loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. حزب‌الله لبنان: یک چشم‌مان به غزه و چشم دیگرمان به جنوب لبنان است ۱۴۰۲/۰۹/۱۷ یکی از مسئولان حزب‌الله با اشاره به این‌که محور مقاومت هرگز غزه و مردم فلسطین را تنه

طاهر مهدوی بازدید : 13 شنبه 18 آذر 1402 نظرات (0)

.

حزب‌الله لبنان: یک چشم‌مان به غزه و چشم

دیگرمان به جنوب لبنان است

۱۴۰۲/۰۹/۱۷

حزب‌الله: یک چشممان به جنوب لبنان و چشم دیگرمان به غزه است/ اسرائیل بعد از  ۱۰۰ روز هم به هیچ چیز نمی‌رسد

یکی از مسئولان حزب‌الله با اشاره به این‌که محور مقاومت هرگز غزه و مردم فلسطین را تنها نمی‌گذارد و با تأکید بر این‌که رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان دچار یک وضعیت فرسایشی شده، گفت یک چشم‌مان به جنوب لبنان و چشم دیگرمان به غزه است.
شیخ «نبیل قاووق»، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان، در سخنانی درباره جنگ کنونی مقاومت با رژیم اشغالگر اعلام کرد، مقاومت یک ضرورت استراتژیک است که از عزت و حاکمیت و ثروت‌های لبنان در برابر دشمن صهیونیستی محافظت می‌کند. قاووق افزود، امروز هیچ‌کس روی نهادهای بین‌المللی یا شورای امنیت و... حساب نمی‌کند و با هیچ گزینه‌ای جز راهبرد مقاومت نمی‌توان از زمین و مردم لبنان و غزه محافظت کرد و آینده متعلق به مقاومت و معادلات آن است. آن‌چه که امروز در جنوب لبنان اتفاق می‌افتد یک جنگ فرسایشی برای دشمن صهیونیستی بوده و همه نقشه‌های اسرائیل را به‌هم ریخته و پروژه تنها کردن غزه (جلوگیری از ورود سایر گروه‌های مقاومت به جنگ برای کمک به غزه) را ناکام گذاشته است.
باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران نوشت، قاووق تصریح کرد که عملیات‌های مقاومت اسلامی لبنان و حملات موشکی یمن ضد مواضع دشمن صهیونیستی و نیز حملاتی که مقاومت عراق علیه اشغالگران آمریکایی در عراق و سوریه انجام می‌دهد همگی ثابت می‌کند که غزه تنها نیست و گروه‌های مختلف مقاومت، فلسطین را رها نمی‌کنند. رژیم صهیونیستی در مدت 2 ماه نتوانست به هیچ‌یک از اهداف خود در جنگ دست یابد و بعد از 100 روز هم نخواهد توانست به هیچ‌چیزی برسد.
این عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان تاکید کرد که مقاومت لبنان از ابتدا موضعی پیشرفته در حمایت از غزه اتخاذ کرد و امروز نیز ما در قلب نبرد هستیم و یک چشم حزب‌الله به جنوب لبنان و یک چشم دیگر آن به غزه است. ما در همین موضع پیشرفته برای حمایت و یاری مردم فلسطین می‌مانیم؛ زیرا نبرد و سرنوشت ما یکی است و تجاوز به غزه به معنای تجاوز به لبنان می‌باشد. شیخ قاووق در پایان گفت، در زمانی که دشمن صهیونیستی، غیرنظامیان یا نیروهای ارتش لبنان را هدف قرار می‌دهد، حزب‌الله هرگز در پاسخ به این تجاوزات تردید نخواهد کرد و تصمیم قاطع ما این است که به هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی علیه لبنان پاسخ بدهیم.
حملات مکرر حزب‌الله 
به پایگاه‌های مختلف اسرائیل
حزب‌الله لبنان شامگاه روز پنج‌شنبه (16 آذر) و در راستای همبستگی با مردم و مقاومت فلسطین از انجام ۱۰ حمله به پایگاه‌ها و محل تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد. حزب‌الله لبنان شامگاه پنج‌شنبه اعلام کرد که محل تجمع نظامیان صهیونیست نزدیک پایگاه جل‌العلام را هدف قرار داد. در بیانیه دیگر حزب‌الله آمده که رزمندگان مقاومت لبنان، محل تجمع نظامیان رژیم اشغالگر در خله‌ورده و الجرداح را با سلاح مناسب هدف قرار دادند. مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه دیگر اعلام کرد که پادگان زرعیت در شمال فلسطین اشغالی را با سلاح مناسب هدف قرار داد. مقاومت اسلامی لبنان همچنین با انتشار بیانیه‌ای از حمله نظامی به پایگاه المرج ارتش رژیم صهیونیستی با سلاح مناسب خبر داد. 
در بیانیه مقاومت اسلامی لبنان آمده است، در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و حمایت از مقاومت شجاع و شرافت‌مند آن، رزمندگان مقاومت اسلامی روز پنج‌شنبه پایگاه المرج واقع در هونین در مرز لبنان را با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند که در نتیجه تلفات قطعی به دشمن وارد شده و شماری زخمی شدند. حزب‌الله لبنان روز جمعه نیز پایگاه صهیونیستی مسکاف‌عام را هدف قرار داد، در حالی که توپخانه اشغالگران تعدادی روستا در جنوب لبنان را بمباران کرد.
هلاکت حداقل 3 صهیونیست
در این میان رسانه‌های عبری اعتراف کرده‌اند یک نظامی ارتش رژیم صهیونیستی بر اثر اصابت یک موشک هدایت‌شونده از جنوب لبنان به خودرویی نظامی در نزدیکی شهرک متات در شمال فلسطین اشغالی، به هلاکت رسید. همچنین منابع خبری پنج‌شنبه‌شب گزارش دادند، در حمله موشکی حزب‌الله لبنان به یکی از مواضع نظامیان صهیونیست در مرز با این کشور، 2 نظامی صهیونیست کشته شدند. حزب‌الله لبنان اعلام کرد، 2 نظامی صهیونیست در مقر نظامی الراهب در حال نصب دستگاه شنود بودند که هدف حمله موشک هدایت‌شونده مجاهدان مقاومت اسلامی قرار گرفتند و کشته شدند.
وحشت بي‌پايان شهرک‌نشينان شمالی
خبر دیگر آن‌که روزنامه یدیعوت آحارونوت در کرانه باختری اشغالی در شمال فلسطین فاش کرد که صبر شهرک‌نشینان در مرز با لبنان رو به پایان است و تاکید کرد که آنها به عنوان پناهنده در اتاق‌های کوچک و آپارتمان‌های اجاره‌ای برای مدت نامعلوم زندگی می‌کنند. آن‌طور که خبرگزاری آریا نوشته است، انتقال شهرک‌نشینان از کریات‌شمونه نشان می‌دهد که بازگشت آنها به خانه‌های خود منتفی است. «آلون بن داوید»، تحلیلگر نظامی کانال ۱۳، نیز گفته است: «بعید است تا تابستان کسی بتواند به شمال برگردد.»
نتانیاهو لبنان را تهدید کرد
خبر دیگر آن‌که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که گرفتار جبهه شمال و تهدیدات کمرشکن حزب‌الله است، در تهدیدی تازه علیه لبنان و حزب‌الله اعلام کرد که بیروت و جنوب لبنان را به غزه و خان‌یونس تبدیل خواهد کرد. «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در اوج وحشی‌گری و قتل‌عام مردم فلسطین، تهدید کرد که در صورت وقوع جنگ تمام‌عیار، بیروت و جنوب لبنان به غزه و خان‌یونس تبدیل می‌شود. تهدیدات نتانیاهو علیه لبنان در حالی است که رژیم صهیونیستی طی بیش از دو ماه اخیر جنگ غزه، بیش از ۱۷هزار نفر از فلسطینیان را در سایه سکوت آمریکا و اروپا به قتل رسانده است. همچنین خبر می‌رسد که رسانه‌های محلی در لبنان بامداد جمعه (17 آذر) از حمله هوائی اسرائیل به منطقه مجدل‌زون در جنوب لبنان خبر داده‌اند. گزارش‌ها حاکی است که آمبولانس‌ها برای انتقال زخمی‌ها به بیمارستان عازم این منطقه شدند.
فاجعه اقتصادی در کمین رژیم اسرائیل
گزارش شبکه 4 اسرائیل از حملات دریایی مقاومت یمن
شبکه 14 اسرائیل در مورد حملات مکرر مقاومت یمن به کشتی‌های اسرائیلی با حامی آن در دریای سرخ و باب‌المندب در گزارشی آورد: «دریای سرخ با اقدامات ایران [به ادعای این رسانه حامی اصلی مقاومت یمن در این حملات ایران است] در حال داغ شدن است و با حملات صورت‌گرفته زمان و هزینه تردد کشتی به اسرائیل افزایش پیدا می‌کند...» به گزارش این رسانه، ‌این حملات که هزینه تردد حمل‌ونقل دریایی را برای اسرائیل زیاد کرده است، می‌تواند باعث یک فاجعه اقتصادی برای رژیم آپارتاید اسرائیل باشد.
خبر دیگر آن‌که نشریه پولیتیکو به نقل از مسئولان آمریکایی نوشت که پنتاگون در مورد گزینه‌های حمله به «حوثی‌ها»(انصارالله) به بایدن هیچ‌گونه توضیحی نداد و برای انجام آن توصیه نکرد. پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکا نوشت که افسران آمریکایی گزینه‌هایی را برای پاسخ به «حوثی‌ها» ارائه کرده‌اند، اما آنها فعالانه آن را تبلیغ نمی‌کنند. در ادامه این گزارش نشریه آمریکایی آمده است، این باور وجود دارد که «حوثی‌ها» دارایی‌های [رژیم آپارتاید] «اسرائیل» را هدف قرار می‌دهند نه کشتی‌های آمریکایی را.
حمله به پایگاه‌های آمریکا توسط مقاومت عراق
به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی عراق چهارشنبه‌شب اعلام کرد که مجددا پایگاه عین‌الاسد آمریکا را هدف حمله پهپادی قرار داد. مقاومت اسلامی عراق در بیانیه خود که چهارشنبه‌شب منتشر شده است، مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. در این بیانیه آمده است: «مجاهدان مقاومت اسلامی عراق در پاسخ به جنایات دشمن علیه مردم غزه، امروز برای دومین‌بار پایگاه اشغالگران آمریکایی عین‌الاسد در غرب عراق را با پهپادی که مستقیما به هدف برخورد کرده، هدف قرار دادند.» همچنین مقاومت عراق اعلام کرد، پایگاه اشغالگران آمریکایی را در میدان نفتی کونیکو در شرق سوریه با یک موشک هدف قرار داد. 
مقاومت اسلامی در عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «‌به کسانی که جنگ بر آنها تحمیل می‌گردد، اجازه جهاد داده شده است زیرا آنها مورد ستم واقع شده‌اند و بی‌تردید خدا بر یاری آنها کاملاً تواناست. در پاسخ به جنایاتی که دشمن علیه ملت ما در غزه مرتکب شده است، مبارزان مقاومت اسلامی در عراق، پایگاه اشغالگران آمریکا را در میدان نفتی کونیکو در سوریه با یک موشک هدف قرار دادند که مستقیماً به هدف خود اصابت کرد.»
حمله راکتی به سفارت آمریکا
یک مقام امنیتی عراق خبر داد که چند راکت صبح روز جمعه (17 آذر) به منطقه سبز بغداد که محل حفاظت‌شده استقرار مراکز دولتی و سفارتخانه‌های آمریکا و «بریتانیا» است، برخورد کرده است. بر پایه گزارش‌های رسانه‌های محلی این راکت‌ها به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد اصابت کرد. مقام امنیتی عراق تعداد راکت‌ها شلیک‌شده را حداقل سه فروند اعلام کرد که سفارت آمریکا را هدف گرفته بودند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است. 
خبرنگار شبکه خبری آرتی روسیه نیز گزارش داد که به دنبال حمله راکتی به منطقه الخضراء در بغداد، آژیر هشدار در سفارت آمریکا به صدا درآمده است. 
«محمد السودانی»، نخست‌‌وزیر عراق، در واکنش به حمله بامداد جمعه به سفارت آمریکا در بغداد گفته که حمله به اماکن دیپلماتیک، اقدامی تروریستی به‌شمار می‌رود. او تأکید کرد که گروه‌های قانون‌گریز نشان‌دهنده خواسته مردم عراق نیستند.
آخرین خبرها
* حزب‌الله لبنان دیروز با موشک برکان پایگاه نظامی الراهب را در هم کوبید. مجاهدان لبنانی همچنین مقر اسرائیلی‌ها در خربه ماعر را به واسطه سلاح مناسب مورد اصابت قرار دادند.
* حزب‌الله لبنان اعلام کرد که پایگاه اسرائیلی العباد در شمال فلسطین اشغالی را با سلاح مناسب هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به اشغالگران وارد کرده است.
* برخی از منابع خبر مدعی شده‌اند که وزارت دفاع آمریکا فهرست اهداف اولیه در یمن را آماده کرده است که در صورت دستور بایدن به آنها حمله شود.
* «محمد علی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی یمن، گفته است: «به عربستان می‌گوییم ما مشکلی با مانع‌تراشی‌های شما در مسئله فلسطین نداریم اما جنگنده‌های ائتلاف اینک باید به سمت دشمن حقیقی در فلسطین اشغالی پرواز می‌کرد. ‌رژیم صهیونیستی از امروز دیگر توان ایجاد کانال بن‌گوریون را نخواهد داشت.»
* مقاومت عراق پایگاه آمریکایی در اربیل را مورد حمله قرار داد.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟