loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. با حضور سرلشکر موسوی:  الحاق انبوه پهپادهای کرار به نیروی پدافند هوائی ارتش؛ هیچ پرنده مهاجمی در آسمان ایران امنیت ندارد   ۱۴۰۲/۰۹/۱۹ امیر سرتیپ علیرضا صباحی&zw

طاهر مهدوی بازدید : 6 دوشنبه 20 آذر 1402 نظرات (0)
.
با حضور سرلشکر موسوی: 
الحاق انبوه پهپادهای کرار به نیروی پدافند هوائی ارتش؛
هیچ پرنده مهاجمی در آسمان ایران امنیت ندارد  
۱۴۰۲/۰۹/۱۹

هشدار جدی و قاطعانه فرمانده کل ارتش به دشمنالحاق انبوه پهپادهای کرار به نیروی پدافند هوایی ارتش - ایسنا

امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوائی ارتش در این مراسم از به‌کارگیری این پهپادهای رهگیر در مناطق پدافند هوائی شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، جنوب، جنوب شرق و شرق کشور خبر داد.
پهپاد کرار رهگیر مسلح به موشک مجید تحت عنوان طرح رسول حاصل همکاری و هم‌افزایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی‌های مسلح و نیروی پدافند هوائی ارتش است که می‌تواند با هزینه بسیار کمتر از هواپیماهای با سرنشین شکاری، عملیات رهگیری و انهدام هواگردهای متخاصم را به انجام رساند.
موشک پدافندی مجید که برای هدف قرار دادن اهداف در طرح رسول استفاده شده است، به دو صورت حرارتی و تصویری هدف را ردگیری و دنبال می‌کند و یک دستاورد کاملاً بومی است، پهپاد کرار مسلح به موشک مجید در رزمایش پهپادی ارتش در مهرماه سال جاری با موفقیت هدف واگذاری را مورد اصابت قرار داد.
به گزارش مهر، با الحاق پهپادهای طرح رسول به یگان‌های پدافندی در سطح کشور، بخش عمده‌ای از عملیات پدافند هواپایه به‌صورت تاکتیکی و در هر موقعیت جغرافیایی و با هزینه بسیار پایین‌تر نسبت به استفاده از هواپیماهای با سرنشین و با درصد خطر کمتر انجام می‌شود.
فرمانده کل ارتش: دشمنان با اقتدار ایران اسلامی مخالف هستند
سرلشکر موسوی در این مراسم با اشاره تحولات فلسطین، بمباران و کشتار مردم بی‌گناه و بی‌دفاع در غزه اظهار داشت: این روزها غزه مرکز توجه جهان بوده و عرصه تقابل منفورترین جرثومه باطل در مقابل مظلوم‌ترین قیام کنندگان به حق است.
فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: غزه شهر مقاومت و نماد ایستادگی و مظلومیت مقتدر و مصداق بارز پیروزی خون بر شمشیر است.
وی افزود: در این۶۰ و چند روز همه اصحاب شیطان و شیطان بزرگ آمریکا دور هم جمع شدند و میلیاردها دلار هزینه کردند و هزاران کودک بی‌گناه، زنان بی‌پناه و مردان بی‌سلاح غیر‌نظامی را به خاک و خون کشیدند؛ صدها خانه، بیمارستان، مدرسه و اماکن عمومی غیرنظامی را تخریب کردند با این توهم که بازدارندگی فروریخته خود را ترمیم و به قول خودشان حماس را از بین ببرند.
سرلشکر موسوی تصریح کرد: اوج تزلزل و درماندگی آنها این است که تصور می‌کنند که با تخریب بیمارستان‌ها، مدرسه‌ها و ریختن خون انسان‌های بی‌دفاع، می‌توانند ایمان و روح مقاومت را تضعیف کنند غافل از اینکه مقاومت در قلب انسان‌ها است، مقاومت یک تفکر و اندیشه است؛ مقاومت نور خداست و نور خدا خاموش شدنی نیست؛ مقاومت تا روزی که حق مظلوم را از ظالم نستاند از پای نخواهد نشست.
فرمانده کل ارتش تاکید کرد: رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی و ارباب جنایتکارش آمریکا که صحنه‌گردان این جنایات است اگر با تعقل حرف حق فلسطینیان را نپذیرند ناگزیرند یک روز با ذلت در برابر آن تسلیم شوند و آن روز دیر نیست و این سنت الهی است.
اگر ذره‌ای از اقتدار ما کاسته شود دشمن بر سرنوشت و آینده ما مسلط خواهد شد
وی در ادامه درباره الحاق ده‌ها فروند پهپاد کرار مسلح به موشک مجید گفت: حیات یک ملت وابسته به تقویت مؤلفه‌های قدرت است؛ دشمنان با اقتدار ایران اسلامی مخالف هستند اگر ذره‌ای از اقتدار ما کاسته شود و اگر قوی نباشیم دشمن بر سرنوشت و آینده ما مسلط خواهد شد.
سرلشکر موسوی باید تاکید بر اینکه اقتدار ما در حوزه‌های مختلف یاس و ناامیدی دشمن را به دنبال داشته است، تصریح کرد: قوی شدن مؤلفه‌های مختلفی دارد اما آنچه به ما به عنوان رکن دفاعی کشور مربوط می‌شود قوی شدن از لحاظ نظامی و آمادگی روزافزون برای مقابله با انواع تهدیدات علیه ایران عزیز است.
وی افزود: لازمه حفظ و ارتقای آمادگی، بهره‌مندی از علم و فناوری و استفاده از ظرفیت‌های عظیم علمی در کشور و نیروی‌های مسلح، اراده و اقدام انقلابی برای درهم شکستن موانع و امید به موفقیت در سایه برنامه‌ریزی دقیق و متناسب با نیاز است.
فرمانده کل ارتش عنوان کرد: ما برابر تدبیر و فرمان فرماندهی معظم کل قوا آمادگی برای مقابله با انواع ترفندها و توطئه‌های دشمنان و مقابله با تهدیدات سخت و نرم را برای ارتقای ایران عزیز سرلوحه برنامه‌های خود قرار دادیم؛ آنچه امروز در این میدان ارائه شده گوشه‌ای از توان نیروی پدافند ارتش و بخشی از افتخارات و محصولات ارزشمند دفاعی در مسیر تقویت توان رزمی است.
نیروی پدافند هوائی
با توسعه کاربردهای پهپاد در حوزه‌های مختلف مقتدرانه از آسمان مقدس جمهوری اسلامی ایران حراست می‌کند
امیر علیرضا صباحی فرد، فرمانده نیروی پدافند هوائی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در مراسم الحاق ده‌ها فروند پهپاد کرار مسلح به موشک مجید به یگان‌های نیروی پدافند هوائی ارتش اظهار داشت: امروز در این مکان گردهم آمدیم تا دستاورد ارزشمند رسول، یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ ساخته شده به دست جوانان برومند کشور عزیزمان را به سازمان رزم عملیاتی نیروی پدافند هوائی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کنیم.
وی به بیانات گهربار فرماندهی معظم کل قوا در بحث راهیان پیشرفت اشاره کرد و افزود: امروز میزبان جمعی از جوانان عزیز در بسیج دانشجویان، بسیج دانش‌آموزی، بسیج خواهران و کارکنان متخصص نیروی پدافند هوائی در میدان هستیم.
فرمانده نیروی پدافند هوائی ارتش با بیان اینکه شاهد ظلم و ستم دشمن جنایتکار در غزه هستیم، گفت: ضمن آرزوی پیروزی مقاومت و نابودی همه دشمنان اسلام، آن فرمان حکیمانه و مدبرانه فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) را به‌خاطر می‌آوریم که فرمودند: «حیات یک ملت وابسته به تقویت مؤلفه‌های قدرت است، اگر قوی نباشیم به ما زور می‌گویند، تکیه بر روی عناصر اقتدار خود، راه مقابله با دشمن است»؛ بر همین اساس و با همین رهنمود فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، دانشمندان و متخصصان نیروی پدافند هوائی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تحلیل دقیق از صحنه رزم پدافند هوائی و رویکردهای امروزی تهدیدات هوایی، بر افزایش قدرت پهپادی تمرکز نمودند.
وی با بیان اینکه قدرت پهپادی به‌عنوان یکی از ارکان تأثیرگذار در نبردهای هوائی بوده و این اثرگذاری در سطوح مختلف تاکتیکی، عملیاتی و راهبردی قابل ‌تعریف است، تاکید کرد: پهپاد به‌عنوان یکی از ابزارهای قطعی و مؤثر در نبردهای آتی به‌منظور کوتاه نمودن زمان نبرد، سرعت عمل در غافلگیری و ایجاد فضای ابهام برای دشمن مطرح است.
امیر سرتیپ صباحی‌فرد افزود: نیروی پدافند هوائی با هدف‌گذاری در افزایش و توسعه کاربردهای پهپاد در حوزه‌های مختلف مانند کشف و مراقبت، جمع‌آوری اطلاعات، شناسایی و تعقیب، رهگیری هواپایه و رزم هوائی نسبت به حفظ آمادگی دفاعی خود در حراست مقتدرانه از آسمان مقدس جمهوری اسلامی ایران اقدام می‌کند.
فرمانده نیروی پدافند هوائی ارتش با بیان اینکه دستاورد عملیاتی رسول مبتنی بر پهپاد کرار و موشک مجید در یک اقدام مشترک بین نیروی پدافند هوائی ارتش و وزارت دفاع تعریف شد، تصریح کرد: متخصصان و دانشمندان هر دو بخش، عزم و ایمان را درهم آمیختند و در رزمایش بزرگ پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران، این طرح را با موفقیت مورد ارزیابی و بهره‌برداری قرار دادند.
وی افزود: بر اساس اوامر مؤکد فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) مبنی بر تولید انبوه سامانه‌های جدید و همچنین دستور فرمانده کل ارتش بر واگذاری و استفاده این سامانه‌ها در یگان‌های عملیاتی و سرپنجه‌های نیرو، امروز مجموعه بزرگی از پهپادهای کرار مسلح به موشک مجید در قالب طرح رسول، به سازمان رزم نیروی پدافند هوائی ملحق و به یگان‌های عملیاتی که فرماند‌هانشان در میدان حاضر هستند، تحویل و به سمت مقاصد مورد نظر گسترش می‌یابند.
سرلشکر موسوی: دشمنان بایستی در راهبردها و راه‌کنش‌های نبردهای هوا به هوای خود به‌خصوص در ابعاد هواپیماهای بدون سرنشین تجدیدنظر قطعی کنند
سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خداوند متعال را شاکریم که پس از مدت‌ها کار، تلاش، طراحی و برنامه‌ریزی امروز یک مرحله دیگری از ارتقای توان نیروی پدافند هوائی ارتش جمهوری اسلامی ایران را شاهدیم.
وی ادامه داد: ما از مدت‌ها قبل این نیاز را احساس می‌کردیم که بایستی پرنده‌ای داشته باشیم که همه چیز آن از درون توسط دانشمندان داخلی کشورمان ساخته شده باشد و با قیمتی بسیار ارزان بتواند ماموریت‌ها را انجام دهد؛ این کار به سرانجام رسید و اولین بار در رزمایش چندی پیش، آزمایش موفق عملیاتی خود را پشت سر گذاشت.
فرمانده کل ارتش تاکید کرد: دشمنان بایستی در راهبردها و راه‌کنش‌های نبردهای هوا به هوای خود را به خصوص در ابعاد هواپیماهای بدون سرنشین تجدیدنظر قطعی کنند و نیروی پدافند هوائی امروز در این عرصه دست بالایی در نبردهای هوائی خواهد داشت.
امیر علیرضا صباحی فرد نیز در حاشیه مراسم الحاق ده‌ها فروند پهپاد کرار مسلح به موشک مجید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خداوند متعال را شاکریم که توانستیم برگ زرینی بر افتخارات نیروی پدافند هوائی ارتش اضافه کنیم.
فرمانده نیروی پدافند هوائی ارتش خاطرنشان کرد: در رزمایش ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از تحقیقات زیاد و کارهای علمی، دانشی، شبانه‌روزی به طور مشترک بین نیروی پدافند هوائی ارتش و متخصصین وزارت دفاع، طی یک سال موفق شدیم برای اولین بار در کشور عزیزمان پروژه پهپاد مسلح با موشک مجید را انجام دهیم؛ ما دستور فرماندهی معظم کل قوا را داشتیم مبنی بر اینکه بایستی به تولید انبوه برسد و در توان رزم نیروی پدافند هوائی ارتش قرار گیرد.
وی گفت: ما در این مدت کوتاه فرمان فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) را انجام دادیم و مراسم الحاق تعداد زیادی از پرنده‌های بدون سرنشین مسلح به موشک مجید را برگزار کردیم.
امیر صباحی فرد درباره کشورهای صاحب این توانمندی گفت: این دستاورد برای اولین بار در ایران رونمایی شد و برای اولین بار در چرخه عملیاتی قرار می‌گیرد؛ در دنیا نیز چند کشور انگشت‌شمار دارای این توانمندی است.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟