loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. وحیدی:  اگر حزبی در بحث مشارکت موضع منفی یا خنثی گرفت باید بداند که خود به خود به کنار می‌رود  ۱۴۰۲/۱۰/۲۲ وزیر کشور با بیان اینکه در بحث مشارکت اگر حزبی آمد و به ترتیب

طاهر مهدوی بازدید : 3 شنبه 23 دی 1402 نظرات (0)
.
وحیدی:
 اگر حزبی در بحث مشارکت موضع منفی
یا خنثی گرفت باید بداند که خود به خود به کنار می‌رود 
۱۴۰۲/۱۰/۲۲

روزنامه ۱۹دی - وحیدی: باید رقابت‌ها بر سر برنامه‌ها باشد نه افراد - صاحب‌خبر

وزیر کشور با بیان اینکه در بحث مشارکت اگر حزبی آمد و به ترتیبی موضع منفی یا خنثی گرفت، باید بداند خود به خود به کنار می‌رود، گفت: باید رقابت‌ها بر سر برنامه‌ها باشد و افراد برنامه‌های خود برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی را ارائه کنند. وقتی رقابت‌ها بر سر اندیشه و فکر باشد همه جریانات نماینده دارند.
احمد وحیدی، وزیر کشور در همایش خانه احزاب که در وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه منافع امنیت و مصالح ملی برای عموم مردم است، تصریح کرد: اگر ما اینها را به‌عنوان ارزش‌های والا در نظر بگیریم، حتما همگی به اینها معتقد هستند. کار ما برای به نتیجه رسیدن خیلی دشوار است. ما با همین مبانی می‌توانیم خیلی کارها انجام دهیم؛ باید ببینیم تکلیف ما در برابر این مبانی چیست؟ آیا تکلیف داریم مردم را برای حضور در انتخابات تشویق کنیم یا نکنیم؟ اگر مبانی را قبول داشته باشیم، زود به نتیجه می‌رسیم.
وی با بیان اینکه این اتفاقی که در کرمان افتاد، یک از هزاران اتفاق بود و هزار مورد از این‌گونه عملیات‌ها در کشور خنثی شده بود، خاطرنشان کرد: امروز تمام جریانات تروریستی مستقیما از سرویس‌های خارجی خط می‌گیرند. دشمنان خیلی جدی هستند و کاری به جریان‌های سیاسی داخل کشور ندارند. حجم حملات سایبری هم بسیار زیاد است و دیوانه‌وار به زیرساخت‌های سایبری ما حمله می‌کنند.
وزیر کشور با بیان اینکه بیش از 2000 شکایت نشان‌دهنده اعتماد به سازوکار انتخابات است، گفت: در هیئت‌های اجرائی برخی افراد رد شده بودند که توسط هیئت نظارت تایید شدند.
وحیدی با بیان اینکه متاسفانه گاهی اوقات رقابت‌ها فردی شده است، اظهار داشت: باید رقابت‌ها بر سر برنامه‌ها باشد و افراد برنامه‌های خود برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی را ارائه کنند. وقتی رقابت‌ها بر سر اندیشه و فکر باشد همه جریانات نماینده دارند.
وی گفت: طبیعتاً در احزاب آنچه خود می‌پسندیم کفایت نمی‌کند و آنچه منافع ملی و مردم است مهم است که مورد توجه قرار گیرد. مصالح و وحدت ملی، وفاق اجتماعی برای عموم مردم است و این ارزش‌ها را باید ملاک بگیریم و حتماً همه احزاب حاضر در این همایش به آن معتقد و پایبند هستند.
وحیدی متذکر شد: احزاب باید به منافع و امنیت ملی توجه کنند و بر اساس شاخص‌هایی که مدنظر است به جامعه خدمت کنند اما آنان که در برخی احزاب از فضای مجازی و برخی محدودیت‌ها انتقاد می‌کنند، آیا راهکاری برای مقابله با تروریست‌هایی که از سکوهای پیام‌رسان برای ترویج خشونت استفاده می‌کنند دارند و ارائه می‌کنند؟
وزیر کشور با اشاره به موضوع مشارکت، گفت: در بحث مشارکت باید گفت چه کسی مشارکت می‌کند؛ طبیعی است مردم و اگر مردم باشند و احزاب نبودند چه؟ مردم مشکلات معیشتی دارند و تعدادی در نظرسنجی‌ها مشکل معیشتی را مطرح کردند و در این‌جا نقش احزاب در تبیین این موضوع چیست.
وی اظهار داشت: آن مقداری که خود در جریان هستم و در سفرهای استانی ملاحظه می‌کنم، حجم کارهای انجام شده زیاد است. راه‌حل ما این است این مشکل معیشتی را به مردم تبیین کنیم.
وحیدی گفت: در بحث مشارکت اگر حزبی آمد و به ترتیبی موضع منفی یا خنثی گرفت، باید بداند خود به خود به کنار می‌رود. از همان ابتدای وزارت، بنده خود را حامی احزاب می‌دانستم و وزارت کشور وظیفه دارد همه احزاب را تحویل گرفته و حمایت کند.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟