در گفت‌وگو ب

طاهر مهدوی بازدید : 5 شنبه 28 بهمن 1402 نظرات (0)
.
ولایتی:
آینده منطقه قطعاً از آن آمریکا و صهیونیست‌ها نخواهد بود 
  ۱۴۰۲/۱۱/۲۷

آخرین خبر | ولایتی: آینده منطقه قطعا از آنِ آمریکا و صهیونیست‌ها نخواهد بود


دکتر علی اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور رهبر معظم انقلاب در گفت‌وگو با شبکه الجزیره به تحلیل تحولات و ریشه‌های بحران در منطقه پرداخت.
وی در پاسخ به این سؤال که تحولات منطقه به ویژه جنگ علیه غزه و عملیات انصارالله در دریای سرخ و عملیات آمریکا علیه جنبش‌های مقاومت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ عنوان داشت: این جنگ در نوع خود در صحنه فلسطین بی‌نظیر است و با منازعات گذشته تفاوت‌های مهمی دارد، نوع و شدت ایستادگی مبارزان فلسطینی نیز در برابر صهیونیست‌ها پس از گذشت بیش از 4 ماه نشان می‌دهد که اعتماد به نفس این مجاهدین به مراتب بیش از گذشته است.
ولایتی افزود: در طول این جنگ مهم و خانمان‌سوز هیچ انفعال و ضعفی در طرف فلسطینی علی‌رغم جنایات اسرائیل و حامیان آنها مشاهده نمی‌شود و این به آن معنی است که این دفاع می‌تواند در زمره پرشورترین مجاهدت‌های آنها در طول تاریخ فلسطین باشد. مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل خاطر نشان کرد: تاریخ فلسطین نشان می‌دهد که این سرزمین مقدس همواره پیشتاز مقابله با کفار و ظالمان بوده است. نمونه‌های تاریخی که در آن فلسطینیان توانستند بر دشمنان اسلام در سرزمین خود پیروز شوند یکی نبرد عین جالوت در 658 هجری میان لشگریان مسلمان مملوک بحری و ایلخان فرمانده مغول در فلسطین بود و طی آن لشگریان مملوک بحری برای اولین بار به پیروزی قطعی رسیدند، نبرد دیگر در جنگ‌های صلیبی بین سال‌های 488 تا 690 هجری قمری بود که به دعوت پاپ اوربان دوم توسط ماجراجویان و ولگردهای کوچه‌پس‌کوچه‌های اروپا برای به اصطلاح بازپس‌گیری سرزمین‌های مقدسی که در دست مسلمانان بود به‌پا شد و این انبوه لشکر صلیبی‌های بی‌اعتقاد و مدعی کاذب به پیروی از پیامبر عظیم‌الشان مسیحیت حضرت عیسی (علی نبینا و اله و علیه‌السلام) بدون رعایت هرگونه مراتب انسانی با قتل و غارت از خطی که بین (بیزانس -رم شرقی ) و رم غربی بود به بیت المقدس رسیدند. دکتر علی اکبر ولایتی در ادامه این مصاحبه عنوان کرد: اکنون نیز ملاحظه می‌کنید که مردم فلسطین چگونه در برابر مهاجمین تا دندان مسلح ایستادگی می‌کنند و هرچه زمان می‌گذرد فلسطینیان قوی‌تر و روحیه صهیونیست‌ها ضعیف‌تر می‌شود. و اما در مورد انصارالله یمن؛ مردم یمن سابقه درخشانی در تبعیت از انبیا‌ء الهی و بخصوص حضرت محمد بن عبدالله (ص) دارند. یمن از معدود نقاطی است که دست استعمار به آنها نرسید و هرچه استعمارگران بخصوص انگلیسی‌ها تلاش کردند نتوانستند این سد ایستادگی و پایداری را بشکنند و نکته بسیار مهم این است که این ملت هم اکنون انواع فشار‌های سیاسی‌، نظامی، بین‌المللی و اقتصادی را از زمان آغاز جنگ غزه به خاطر فلسطین تحمل می‌کنند. متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی و عرب در دفاع از فلسطین نه تنها هیچ کار مثبتی انجام نمی‌دهند بلکه بعضی از حکومت‌های مدعی مسلمانی برای به دست آوردن منافع اقتصادی و جلب حمایت بزرگ‌ترین دشمن اسلام یعنی آمریکا فقط به صادر کردن بیانیه‌های محافظه‌کارانه اکتفا کردند. انصارلله یمن با وارد کردن ضربات سخت به دشمنان سبب شکست هیمنه پوشالی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و هم پیمانان آنها در منطقه شده‌اند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امروز شاهد این واقعیت هستیم که گروه‌های مقاومت به‌صورت خودجوش در مناطق حساس جغرافیایی اعم از آبراه‌های مهمی چون باب‌المندب و دیگر نقاط مهم منطقه حضور دارند.حمایت گروه‌های مقاومت از یکدیگر روز به روز به‌صورت منسجم‌تر و به مرحله شکست ناپذیر رسیده و تهاجم اخیر رژیم صهیونیستی منجر به یکپارچگی مردم منطقه و دیگر آزادیخواهان در کشورهای مختلف جهان با ملت فلسطین شده است. یمنی‌ها اکنون در مقابل شکل‌گیری ائتلاف‌های منطقه‌ای جدیدالسلطه بر اقیانوس هند همچون (آگوس، گواد و آی 2 یو2 ) مرکب از آمریکا، انگلیس، استرالیا، زلاندنو می‌باشد می‌خواهند به بهانه تقابل با چین در اقیانوس هند آتش‌افروزی کنند و طبیعتا به این بخش مهم از دنیا اکتفا نخواهد کرد و ناآرامی را به اقیانوس آرام نیز سرایت خواهند داد.
دکتر ولایتی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه پیامد‌های این تحولات منطقه‌ای برای ایران و همپیمانانش در محور مقاومت چگونه خواهد بود؟ اظهار داشت: تاکید می‌کنم که هر روز جبهه مقاومت موفق‌تر و پیروزی‌های بیشتری را به دست می‌آورد. از یمن تا عراق و لبنان، مقاومت اسلامی فلسطین و سوریه، همه این کشورها با مشکلات سخت‌تری مواجه بودند و الان از بخشی از این مشکلات با پیروزی و سرفرازی عبور کرده‌اند. آمریکایی‌ها در افغانستان و عراق شکست خوردند و از این کشورها ‌گریختند و اکنون نیز کشورهای عضو مقاومت در مبارزه علیه ظلم و تروریسم موفق بوده‌اند و از این به بعد نیز با توجه به آنچه که پیش‌بینی می‌شود قطعا آینده منطقه غرب آسیا به نفع مثلث آمریکا و انگلیس و صهیونیست‌ها نخواهد بود.
گسترش محور مقاومت فرصت‌های زیادی را در مبارزه و مقابله با زیاده‌خواهی‌های صهیونیست‌ها و آمریکا در منطقه خواهد داشت و هدف این گروه در منطقه مبارزه با رژیم صهیونیستی و حامیان آنها و پایان دادن به تسلط غرب بر منطقه غرب آسیا و دفاع از مظلومان و مردم فلسطین می‌باشد.
وی در پاسخ به سؤال دیگری در زمینه واکنش تهران و متحدانش برای مقابله با سیاست ترور که اخیرا آمریکا و اسرائیل آن را علیه فرماندهان جنبش‌های مقاومت در سوریه و لبنان و عراق را در پیش گرفته‌اند چه خواهند بود، عنوان کرد: ایران خود قربانی تروریسم و مخالف ترور است ولی آمریکا و صهیونیست‌ها همان کاری را می‌کنند که مزدوران آنها در گذشته در ایران انجام داده‌اند. منافقین حدود 17000 نفر را با حمایت آمریکا در ایران تاکنون ترور کرده‌اند و آمریکا با تشکیل و حمایت از گروه‌های تروریستی مانند داعش در غرب آسیا و نمونه دیگر آن در آمریکای لاتین (تاسیس گروه کنترا) سردمدار حمایت از تروریسم است. از ابتدای انقلاب نیز تاکنون گروه‌های تروریستی تحت حمایت آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها مانند کومله و دموکرات و منافقین با ترور دانشمندان هسته‌ای و..... دشمنی خود را با ملت شریف ایران ثابت کرده‌اند. و لذا اگر تاریخ و توالی ترورهایی که توسط جنایتکاران صهیونیست و حامیان بلاشرط آنها مثل آمریکا انجام شده را بررسی کنید ملاحظه خواهید کرد که هیچ دوره زمانی نبوده که آمریکا و اقمارش به دنبال اقدامات تخریبی و ترور نبوده باشند. ولایتی در پایان این مصاحبه تصریح کرد: باید به این مطلب مهم اشاره نمود در حالی‌که بحران‌های اساسی در این منطقه طی سال‌های گذشته با ائتلاف به رهبری آمریکا به عنوان محور ناتو منجر به بروز جنگ‌ها و کشته شدن و آوارگی وسیع در منطقه شده است ولی شاهدیم که نمایندگان ویژه دبیرکل سازمان ملل در این کشورها از اعضای ناتو و یا کشورهای حامی این فتنه‌ها و بحران‌ها می‌باشند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟