loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. خبر ، اسلام ستیزان ضد بشر و جنایتکار و ....   ۱۴۰۲/۱۰/۲۷ گزارش‌ هاآرتص از عدم آمادگی اسرائیل برای مقابله با نفوذ مجازی ایران  

طاهر مهدوی بازدید : 5 پنجشنبه 28 دی 1402 نظرات (0)

.

خبر ، اسلام ستیزان ضد بشر و جنایتکار و .... 

 ۱۴۰۲/۱۰/۲۷

گزارش‌ هاآرتص از عدم آمادگی اسرائیل برای مقابله با نفوذ مجازی ایران
 
سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ادعا کرد: ایران از پلتفرم‌های آنلاین برای جاسوسی علیه اسرائیل استفاده می‌کند.
روزنامه تایمز اسرائیل و‌ هاآرتص به نقل از شین‌بت و شاباک نوشتند: عملیات جاسوسی ایران شامل صفحات جعلی شبکه‌های اجتماعی بود که از کاربران می‌خواستند از منازل مسکونی مقامات عالی‌رتبه و راهپیمایی‌هایی که برای آزادی گروگان‌ها برگزار شد عکس بگیرند، و از طریق همه‌پرسی‌های جعلی اطلاعات محرمانه جمع می‌کردند.
شاباک، از اقدام سرویس‌های اطلاعاتی ایران برای جاسوسی از مقامات دفاعی اسرائیل و گردآوری اطلاعات از طریق صفحات جعلی مرتبط با جنگ کنونی و گروگان‌ها در نوار غزه در شبکه‌های اجتماعی خبر داده و افزود: عاملان ایرانی با استفاده از هویت‌های جعلی آنلاین، از اسرائیلی‌ها می‌خواستند از منازل مسکونی مقام‌های دفاعی اسرائیل و دیگر مقاماتی که مرتباً در رسانه‌های ظاهر می‌شوند، عکس بگیرند.
عاملان ایران، علاوه‌بر استفاده از صفحات شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها، پیشنهاد گردهمایی در نزدیکی خانه خویشان گروگان‌های ربوده‌شده توسط حماس را می‌دادند و دسته‌های گل و پیام به در خانه ایشان می‌فرستادند. عاملان ایران از فرصت تظاهرات اعتراضی در حمایت از گروگان‌ها استفاده کرده و از اسرائیلی‌ها می‌خواستند بنرهایی آویزان کنند،‌ و از تظاهرات عکس بگیرند.
هویت‌های کاربری شبکه‌ها در اینستاگرام، تلگرام، و تیک‌تاک، شامل صفحه‌هایی در نقش کنشگران راست افراطی و حامیان آزادی گروگان‌ها، و نیز صفحه‌ای به نام کان+، در نقش خبرگزاری دولتی «کان» بوده است.
به ادعای شاباک، این عملیات را همان شبکه‌ای پیش می‌برده که ماه گذشته در شبکه‌های اجتماعی برای بسیج اسرائیلی‌ها به منظور انجام مأموریت‌های جاسوسی، از جمله ترور، در مقابل دریافت پول فعالیت می‌کرده است. در آن عملیات، افراد در پلتفرم‌های گوناگون با اسرائیلی‌ها ارتباط می‌گرفتند و به لطائف‌الحیل، گفت‌وگویی مقدماتی آغاز می‌کردند. سپس از مخاطب خود خواهان انجام مأموریت‌هایی از جمله عکاسی از سایت‌های گوناگون و آدرس‌های مختلف می‌شدند.
سرویس اطلاعات و امنیت داخلی افزود: نهادهای اطلاعاتی ایران به تازگی هرچه بیشتر از اسرائیلی‌ها و پلتفرم‌های آنلاین برای گردآوری اطلاعات درباره مقامات و شخصیت‌های بانفوذ در اسرائیل استفاده می‌کنند. آنها افراد را به گرفتن عکس و فیلم از محل زندگی مقامات و افراد بانفوذ کشاند‌ه‌اند، بدون آن‌که این افراد از عوامل پشت‌پرده ماجرا آگاه باشند. نهادهای امنیتی ایران در پلتفرم‌های آنلاین اسرائیلی نفوذ کرده و خود نیز با ایجاد پلتفرم‌های مجازی، فعالیت‌های مربوط به خانواده اسرائیلی‌های ربوده‌شده به غزه را تبلیغ می‌کنند. 
این بیانیه مدعی است که در پشت‌پرده فعالیت دست‌کم یک‌چهارم از پلتفرم‌های مجازی در دوره اخیر در اسرائیل، دستگاه اطلاعاتی ایران قرار دارد. یکی از پلتفرم‌های ساخت ایران با نام عبری «اشک‌های جنگ»، ظاهراً بر آزادی سریع گروگان‌های باقی‌مانده در اسارت حماس تمرکز دارد اما هدف آن، «ملتهب کردن و رادیکالیزه کردن» جامعه اسرائیل است.
به نوشته سرویس امنیت داخلی اسرائیل، ایران از جمله با سرقت نام کان، شبکه رسانه‌ای ملی اسرائیل، یک پلتفرم با اسم کان‌پلاس ایجاد کرده که از نظر ظاهر و گرافیک کاملاً شبیه رسانه کان است و از طریق آن درصدد انتشار نظرسنجی‌های جعلی و به ‌دست آوردن اطلاعات شخصی افراد بود. گروه دیگر، پلتفرمی با عنوان «اسرائیل دوم» است. این عبارتی است که چند سالی است برخی از تحلیلگران اجتماعی در اسرائیل در مورد بخشی از مردم شرقی‌تبار، که به گفته آنها از برتری‌طلبی یهودیان غربی‌تبار در رنج هستند، به‌کار می‌برند.
روزنامه هاآرتص نوشت: هدف از این کارزار جمهوری اسلامی از جمله در وضعیت جاری تشدید تنش‌ و اصطکاک‌های داخلی در جامعه اسرائیل در میانه ناخشنودی افکار عمومی از رسیدگی دولت به بحران گروگان‌ها در غزه و گسترش درگیری میان اسرائیلی‌های مذهبی با غیرمذهبی‌هاست. بخش سایبری دولتی اسرائیل با کمک دادستانی از آغاز جنگ ارتش با حماس، درخواست داده که بیش از ۳۴هزار قطعه محتوا، صفحه کاربری و حساب در پلتفرم‌های آنلاین حذف شود. بیشترین درخواست‌های حذف دولتی به ترتیب از فیس‌بوک، تیک‌تاک، شبکه ایکس، اینستاگرام، تلگرام و یوتیوب بوده است. با این وجود، مخاطرات ناشی از شبکه‌های خارجی با هدف نفوذ در افکار عمومی یکی دیگر از عرصه‌هایی بود که نشان داد اسرائیل برای رویارویی با آن آمادگی نداشت.
 
 
ژنرال صهیونیست خطاب به نتانیاهو: هرگز حریف حماس نخواهیم شد ادامه جنگ یعنی کشته و زخمی‌شدن هزاران سرباز
«اسحاق بریک»، ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی به‌هاآرتص گفته است، اسرائیل هرگز نمی‌تواند حماس را نابود کند و در صورت ادامه جنگ باید منتظر باشد هزاران نظامی دیگرش به دست حماس، کشته یا زخمی ‌شود. زمزمه‌ها درباره عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از غزه و تلاش‌های آمریکا برای نجات این رژیم نیز، رفته رفته زیاد می‌شود!
ماجرای «شکست اسرائیل» از همان چند هفته اول آغاز جنگ بر سر زبان‌ها افتاد و وقتی خبر عقب‌نشینی تیپ ویژه گولانی از این باریکه رسما تایید شد، برای بسیاری از جمله کارشناسان نظامی همین اسرائیل مسجل شد، حمله زمینی به غزه «بزرگ‌ترین اشتباه اسرائیل» بود. چند روزی که گذشت، خبر عقب‌نشینی 4 تیپ دیگر رژیم صهیونیستی از غزه منتشر و اعلام شد، تلفات سنگین به ویژه در میان نظامیان رده بالای اسرائیل و همین‌طور، نیاز به این نیروها برای چرخاندن اقتصاد فلج شده این رژیم، از جمله دلایل این عقب‌نشینی‌ها بوده است. 
«نتانیاهو» اما همچنان در تریبون‌های رسمی از «ادامه جنگ تا نابودی کامل حماس» می‌گفت تا به قول کارشناسان اسرائیلی کمی مرگ سیاسی خود را به عقب بیندازد! او می‌داند به محض توقف جنگ، رقبای سیاسی به سراغش خواهند آمد. روز سه‌شنبه گذشته اما ارتش رژیم صهیونیستی رسما از عقب‌نشینی کامل خود از شمال غزه خبر داد تا معلوم شود تحلیل آنهائی که روزهای آغازین جنگ می‌گفتند «حمله زمینی به غزه بزرگ‌ترین اشتباه اسرائیل خواهد بود» چقدر دقیق است. اسحاق بریک، یکی از ژنرال‌ها و کارشناسان اسرائیلی است که مخالف سیاست‌های جنگی نتانیاهو در غزه بود و مدام نسبت به «تلفات بالای اسرائیل» در این جنگ، هشدار می‌داد. حالا که زمزمه‌ها درباره عقب‌نشینی اسرائیل از غزه بالاگرفته و مقامات آمریکایی نیز حرف‌هایی می‌زنند که از آن «بوی تسلیم شدن» می‌آید، ژنرال بریک سراغ «هاآرتص» رفته تا در این باره موضع‌گیری کند.
هزاران کشته و زخمی روی دستمان خواهد ماند
این ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی گفته است: «ما هرگز نخواهیم توانست حماس را نابود کنیم. هر روز که می‌گذرد تحقق این هدف بیش از پیش ناممکن می‌شود... اگر به درگیری‌ها در خان یونس و اردوگاه‌های مرکزی ادامه دهیم صدها کشته و هزاران زخمی در میان نظامیان اسرائیلی برجای خواهد ماند.» ساعاتی بعد و همین دیروز بی‌بی‌سی این گزارش را منتشر کرد: «گردان‌های قسام اعلام کرد رزمندگان ما صبح امروز موفق شدند یک‌تانک مرکاوا و یک بولدوزر D9 اسرائیل را به‌وسیله راکت ضدزره یاسین 105 منهدم کنند.» و بلافاصله «نیویورک تایمز» گزارش «بی‌بی‌سی» فارسی را این‌گونه تکمیل کرد که، تونل‌های حماس، آن چیزی نبودند که صهیونیست‌ها در برآورده‌های خود می‌گفتند: «ارتش اسرائیل از اندازه، عمق و کیفیت شبکه تونل‌های جنبش حماس در نوار غزه غافلگیر شده است.... یکی از این تونل‌ها به اندازه‌ای عریض بود که یک رهبر ارشد حماس می‌توانست در داخل آن رانندگی کند. تونل دیگری که زیر خانه یکی از رهبران ارشد این گروه بود به اندازه حدود ۳ زمین فوتبال مساحت داشت. 
ارتش اشغالگر همچنین از پیدا کردن یک پلکان مارپیچ منتهی به تونلی به عمق تقریبی ۷ طبقه خبر داده است.» تاثیر این تونل‌ها در شکست صهیونیست‌ها را رد نمی‌کنیم، اما فضای گزارش نیویورک تایمز به نوعی تلاش دارد تا شکست به اصطلاح «چهارمین ارتش بزرگ جهان» را توجیه کند! همین موضع را یک روزنامه صهیونیستی هم گرفته است. «هاآرتص» نوشته است، ما اشتباه می‌کردیم... طول تونل‌های حفر شده در غزه فراتر از تمام ارزیابی‌های صورت گرفته است و احتمالا طول مجموع آن از ۷۰۰ کیلومتر هم بیشتر است!
واکنش آمریکا به شکست اسرائیل
واکنش آمریکا به این تحولات نیز قابل تامل است. همه می‌دانیم آمریکا یکی از عوامل اصلی ادامه این جنگ است و وتو‌های این کشور برای آتش‌بس را هم فراموش نکرده‌ایم. اما واکنش این کشور به خبر فرار اسرائیل از شمال غزه جالب توجه است. آن طور که رادیو فردا-ارگان سازمان سیا- نوشته آمریکا «از تصمیم ارتش اسرائیل برای کاهش شدت جنگ در شمال غزه» (بخوانید عقب‌نشینی و فرار از شمال غزه) استقبال کرده است. 
«جان کربی»، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، روز سه‌شنبه گفته است که این تغییرات راه را برای افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و همچنین بازگشت غیرنظامیان فلسطینی به خانه‌هایشان در این منطقه باز می‌کند.»(!) باید از آقای کربی پرسید، این عقب‌نشینی مثلا 2 ماه پیش نمی‌توانست ارسال کمک‌های بشر دوستانه به غزه را باز کند؟! کربی از «آغاز مذاکرات بین طرفین برای تبادل اسرا» هم خبر داد و گفت، وضعیت در جنوب غزه هم آرام‌تر شده است.
نتانیاهو: جنگ شاید طولانی شود!
در این بین و در حالی که هر روز خبرهای بیشتری از افزایش تلفات و خسارات صهیونیست‌ها در غزه همین‌طور افزایش فشارهای بین‌المللی علیه این رژیم به خاطر کشتار غیرنظامیان فلسطینی منتشر می‌شود، نتانیاهو همچنان در حال کوک کردن ساز خود است. او این بار گفته «جنگ غزه ممکن است تا سال ۲۰۲۵ ادامه یابد....» این موضع‌گیری می‌تواند دو معنی داشته باشد. اول این که، نتانیاهو همچنان در تلاش است عمر سیاسی‌اش را افزایش دهد چرا که ادامه جنگ را به مثابه عقب افتادن زمان محاکمه خود می‌داند. پیام دیگری که می‌توان از این جمله گرفت، اعتراف او به قدرت حماس و تایید اظهارات ژنرال «اسحاق بریک» است که در بالا به آن اشاره کردیم. حالا یک لحظه به این فکر کنید که صهیونیست‌ها پیش از شروع حمله زمینی به غزه گفته بودند، چند روزه کار را تمام خواهند کرد! 
چه خبر از اُسرای صهیونیست؟
آزادی یکطرفه اُسرای صهیونیست، یکی از اهداف اصلی و اعلامی صهیونیست‌ها از حمله زمینی به غزه بوده است. بخشی از چند صد اسیر صهیونیست که تبادل شد! همین تبادل برای اینکه بگوییم صهیونیست‌ها در این جنگ شکست خورده‌اند کافی است. شمار زیادی از این اُسرا هم در حملات هوائی صهیونیست‌ها به هلاکت رسیدند. حالا خبر رسیده که 2 اسیر دیگر این رژیم کشته شده‌اند. خبرگزاری مهر در این باره نوشته «منابع اسرائیلی از کشته شدن دو اسیر دیگر صهیونیست در بند گروه‌های مقاومت در غزه خبر می‌دهند. 
به گزارش شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل منابع امنیتی مرگ ایتای سابیرسکی و یوصی شعرابی دو اسیر صهیونیست در بند گروه‌های مقاومت در غزه را به خانواده‌های آنها اعلام کرده‌اند. صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی طی 106 روز گذشته، بارها نتانیاهو را برای آزادی این اُسرا تحت فشار قرار داده و خواسته بودند، با تن دادن به خواسته فلسطینی‌ها و طرح تبادل اُسرا، مانع از کشته شدن آنها شوند. موضوع اُسرای صهیونیست، یکی از اهرم‌های اصلی فشار به دولت نتانیاهو بوده است.
آخرین خبرها
* «فارس پلاس» تصاویر حیرت‌انگیزی از راهپیمایی مردم نروژ در شهر «اسلو» منتشر کرده است که در دمای منهای 28 درجه به خیابان‌ها آمده و علیه جنایات اسرائیل در غزه شعار می‌دهند. در انگلیس نیز مردم با برپایی تظاهرات خیابانی خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از کشورشان شدند.
* خبرگزاری مهر عصر دیروز از آغاز مجدد درگیری‌های شدید در شهر خان یونس بین جوانان مسلح فلسطینی و نظامیان صهیونیست خبر داد. خان یونس در جنوب غزه است و چند روزی بود که درگیری‌ها در آن فروکش کرده بود.

 

  بازتاب گسترده حمله موشکی سپاه در رسانه‌های جهان
در ساعات ابتدائی بامداد 26 دی ماه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقرهای سازمان جاسوسی موساد، گروهک‌های تروریستی و گروهک‌های تکفیری پشتیبان داعش در اربیل عراق، ادلب در سوریه و دیگر مقر‌های گروهک‌های تکفیری در خاک سوریه را با 24 موشک بالستیک و پهپاد مورد حمله
قرار داد.
این حمله دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه که با استفاده از دستاوردها و اشراف اطلاعاتی پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه انجام پذیرفت به سرعت توسط رسانه‌های غربی، عربی و دیگر رسانه‌های جهان مخابره شد و بازتاب یافت.
بازتاب حمله موشکی سپاه در رسانه‌های عربی
رسانه‌های عربی با بازتاب گسترده این حمله موشکی بر هشدار نانوشته این حمله به آمریکا و اسرائیل پرداختند.
در همین زمینه اسکای‌نیوز عربی در خبری عنوان داشت: کنسولگری آمریکا در اربیل بر اثر شدت انفجارها لرزید. این رسانه به تاثیرات و پیام‌های این حمله برای آمریکا پرداخت.
شبکه خبری الجزیره قطر نیز در خبری با عنوان« حمله سپاه به مواضع جاسوسی و تروریستی» به جزئیات این عملیات پرداخت. شبکه الجزیره به نقل از سه منبع امنیتی اعلام کرد که دست‌کم ۸ انفجار در شهر اربیل در شمال عراق شنیده شد و در پی آن رفت‌وآمد هواپیماها در فرودگاه اربیل متوقف شد. در همین راستا شبکه خبری العربی قطر در گزارشی به این موضوع که سپاه از چه موشکی استفاده کرد؟ پرداخته است.
روزنامه الغد چاپ اردن نیز در گزارشی با عنوان حمله‌ای حامل پیام به آمریکا در منطقه به تاثیرات این عملیات بر منازعه فعلی غرب آسیا پرداخت.
‌️شبکه ۹۴+ عراق گزارش داد که حملات موشکی بامداد امروز سپاه در واکنش به عملیات انتحاری (تروریستی) در شهر کرمان در نزدیکی مزار سردار شهید قاسم سلیمانی بود.
پایگاه ‌️العربی الجدید نیز در همین زمینه گزارش داد: در این حمله موشکی چهار نفر کشته و ۶ نفر زخمی شدند.
شبکه خبری الحدث عربستان سعودی نیز در گزارشی به حمله موشکی سپاه پرداخته و آن را هشدار ایران به اسرائیل دانست.
‌شبکه المیادین به اهمیت این حمله اشاره و تاکید کرد:‌ موشک‌هایی که شب گذشته توسط سپاه پاسداران به سمت مواضعی در شمال غرب سوریه شلیک شد، اولین موشک‌های بالستیک با برد هزار و ۲۳۰ کیلومتری بود که تهران از آن‌ها برای هدف قرار دادن مواضع دشمنان خود استفاده کرد.
‌️شبکه کردستان ۲۴ نیز اعلام کرد: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفته است که واشنگتن از این حمله مطلع شده و در حال ارزیابی وضعیت است. بنابر اعلام پنتاگون، این حمله موشکی هیچ نهاد آمریکایی در اقلیم کردستان را هدف قرار نداده و هیچ شهروند آمریکایی نیز در اثر این اقدام کشته نشده است.
‌️شبکه «۲۴i» رژیم‌صهیونیستی ادعا کرد که شب گذشته (دوشنبه شب) کنسولگری آمریکا در اربیل مورد حمله پهپادی قرار گرفت.
بازتاب حملات موشکی سپاه پاسداران در رسانه‌های انگلیسی زبان دقایقی پس از انتشار عکس‌ها و ویدئو‌هایی که از این حمله موشکی در سطح جهان مخابره گشت، رسانه‌های انگلیسی زبان غربی به سرعت به این خبر واکنش نشان داده و ضمن بازتاب آن به تحلیل نتایج این عملیات پرداختند.
در همین راستا، وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا نوشت که سپاه چندین موشک بالستیک به سمت یک پایگاه جاسوسی‌های موساد در شمال عراق شلیک کرده است.
نشریه آمریکایی تایم نیز عنوان داشت: «ایران به مقر جاسوس‌ها در عراق حمله کرد، در حالی که چند موشک در نزدیکی کنسولگری آمریکا فرود آمد.»
نسخه انگلیسی پایگاه خبری روداو هم نوشت که سپاه پاسداران مسئولیت حمله مرگبار با موشک‌های بالستیک به اربیل را به عهده گرفته است.
روزنامه مشهور نیویورک‌تایمز آمریکا نیز در گزارشی عنوان داشت: بامداد امروز سه‌شنبه چند انفجار در نزدیکی ساختمان جدید و در حال ساخت کنسولگری آمریکا در شهر اربیل رخ داد و چند انفجار دیگر نیز در فرودگاه اربیل. شبکه «ای‌بی‌سی» بامداد سه‌شنبه گزارش داد که حملات موشکی به قدری شدید بود که عبور و مرور هوائی در آسمان اربیل به‌طور کامل متوقف شد.
این شبکه به نقل از یک منبع امنیتی عراقی نیز گفت که ۸ مکان در نزدیکی کنسولگری آمریکا در اربیل هدف این حملات موشکی قرار گرفتند.
خبرگزاری «رویترز» نیز به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: «هیچ تاسیسات آمریکایی در اربیل هدف حملات موشکی قرار نگرفت و هیچ تلفاتی نیز به آمریکا وارد نشد».

با این حال، رسانه عراقی «صابرین‌نیوز» به نقل از منابع مطلع خود گزارش داد: «بر اثر این حمله موشکی ۵ نفر از سربازان جذب شده با تابعیت آمریکایی کشته و مخفیانه منتقل شدند که در نتیجه و با دستور ریاست منطقه کلیه ترددهای هوائی فرودگاه اربیل متوقف شد».
ساعتی پیش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضدایرانی در منطقه با موشک‌های بالستیک در نیمه‌شب سه‌شنبه خبر داد.
صابرین‌نیوز درباره این حملات نوشت که مناطق مختلفی از اربیل با موشک و پهپاد هدف حمله قرار گرفت و این شدیدترین حملات تاکنون به این منطقه بود.
‌تایمز اسرائیل: «پیشرو دیزایی» در حمله موشکی ایران کشته شد
‌وب‌سایت روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» اعلام کرد در بین کشته‌شدگان حمله موشکی ایران «پیشرو دیزایی» تاجر و مولتی میلیونر کردستان عراق نیز حضور دارد.
‌بنابر گزارش‌ها «پیشرو دیزایی» که تایمز اسرائیل آن را «تاجر کردستانی» معرفی کرده، عامل اصلی صادرات نفت کردستان عراق به رژیم صهیونیستی است و ارتباط نزدیکی با سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) دارد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟