loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. سرلشکر باقری: سالروز تأسیس سپاه یادآور هوشمندی و دوراندیشی امام راحل است     ۱۴۰۲/۰۲/۰۳ به گزارش مهر، سرلشکر محمد باقری رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح در پیام تبریکی ب

طاهر مهدوی بازدید : 43 دوشنبه 04 اردیبهشت 1402 نظرات (0)
.
سرلشکر باقری:
سالروز تأسیس سپاه یادآور هوشمندی و دوراندیشی امام راحل است 
   ۱۴۰۲/۰۲/۰۳

سرلشکر باقری سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک گفت |  خبرگزاری بین المللی شفقنا

به گزارش مهر، سرلشکر محمد باقری رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح در پیام تبریکی به سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، دوم اردیبهشت ماه روز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک گفت.
در این پیام آمده است: «دوم اردیبهشت ماه» سالروز تصویب اساسنامه «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» در شورای انقلاب و در سال ۱۳۵۸ که در تقویم رسمی کشور روز تأسیس آن نهاد انقلابی و مردمی نامگذاری است، یادآور عمق هوشمندی و دوراندیشی حضرت امام خمینی(ره) از آینده‌ای است که فلسفه وجودی سپاه را پدیدار می‌سازد. عرصه‌های نیاز انقلاب و کشور که میدان‌داری سپاه در حوادث بزرگ و سرنوشت‌ساز امنیتی و دفاعی و همچنین سازندگی و محرومیت‌زدایی را رقم زده است، با صراحت یادآور کلام جاودانه بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران پس از چهار دهه است که فرمودند: «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود.
سرلشکر باقری افزود: هر انسان منصف و برخوردار از وجدان صادق تصدیق می‌کند که این نهاد مقدس امروز با اقتدار، آمادگی و توانمندی‌های همه‌جانبه راهبردی در کنار سایر نیروهای مسلح در زمره ارکان مهم حفاظت از انقلاب و نظام می‌درخشد و نه تنها موجب امنیت و آرامش ملت عظیم‌الشأن ایران و ارتقای قدرت بازدارندگی کشور است بلکه هراس و عصبانیت اردوگاه دشمنان رنگارنگ این سرزمین را سبب شده است. خدای بزرگ را شاکریم که نصرت‌های بی‌پایانش پیش روندگی منظومه دفاعی و امنیتی کشور را تضمین و نیروهای مسلح مؤمن و شجاع ایران عزیز به ویژه پاسداران سرافراز انقلاب اسلامی را در پیگیری راهبرد «قدرت افزایی» و متوقف نشدن در پیشرفت‌های افتخارآمیز امروز و نیز پاسخ قاطع و پشیمان‌کننده به هرگونه تهدید ناشی از جبهه دشمن، مصمم‌تر و عازم‌تر ساخته است.
در ادامه این پیام آمده است: به ارواح تابناک شهیدان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعین حرم و عرصه‌های امنیت و خدمت کشور به ویژه شهدای گرانقدر «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» و پرچمدار آنان سردار دل‌ها، سیدالشهدای جبهه مقاومت اسلامی «سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی» درود می‌فرستم و ضمن تاکید بر صیانت از گوهر ارزشمند وحدت، برادری، هماهنگی و یکپارچگی ارتش غیرتمند و سپاه دلاور؛ این روز خجسته را به جنابعالی و آحاد فرماندهان و پاسداران پاکباخته انقلاب اسلامی و همچنین خانواده‌های مکرم آنان تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.
دوام توفیق و سربلندی همگان در اجرای مسئولیت‌ها و مأموریت‌های خطیر محوله تحت عنایات حضرت بقیه‌الله الاعظم (ارواحنا فداه) و تبعیت از تدابیر، فرامین و رهنمودهای نورانی مقام عظمای ولایت و رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) را از خدای قادر متعال طلب می‌کنم.
سرلشکر موسوی: سپاه اقدامات ماندگاری در مسیر شکل‌گیری تمدن نوین اسلام داشته است
فرمانده کل ارتش نیز در پیامی، سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به سردار سرلشکر حسین سلامی تبریک گفت.
به گزارش مهر، در این پیام آمده است: دوم اردیبهشت ماه سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یادآور عمق نگاه بنیانگذار عزیز انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) برای صیانت از انقلاب نوپای ملت ایران و دستاوردهای آن است.
وی خاطرنشان کرد: سپاه این نهاد برآمده از متن انقلاب و مردم انقلابی در طول بیش از ۴ دهه با وجود هجمه‌های سنگین دشمنان نظام، استوار و امیدوار به پیروزی‌های جبهه حق، همراه و همگام با سایر نیروهای مسلح و دیگر ارکان نظام، اقدامات ماندگاری در استحکام انقلاب و استقرار نظام اسلامی و حرکت در مسیر شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی داشته است.
در ادامه این پیام آمده است: این‌جانب به نمایندگی از همه هم‌رزمانم در ارتش جمهوری اسلامی ایران، با تبریک روز دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عید سعید فطر به جنابعالی و تمامی برادران ایثارگر و ولایتمدار پاسدار که در همه عرصه‌ها و در برابر همه زیاده‌خواهی‌ها و سلطه‌جویی‌های استکبار جهانی و اذنابش چون سدی استوار ایستاده‌اید، تبریک عرض کرده و از خدای منان آرزوی سربلندی پاسداران جبهه توحید و سرافرازی روزافزون ملت شریف ایران را در سایه رهبری هوشمندانه حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) مسئلت دارم.
وزارت دفاع: پیشرفته‌ترین تجهیزات و فناوری‌ها را در اختیار سپاه قرار می‌دهیم
همچنین، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همزمان با دوم اردیبهشت سالروز تصویب تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: دوم اردیبهشت سالروز تصویب تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نهادی برآمده از مکتب اسلام و آرمان‌های اصیل انقلاب است که بی‌تردید از بدو انقلاب اسلامی تاکنون نقش‌های خطیر و مسئولیت‌های سنگین بر دوش داشته است. سپاه در این سال‌ها بازوی پرتوان و کارآمد برای ولایت، سدی پولادین در برابر دشمنان انقلاب و ملت ایران و تکیه‌گاهی مطمئن در بحران‌ها، بلایای طبیعی و حوادث بوده است. این تشکیلات انقلابی محدود در مرزهای ایران اسلامی نمانده است بلکه در هر جای عالم صدای مظلومی به گوش رسیده شتابان به یاری آنان شتافته است و امروز به حق الگویی راستین برای جوانان و رزمندگان جهان اسلام است.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از زمان تأسیس مامن و محل جوانان انقلابی، پرشور، متدین، با اراده، تحول خواه، زمان شناس، آرمانگرای مکتبی و‌اندیشمند بوده و ثمره این حضور، ابتکار، نوآوری، خطرپذیری، پویایی، حضور مسئولانه در همه سنگرهای فداکاری، ازجان گذشتگی و عبور از موانع بوده است. این نهاد انقلابی، مؤثر و تعیین‌کننده در معادلات منطقه و جهانی و برهم زننده نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان فرامنطقه‌ای بوده است و ترور فرماندهان، تحریم‌ها و هجمه‌های رسانه‌ای علیه آنان اوج حقد و کینه و عصبانیت از توانمندی، پیشرفت و موفقیت و الگو شدن آن است.
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اوج بالندگی است و نه تنها در مأموریت‌ها و تکالیف خود پیش‌رونده است بلکه قوه محرکه و پیش‌برنده در کشور است و این مرهون فرهنگ متعالی و اسلامی؛ جهاد، شهادت و مسئولیت‌پذیری در سپاه است. یاد و راه شهیدان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌ویژه سید و سالار شهیدان مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سایر فرماندهان شجاع و همرزمان شهیدشان را گرامی می‌داریم و به خانواده معزز و مکرم شهدا، جانبازان و ایثارگران ادای احترام می‌کنیم.
در ادامه این پیام آمده است: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن تبریک این روز مبارک به همه آحاد ملت شریف ایران و نیروهای مسلح به‌ویژه فرماندهان و کارکنان سپاه پاسداران بر خود فرض می‌داند که از این نهاد راهبردی به‌عنوان جلوه اقتدار انقلاب اسلامی حمایت کرده و به روزترین تولیدات و تجهیزات و فناوری‌های مختلف پیشرفته خود را در اختیار آن قرار دهد و در جهت رفع نیازهای آن از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟