loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. امیرعبداللهیان: فلسطین پیروز قطعی این میدان نابرابر است     ۱۴۰۲/۰۹/۲۶ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی درباره

طاهر مهدوی بازدید : 2 دوشنبه 27 آذر 1402 نظرات (0)

.

امیرعبداللهیان:

فلسطین پیروز قطعی این میدان نابرابر است 

   ۱۴۰۲/۰۹/۲۶

امیرعبداللهیان: فلسطین پیروز قطعی میدان نابرابر جنگ است | خبرگزاری صدا و  سیما

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی درباره جنگ غزه نوشت: ۷۰ روز از جنگ علیه غزه می‌گذرد! حماس نابود نشد؛ مقاومت خلع سلاح نشد؛ اسرای نظامی صهیونیست‌ها از طریق جنگ آزاد نشدند؛ طرح کوچ اجباری ساکنان غزه نتیجه‌بخش نبود.
وی که پیش از این نسبت به بروز بحران جدید آوارگی به بدترین شکل ممکن در غزه و کرانه باختری هشدار داده بود، افزود: علی‌رغم تداوم جنایات جنگی علیه زنان و کودکان، اکنون فلسطین پیروز قطعی این میدان نابرابر است.
به گزارش فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین خاطرنشان کرد: مقامات رژیم صهیونیستی کماکان مرتکب جنایاتی فجیع‌تر از رفتار داعش می‌شوند، بلکه دستاورد‌سازی کنند و بتوانند شکست مفتضحانه تاریخی خود را جبران کنند.
تأکید امیر جدید کویت بر گسترش روابط با ایران
در دیدار امیرعبداللهیان

«به وزیر خارجه و اعضای دولت ماموریت داده‌ام تا گسترش همه‌جانبه روابط با ایران را در دستورکار قرار دهند»، این جمله را امیر جدید کویت شیخ «مشعل الاحمد الجابر الصباح» عصر یکشنبه در دیدار حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بیان کرد.
امیرعبداللهیان بعدازظهر یکشنبه در رأس هیئتی و به نمایندگی از آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برای ابراز همدردی و تسلیت به دولت و ملت کویت در پی درگذشت امیر فقید این کشور شیخ نواف الاحمد الصباح به کویت سفر و در بدو‌ ورود مورد استقبال سالم عبدالله الجابر الصباح همتای کویتی خود قرار گرفت. وی پس از آن به دیدار امیر جدید کویت رفت و در این دیدار ضمن ابلاغ مراتب تسلیت و همدردی رئیس‌جمهور و ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران، انتخاب امیر جدید کویت را تبریک گفت.
امیر جدید کویت نیز در این ملاقات با ابلاغ سلام‌های خود خدمت مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور ایران، از پیام تسلیت و همدردی جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد.
امیرعبداللهیان: بحران جدید آوارگی به بدترین شکل ممکن در غزه و کرانه باختری در حال وقوع است
به گزارش فارس، وزیر امور خارجه طی سخنانی در دومین نشست مجمع جهانی پناهندگان در ژنو با بیان اینکه مجمع جهانی پناهندگان برای مساعدت به میزبانان پناهندگان ایجاد شد، خاطرنشان کرد: کمیساریای عالی پناهندگان و جامعه بین‌المللی باید کوشش مضاعفی برای تسریع در بازگشت پناهندگان به کشورهای خود انجام دهند. ایران بیش از 45 سال است که میزبان طولانی‌ترین وضعیت پناهندگی بوده و پس از تحولات افغانستان در سال 2021 ایران میزبان بزرگ‌ترین جمعیت آواره در سطح جهان است.
وی گفت: میزبانی سخاوتمندانه ما از آوارگان در حالی صورت می‌گیرد که ایران خود تحت شدیدترین تحریم‌های غیرقانونی از سوی آمریکا قرار دارد.
امیرعبداللهیان همچنین در ادامه به وضعیت غزه پرداخت و بیان کرد: هیچ فرد با وجدانی نمی‌تواند نسبت به فاجعه انسانی در غزه و کل فلسطین اشغالی ساکت بماند. رژیم اشغالگر در حال ایجاد موج جدید آوارگی و افزودن میلیون‌ها نفر به جمعیت هفت میلیونی آواره فلسطینی است. یک بحران جدید آوارگی به بدترین شکل ممکن در غزه و کرانه باختری در حال وقوع است.
رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: بیش از 20هزار انسان بیگناه که اغلب زن و کودک هستند طی دو ماه گذشته در غزه به خاک و خون کشیده شده‌اند و وظیفه داریم برای بازگشایی مرز رفح و ارسال کمک‌های انسانی بدون هیچ توجیهی و ارسال دارو و غذا و سوخت برای غزه و کرانه باختری اقدام کنیم.
امیرعبداللهیان:سازمان ملل و کمیساریای عالی پناهندگان به وظایف خود به‌ویژه در قبال ۵ میلیون افغانستانی ساکن ایران توجه کند
امیرعبداللهیان پس از سخنرانی در دومین نشست مجمع جهانی پناهندگان در ژنو و در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که این جلسات نتایج عملی به همراه داشته باشد و به ابراز مواضع صرف بسنده نشود و کمیساریای عالی پناهندگان به وظایف خود به‌ویژه در قبال ۵ میلیون افغانستانی ساکن ایران توجه کند.
امیرعبداللهیان در ژنو با شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح وزیر خارجه کویت دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به‌خصوص اوضاع غزه به گفت‌وگو پرداخت.
وزیر امور خارجه با اشاره به حمایت تمام‌عیار آمریکا از رژیم صهیونیستی گفت: آمریکا به‌رغم ارسال پیام‌های مکرر خویشتنداری به دیگران در منطقه، اما در عمل یک طرف جنگ علیه غزه است و تمام امکانات خود را برای حمایت از رژیم صهیونیستی به کار گرفته است.
وی با اشاره به ناکامی رژیم صهیونیستی در تحقق اهداف اعلام شده خود در حمله به غزه، اظهار داشت: اکنون رژیم صهیونیستی به طرح کوچاندن مردم غزه می‌اندیشد و در تلاش است با کشتار گسترده مردم شمال و جنوب غزه و محاصره کامل غزه و نیز فشار و کشتار حداکثری بر ساکنان کرانه باختری، آنان را به سمت کشورهای همسایه کوچ دهد.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: لازم است کشورهای اسلامی با حمایت گسترده از ملت فلسطین در غزه و کرانه و نیز ارسال گسترده کمک‌های انسانی، مانع تحقق اهداف توسعه‌طلبانه و شرورانه رژیم صهیونیستی شوند.
درخواست ژاپن از ایران برای افزایش تلاش‌ها به منظور جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه
امیرعبداللهیان همچنین با خانم «یوکو کامیکاوا» وزیر خارجه ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرد.
وزیر امور خارجه دیدارها و همچنین گفت‌وگوهای تلفنی رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر ژاپن را در توسعه روابط و همکاری‌های فیمابین مهم توصیف کرد و افزود: هیچ محدودیتی برای همکاری‌های دوجانبه و بین‌المللی دو کشور قائل نیستیم و آمادگی داریم حجم روابط تجاری دو کشور افزایش یابد و همکاری‌های نیرومندتری داشته باشیم.
خانم «یوکو کامیکاوا» نیز در این دیدار گفت: ژاپن به توسعه روابط دوجانبه با ایران علاقه‌مند است و از گفت‌وگوها و مشورت‌های مشترک برای این‌ منظور حمایت می‌کند.
وزیر خارجه ژاپن همچنین خواستار افزایش تلاش‌های ایران برای کنترل اوضاع و ممانعت از گسترش درگیری و بی‌ثباتی در منطقه شد و تمایل خود را برای تداوم گفت‌وگوها و مشورت‌ها با همتای ایرانی اعلام کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان که سه‌شنبه ۲۱ آذر به منظور شرکت در اجلاس مجمع جهانی پناهندگان در رأس هیئتی وارد ژنو شده بود، همچنین با وزرای خارجه تونس، لبنان، برزیل، بورکینافاسو، اردن، عربستان سعودی، اندونزی، نخست‌وزیر واتیکان و نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان دیدار و ضمن گفت‌و‌گو درباره مناسبات دوجانبه در خصوص اوضاع غزه نیز به رایزنی پرداخت. امیرعبداللهیان همچنین با کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل در ژنو دیدار و گفت‌وگو کرد.


 کنعانی تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه سردار قاآنی
و فرماندهان نیروی قدس را شدیدا محکوم کرد 

محکومیت تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه سردار قاآنی و فرماندهان نیروی قدس

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد:‌ اقدام خصمانه مزبور، گام دیگری در تکمیل مسیر کینه‌ورزانه و البته توأم با یأس و انفعال رژیم‌های تروریست‌پرور آمریکا و انگلیس علیه ملت و انقلاب اسلامی ایران در طول چند دهه متمادی است که همواره در اشکال مختلف ادامه داشته است.
وی تصریح کرد: عصبانیت کشورهای خالق و حامی داعش از سپاه پاسداران، این نیروی پیشتاز، سرافراز و الهام‌بخش مبارزه با تروریسم، برای ملت ایران و ملت‌های منطقه و آزاداندیشان جهان تعجب‌آور نیست و این عصبانیت قبلا نیز در ماجرای ترور بزدلانه قهرمان بین‌المللی مبارزه با تروریسم، سپهبد شهید قاسم سلیمانی مشاهده شده بود.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: رژیم‌های ورشکسته آمریکا و انگلیس که نتوانستند از طریق جنایت ترور شهید سلیمانی و همراهان وی، راه روشن و پررهرو مقاومت را در منطقه سد کنند، با درس نگرفتن از گذشته، همچنان به‌ دنبال سیاست‌های شرورانه خود هستند.
کنعانی خاطرنشان کرد: اتهام‌زنی آمریکا و انگلیس علیه نیروهای پیشتاز ضدتروریستی سپاه پاسداران، تلاشی ناشیانه و بی‌حاصل برای انحراف افکار عمومی و سرپوش گذاشتن بر مسئولیت قطعی آنان نسبت به‌ جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه است که با حمایت تمام‌عیار آمریکا و انگلیس طی ۲ ماه، قریب ۲۰ هزار نفر از شهروندان فلسطینی را به شهادت رسانده است.
وی نقش آمریکا و انگلیس در تأسیس و حمایت نامحدود از رژیم شرور صهیونیستی به‌ عنوان منفورترین تشکیلات تروریستی جهان را لکه ننگی بر پیشانی آنان دانست و افزود: این دو رژیم هرگز در جایگاه حقوقی و اخلاقی قضاوت نسبت به دیگران نیستند، بلکه می‌بایست به‌ عنوان متهم، پاسخگوی جهانیان باشند.
سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: طرح اتهامات پوچ و بی‌ارزش علیه نیروی افتخار‌آفرین و ضدتروریسم قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهان شجاع آن، تاکنون تغییری در معادلات کنونی منطقه به نفع رژیم‌های آمریکا و انگلیس ایجاد نکرده و نتیجه‌ای جز رسوایی بیشتر برای این جنگ‌افروزان نخواهد داشت.
کنعانی با تاکید برحق و اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران برای پاسخگویی به رویکرد غیرقابل قبول آمریکا و انگلیس، یادآوری کرد: جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح رسمی و قانونی آن ازجمله نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همواره کابوس گروه‌های تروریستی و رژیم‌های حامی آنها خواهند بود و این قبیل تلاش‌های مذبوحانه و مغایر با موازین بین‌المللی، بی‌تردید کوچک‌ترین خللی در اراده راسخ آنها در دفاع از میهن اسلامی، مبارزه با تروریسم و مقابله با استکبار جهانی ایجاد نمی‌کند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟