loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. رئیس کل سازمان نظام پزشکی: نسل‌کشی در غزه عارضه جنگ نیست هدف اصلی صهیونیست‌هاست   ۱۴۰۲/۱۰/۱۹  به گزارش کیهان، محمد رئیس‌زاده، در برنامه به افق

طاهر مهدوی بازدید : 3 چهارشنبه 20 دی 1402 نظرات (0)
.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی:
نسل‌کشی در غزه عارضه جنگ نیست
هدف اصلی صهیونیست‌هاست
  ۱۴۰۲/۱۰/۱۹

نامه رئیس کل سازمان نظام پزشکی خطاب به "سید ابراهیم رئیسی" > سازمان نظام  پزشکی

 به گزارش کیهان، محمد رئیس‌زاده، در برنامه به افق فلسطین شبکه افق، ضمن تقدیر از جامعه پزشکی و ‌پرستاری مقاوم غزه و بیان اینکه به پیشنهاد خود غربی‌ها این پزشکان و کادر درمان مستحق جایزه صلح نوبل هستند، با واکاوی آمار ارائه شده توسط سازمان‌های بین‌المللی نظیر WHO (سازمان بهداشت جهانی) و یونیسف و با استناد به آمار رسمی مقامات این سازمان‌ها اظهار داشت: کشتار کودکان و زنان، حمله به کادر درمان و مراکز بهداشتی و درمانی و ترور هدفمند بیش از 36 پزشک، خسارت جانبی جنگ نیست و اصل جنگ غزه است.
شهادت یک کودک در هر 10 دقیقه در غزه
رئیس‌زاده افزود: به نظر می‌رسد ادعای اینکه هدف فقط مقابله با توان نظامی حماس و آزادسازی اسراست، آدرس غلط دادن به جامعه جهانی است. قتل عام بیش از 10 هزار کودک، مفقودی بیش از 9 هزار کودک در زیر آوارها، شهادت یک کودک در هر 10 دقیقه و قطع پای روزانه 10 کودک، شهید و مجروح شدن بیش از 400 کودک در روز، از جمله آماری است که نشانگر آن است که رژیم صهیونیستی طراحی خاصی برای کشتار کودکان دارد. وی با اعلام اینکه این اظهار نظر مربوط به مقامات رسمی یونیسف است عنوان داشت: میزان کشتار کودکان در غزه دو برابر کشتار کودکان در 40 جنگ اخیر در جهان است و در بین گروه‌های سنی در غزه، کشتار کودکان 40 درصد بیشتر از سایر گروه‌های سنی است. رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه عملکرد سازمان بهداشت جهانی و یونیسف در رصد حوادث غزه، ارائه آمارها و بیان مواضع صریح، قابل قبول است، به نقل از دبیرکل سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: هیچ نشانه‌ای دال بر استفاده نظامی از بیمارستان‌ها مشاهده نشده است.
بیش از 104 پزشک در غزه شهید شدند
رئیس‌زاده گفت: صحنه‌هایی که تاکنون بشریت به چشم ندیده است در غزه در حال رخ دادن است. مثلاً یک جراح مجبور است پای فرزند خود را بدون بیهوشی قطع کند و به دلیل شدت درد آن بچه جلوی چشم پدر جراحش شهید می‌شود. نزدیک 155 مرکز درمانی تحت حمله مستقیم قرار گرفته است، 36 بیمارستان از رده خارج شده، بیش از 500 نفر از کادر درمان شهید شده‌اند که بالای 104 نفر از آن‌ها پزشک بودند که مثلا در این حملات دکتر مدحت، رئیس بیمارستان الوفا شهید شد.
وی افزود: بیشترین فشار روحی و روانی، علاوه‌بر اصحاب خبر به کادر بهداشت و درمان وارد می‌شود، چرا که وقتی کادر درمان می‌بینند که می‌توانند یک مجروح را نجات دهند، اما امکانات نیست و کاری از دستشان بر نمی‌آید، این بدترین شرایطی است که یک پزشک می‌تواند تجربه کند.
ترور مستقیم و هدفمند پزشکان در غزه
رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان مصادیق حملات هدفمند به جامعه درمانی غزه و ترور پزشکان سرشناس این منطقه، گفت: بیش از 36 پزشک با حمله مستقیم به منازلشان شهید شده‌اند؛ یعنی دکتر عمر صالح با تجربه 30 ساله در حوزه نازایی، وقتی به منزل می‌رسد مورد حمله قرار می‌گیرد و از 16 عضو خانواده‌اش فقط یک نوزاد زنده بیرون می‌آید و یا دکتر همام اللوح که تنها پزشک متخصص کلیه در آن منطقه بود و یا دکتر مدحت که رئیس بخش داخلی یکی از بیمارستان‌ها بود، بعد از 7 روز کار پیاپی بعد از اینکه به خانه‌اش می‌رسد، مورد اصابت موشک قرار گرفته و شهید می‌شود. دکتر محمد ابوسلیمه نیز رئیس بیمارستان الشفاء که در اسارت به سر می‌برد، همراه با 36 تن از کادر درمان به شهادت رسید و این‌ها نشانگر آن است که رژیم صهیونیستی به صورت هدفمند به دنبال ترور کادر پزشکی است. 
رئیس‌زاده ضمن عرض تسلیت حادثه گلزار شهدای کرمان از اقدامات جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و شخص وزیر بهداشت برای پیگیری درمان و مداوای مجروحین حادثه قدردانی نمود و اظهار داشت: به مدد تجربیات دوران دفاع مقدس، توان جامعه پزشکی ما در بهداری رزمی، در حوزه توان تخصصی و روحیه جهادی و آمادگی حضور در میدان بسیار بالاست. آحاد جامعه پزشکی کشور، بی‌صبرانه منتظر فرصت و شرایطی هستند که بتوانند در کنار مردم مقاوم غزه به ارائه خدمات درمانی و توانبخشی بپردازند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟