loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. نشست دانشجویان در خبرگزاری فارس با فرمانده ناوگروه۸۶ ارتش و مدیر مسئول روزنامه کیهان   ۱۴۰۲/۰۹/۱۷ حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در ابتدای این نشست گفت: این نکته را پیش

طاهر مهدوی بازدید : 2 شنبه 18 آذر 1402 نظرات (0)

.

نشست دانشجویان در خبرگزاری فارس با

فرمانده ناوگروه۸۶ ارتش و مدیر مسئول روزنامه کیهان

  ۱۴۰۲/۰۹/۱۷

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در ابتدای این نشست گفت: این نکته را پیش از این در برخی از نشست‌های دانشجویی مطرح کرده‌ام و معتقدم اشاره به آن ضروری است و آن، اینکه ابتدا باید مختصات نقطه‌ای را که در آن ایستاده‌ایم ترسیم کنیم و برای این پرسش پاسخی داشته باشیم که داستان پُر ماجرای ما از کجا آغاز شده است؟ و چرا بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب همه قدرت‌های ریز و درشت به ما حمله‌ور شده‌اند؟ و چرا علی‌رغم این هجوم همه‌جانبه که طی ۴۵ سال گذشته هیچ‌گاه متوقف نشده، جمهوری اسلامی نه فقط از پا در نیامده بلکه همه روزه بر اقتدار آن افزوده شده است؟
به گزارش فارس، مدیر مسئول روزنامه کیهان بیان داشت: داستان 
پر ماجرای ما دقیقاً از هنگامی شروع شد که به لطف خدا، رهبری الهی حضرت امام و حضور ایثارگرانه ملت، نسخه اسلام ناب محمدی (ص) در ایران بر کرسی حاکمیت نشست.
وی افزود: اسلام ناب پیش از آن هم بود، اما در کتابخانه‌ها بود، در عرصه تئوری بود. نسخه شفا‌بخش بود ولی پیچیده نشده بود.
به گزارش فارس، شریعتمداری گفت: یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های اسلام ناب ظلم‌ستیز بودن آن است. اسلامی که ظلم‌ستیز نباشد و به غارت و پرخوری مرفهان بی‌درد و ستمگری آنها در کنار فقر محرومان و ظلم به مستضعفان، تن بدهد، اسلام نیست، نام دیگر آن همان اسلام آمریکایی است که امام راحل ما می‌فرمود.
مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: وقتی این نسخه بر کرسی حاکمیت می‌نشیند به معنای آن است که قرار است عملیاتی شود در این حالت اولین اتفاقی که رخ می‌دهد، و رخ داد این است که نظام سلطه و همه وابستگان ریز و درشت آن در مقابل حاکمیت جدید قد علم می‌کنند. چرا که موجودیت آن را با موجودیت خود در تعارض می‌بینند. داستان ما از این نقطه آغاز شد.
وی اضافه کرد: در تمامی آموزه‌های سیاسی آمده است برای ارزیابی حکومتی که تازه تشکیل شده است، لااقل باید سه سال از عمر آن بگذرد و البته ۷ سال نیز گفته‌اند ولی ما بلافاصله بعد از انقلاب مورد حمله همه‌جانبه دشمنان ریز و درشت قرار گرفتیم. چرا؟ چون حاکمیتی شکل گرفته بود که ۱۴۰۰ سال با آن درگیر بوده‌اند و می‌دانستند با چه حکومتی رو‌به‌رو شده‌اند.
شریعتمداری نتیجه گرفت که درگیری ما با نظام سلطه تنها در ۲ حالت پایان می‌پذیرد، یا اینکه ما از اسلام ناب در حاکمیت دست بکشیم و یا آن که نظام سلطه از خوی استکبار‌ستیزی خود دست بردارد و چون این ۲ حالت در افق پیش‌رو دیده نمی‌شود بنابراین درگیری همچنان وجود دارد. میدان‌های درگیری تغییر می‌کنند، اما اصل درگیری باقی می‌ماند که مانده است و شما در طول ۴۵ سال گذشته حتی یک بازه زمانی کوتاه مدت هم سراغ ندارید که این درگیری و تقابل وجود نداشته باشد.
وی افزود: دشمنان ما هم بارها به این واقعیت اعتراف کرده‌اند. به عنوان نمونه، جرج فریدمن، استراتژیست معروف آمریکایی و نویسنده کتاب جهان در ۱۰۰ سال آینده می‌گوید درگیری ما با ایران به خاطر فعالیت هسته‌ای و یا حقوق بشر و مسائل دیگری از این دست نیست. ماجرا این است که ایران نه فقط بدون رابطه با آمریکا، بلکه درحال تقابل و دشمنی با آن به بزرگ‌ترین قدرت علمی و نظامی منطقه تبدیل شده و اقتدار ما را به چالش کشیده است.
مدیر مسئول روزنامه کیهان یادآور شد: آنچه «فریدمن» و بسیاری دیگر از صاحبنظران درباره جایگاه ایران اسلامی مطرح می‌کنند، به وضوح و فقط با یک نیم نگاه به راهی که طی کرده‌ایم و مقایسه نقطه آغاز با نقطه‌ای که به آن رسیده‌ایم، قابل دیدن است. کسانی که این دروغ بزرگ را در شیپورهای فریب می‌دمند که انقلاب اسلامی در گذر زمان کمرنگ‌تر شده است باید برای این سؤال پاسخی منطقی داشته باشند که اگر چنین است، پس چرا توطئه‌ها و دشمنی‌های نظام سلطه علیه ایران اسلامی، شدت و دامنه بیشتری پیدا کرده است و همه روزه نیز بر شتاب آن افزوده می‌شود؟!
شریعتمداری در ادامه به تشریح برخی از ترفندهای روانی دشمن در جنگ شناختی، از جمله، «تغییر تابلوها»، «مارپیچ سکوت» و «شکار میانجی» پرداخت و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که از دانشجویان با عنوان افسران جنگ نرم یاد کرده‌اند، گفت: افسر جنگ نرم باید دشمن را بشناسد، اردوگاه دشمن و عوامل پنهان و آشکار دشمنان را شناسایی کرده و راه‌های مقابله با آنها را بداند.
وی با بیان اینکه نفوذ یکی از راه‌کارهای دشمن برای مقابله است، به دو نوع متفاوت از نفوذ اشاره کرده و اظهار داشت: عامل نفوذی اگر ماموریت تخریب و انفجار و ترور داشته باشد، همه توان خود را به‌کار می‌گیرد تا شناخته نشود، این‌گونه از نفوذی‌ها سعی می‌کنند که کاملاً چهره خودی داشته باشند.
مدیر مسئول روزنامه کیهان نوع دوم نفوذ را خطرناک‌ترین انواع نفوذ دانسته و از آن با عنوان نفوذ در ساختار یاد کرد و گفت: ماموریت این دسته از نفوذی‌ها تغییر محاسبات مسئولان و دیدگاه‌ها و باورهای مردم است.
شریعتمداری در توضیح ماموریت یک نفوذی از این نوع گفت؛ آنها برخلاف نوع اول، دیدگاه و نظرات خود را به‌گونه‌ای که انگار برخاسته از دلسوزی است با مسئولان و یا از طریق رسانه‌ها با مردم در میان می‌گذارند. چرا که ماموریت آنها تغییر محاسبات و باورهاست بنابراین باید آنچه در سر می‌پرورانند را مطرح کنند.
مدیر مسئول روزنامه کیهان در این خصوص به آیه‌ای از سوره محمد(ص) اشاره کرد که خداوند متعال خطاب به پیامبر و مؤمنان می‌فرماید «‌وَلَوْ نَشَاءُ لَأَرَیْنَاکَهُمْ فَلَعَرَفْتَهُمْ بِسِیمَاهُمْ وَلَتَعْرِفَنَّهُمْ فِی لَحْنِ الْقَوْلِ وَاللهُ یَعْلَمُ أَعْمَالَکُمْ. اگر می‌خواستیم آنها یعنی منافقان (و نفوذی‌ها) را به شما نشان می‌دادیم تا از چهره‌هایشان آنها را بشناسید ولی آنان را از نوع سخنشان می‌توانید شناسایی کنید‌».
نفوذی‌ها چهره خودی و شناسنامه غیرخودی دارند
وی گفت: اگر نقشه راه را بشناسیم، اظهارات و نظراتی که با آن متفاوت بوده و در تعرض هستند قابل شناسایی است. کسانی که مامور نفوذ در ساختار نظام و تغییر محاسبات هستند، چهره خودی و شناسنامه غیرخودی دارند.
شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ غزه اشاره کرد و بیان داشت: طوفان‌الاقصی یک رخداد معمولی نیست بلکه تمامی شاخصه‌های یک واقعه‌ عظیم را در خود دارد.
وی با استناد به تاکیدهای مکرر رهبر معظم انقلاب درباره پیچ بزرگ تاریخی افزود که تمامی شواهد و قرائن و رخدادهای جانبی حکایت از آن دارند که طوفان‌الاقصی نمادی از همان پیچ بزرگ تاریخ است. نیم نگاهی به این رخداد عظیم نشان می‌دهد که فصل تازه‌ای از تمدن بزرگ اسلامی شکل گرفته است.
مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به اظهار نظر بسیاری از مقامات و استراتژیست‌های بلند‌آوازه جهان و از جمله صاحب‌نظران غربی گفت: به وضوح می‌توان دید که خواسته حضرت امام و پیش‌بینی حضرت آقا در حال وقوع است.
شریعتمداری به اظهارات چند سال قبل نتانیاهو در نشست استماع کنگره آمریکا و سخنان برژینسکی در اجلاس امنیتی آتلانتیک اشاره کرد که هر دو از نزدیک شدن جهان به پیچ بزرگ تاریخ با محوریت ایران اسلامی سخن گفته بودند. نتانیاهو می‌گوید کسانی که این پیچ را انکار می‌کنند سر خود را در شن فرو کرده‌اند و خطر ایران را درک نمی‌کنند! و برژینسکی می‌گوید؛ می‌بینم که تابلوهای راهنمای این پیچ را خمینی و خامنه‌ای نصب کرده‌اند.
تئوریسین‌های آمریکایی درباره نیروی دریایی ارتش چه گفته بودند؟
امیر دریادار دوم فرهاد فتاحی فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش هم در این نشست ضمن تبیین ماموریت این ناوگروه، به سؤالات دانشجویان پاسخ داد.
دریادار فتاحی در ابتدای این نشست، با اشاره به دستور رهبر انقلاب مبنی بر حضور نیروی دریایی ارتش در آب‌های دوردست، بیان داشت: نیروی دریایی ارتش، فرمانی را از فرماندهی کل قوا مبنی بر این دریافت کرده بود که نیروی دریایی ایران یک نیروی دریایی راهبردی است و باید در آب‌های بین‌المللی و دوردست حضور مؤثر و فعال داشته باشد، این حضور قطعاً برای کشورمان برکاتی خواهد داشت.
 
وی اظهار داشت: امیر دریادار ایرانی به عنوان فرمانده نیروی دریایی ارتش افسری هستند که هم در حوزه آموزش و هم در حوزه عملیات فعالیت کرده‌اند به نحوی که هم با ناو آشنایی دارند و هم دریا را می‌شناسند. دریادار ایرانی یک تصمیم بزرگی گرفتند که دو واحد از نیروی دریایی، ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناو بندر مکران را به ماموریت کد ۳۶۰ اعزام کند.
فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش بیان داشت: ناوهای آمریکا یا ائتلاف بالای ۷ یا ۸ هزار تن وزن دارند و هیچ وقت نمی‌توانند ۱۲۰ روز پشت سر هم دریانوردی مداوم داشته باشند و نفرات آنها در دریا دوام بیاورند. اینکه نیروهای ما به مدت بیش از ۸ ماه به طور مداوم در دریا حضور داشتند، منبع‌اش از آموزش‌های تخصصی و دینی بزرگ است.
امیر فتاحی گفت: ما برای انجام این ماموریت اهداف بسیاری را داشتیم؛ ابتدا اجرای فرمان فرماندهی معظم کل قوا و پس از آن، ما حامل پیام صلح و دوستی ملت ایران برای ملت‌های جهان بودیم و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در تمام آب‌های بین‌المللی جهان در اقیانوس‌ها با عزت و اقتدار به اهتزاز درآوردیم.
وی تصریح کرد: کارشناسان آمریکایی و تئوریسین‌های آنها در مقطعی یک نقشه دریایی را روی میز گذاشتند و خطی را از بندرعباس تا قاره آمریکا بر روی آن ترسیم کردند که حدود ۹۵۰۰ مایل بود. آنها اعلام کردند که نیروی دریایی ایران توان عبور از عرض اقیانوس اطلس را ندارد چه برسد به اینکه بخواهد خطری برای ما ایجاد کند. امروز نه تنها ۹۵۰۰ مایل بلکه ۳۵ هزار مایل دریایی (۶۵ هزار کیلومتر) دریانوردی کردیم و بدون کوچک‌ترین مشکل و چالش،قدرت و توان نظامی ایران را به رخ جهانیان کشاندیم.
 فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش بیان داشت: امروز اثبات کردیم که با تکیه بر دانش و توان بومی جوانان این کشور عزیز ایران نه تنها از عرض اقیانوس اطلس عبور کردند بلکه از طولانی‌ترین مسیر از عرض اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام عبور و به‌صورت مسلح در اقیانوس آرام حضور پیدا کردند. به این معنا که ناوشکن ایرانی دنا توان رزم سطحی، زیرسطحی و پروازی را داشت و اگر هر تهدیدی به سمت ناوگروه می‌آمد برای هر کدام از آنها برنامه داشتند.
دریادار فتاحی با بیان اینکه از حدود یک سال پیش از آغاز این ماموریت مشغول مطالعه درخصوص در حوزه‌های مختلف بودیم، عنوان کرد: یک سال پیش از آغاز این ماموریت در حوزه‌های مختلف چالش‌های احتمالی برای خود را مشخص کردیم. به جرات می‌توانم بگویم که نیروی دریایی را می‌توانیم به دو برهه تاریخی قبل و بعد از ماموریت کد ۳۶۰ تقسیم کنیم که همکاران من در نیروی دریایی به یک پختگی رسیده‌اند و ماموریت‌های بزرگ‌تر و مهم‌تری را در آینده انجام خواهیم داد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟