loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. با حضور سرلشکر باقری رونمایی از بازدید مجازی تعاملی موزه ملی دفاع مقدس ۱۴۰۲/۱۰/۱۸ بازدید مجازی تعاملی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حاشیه برگزاری نمایشگاه آثار و تولیدات بنیاد حفظ

طاهر مهدوی بازدید : 10 سه شنبه 19 دی 1402 نظرات (0)
.
با حضور سرلشکر باقری رونمایی
از بازدید مجازی تعاملی موزه ملی دفاع مقدس
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
رونمایی از بازدید مجازی تعاملی موزه ملی دفاع مقدس با حضور سرلشکر باقری -  ایرنا
بازدید مجازی تعاملی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حاشیه برگزاری نمایشگاه آثار و تولیدات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رونمایی شد.
در این همایش فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، مسئولان کشوری، هیئت‌رئیسه، معاونان، رؤسای سازمان‌های تابعه و مدیران کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌های سراسر کشور حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه دستاوردهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه فضای مجازی که از روز شنبه - ۱۶ دی‌ماه - در محل ساختمان شهدای موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برپا شده تا ۲۰ دی ماه دایر است.
جذب جوانان با فناوری‌های جدید به توسعه «فرهنگ مقاومت» کمک می‌کند
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر گسترش فرهنگ غنی دفاع مقدس اظهار کرد: بازگویی تجارب گرانقدر دفاع مقدس و مقاومت و بازگویی پیشرفت‌هایی کشور برای جوانان می‌تواند تحولی عظیم بیافریند.
وی با اشاره به فرامین اخیر رهبر انقلاب در حوزه تولیدات دفاع مقدس افزود: ایشان در دیدار پیشکسوتان جهاد و مقاومت، بر لزوم افزایش تولیدات در حوزه دفاع مقدس تاکید کردند؛ از سوی دیگر ارتقای کیفیت همواره مورد تاکید ایشان بوده و هست؛ آثار بی‌کیفیت نه‌تنها موجب انتقال تجارب گرانقدر دفاع مقدس نمی‌شود بلکه اثر ضد تبلیغی نیز دارد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یکی از شاخص‌های موفقیت مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها و شهرستان‌ها را افزایش همکاری مقامات و مسئولان استان در توسعه فرهنگ مقاومت دانست و گفت: جذب جوانان و نوجوانان با استفاده از فناوری‌های جدید می‌تواند به ما در توسعه فرهنگ مقاومت کمک فراوانی کند.
سرلشکر باقری حفظ مخاطب را یکی دیگر از وظایف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دانست و تاکید کرد: باید با برنامه‌ریزی و البته استفاده از تجهیزات و فناوری‌های نوین، بتوانیم فرهنگ غنی دفاع مقدس و مقاومت را به جوانان انتقال دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای رونمایی‌شده در نمایشگاه گفت: دستاوردهای بسیار ارزشمندی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده، نشان‌دهنده اقدامات مطلوب صورت گرفته در این حوزه است. 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به ۱۹ دی‌ماه سالروز اجرای عملیات «کربلای ۵» افزود: کربلای ۵ بزرگ‌ترین عملیات دفاع مقدس به لحاظ طول زمان و سایر اقدامات صورت گرفته است و فقط یکی، دو عملیات دیگر در این سطح داریم.
به گزارش ایرنا، سرلشکر باقری گفت: مردم فلسطین با وجود این شهادت‌ها، آسیب‌های اساسی و محاصره، ایستادگی می‌کنند و حرف‌شان این است که باید به حق خودشان که آزادی و حاکمیت‌شان است، برسند. اینها را باید از برکات انقلاب اسلامی، تأثیرات اشاعه روح و فرهنگ دفاع مقدس و ثمره شکل‌گیری محور مقاومت بر اثر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دانست.
ثمره اشاعه فرهنگ دفاع مقدس شکل‌گیری محور مقاومت در جهان است
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه این همایش نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استفاده از فناوری‌های نوین در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، پیشرفت خوبی داشته و  در بازدیدی که از نمایشگاه این بنیاد داشتم، توانستم با زندگی برخی شهدا آشنا بشوم.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه توانستم اسناد و مدارک دفاع مقدس را مطالعه و در یادمان‌های راهیان نور به صورت مجازی حضور پیدا کنم و با این یادمان‌ها آشنا شوم.
سرلشکر باقری اقدامات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه فضای مجازی را قابل قدردانی دانست و با بیان اینکه مدیران بنیاد به صورت جهادی تلاش می‌کنند، گفت: جوانان و نوجوانان باید بتوانند از این محصولات استفاده کنند و با یک گوشی همراه از سراسر کشور در این فضا حضور پیدا کنند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: تاثیر فضای مجازی بر جامعه و جوانان فوق‌العاده بالا است بر همین اساس کارهای ارزشمندی در ابعاد گوناگون صورت گرفته است. برای من خیلی جذاب بود که توانستم از طریق هوش مصنوعی با گنجینه‌های مختلف به طور مستقیم ارتباط برقرار کنم.
وی خاطرنشان کرد: امکان ارتباط دو طرفه جوانان با مربیان و پیشکسوتان دفاع مقدس فراهم شده است و آنها سؤالات و ابهامات را بپرسند و حتماً عزیزان در بنیاد برای فراگیر کردن مطالب دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت در سطح فراتر از کشور تلاش کنند و آن را به زبان‌های مختلف معرفی کنند تا مشتاقان حقیقت در جهان به آن دسترسی پیدا کنند.
سرلشکر باقری گفت: این حماسه‌ها و موفقیت‌ها در منطقه را باید از برکات انقلاب اسلامی و آثار ناشی از اشاعه روح و فرهنگ دفاع مقدس که ثمره‌اش شکل‌گیری محور مقاومت در اقصی‌نقاط جهان است، دانست.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟