loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. قالیباف: ریشه 30 الی 40 درصد پرونده‌های قوه قضائیه در اسناد غیررسمی است   ۱۴۰۲/۰۹/۱۳ عصر روز گذشته، نشست مشترک مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه با حضور رئیس قوه قضائ

طاهر مهدوی بازدید : 11 سه شنبه 14 آذر 1402 نظرات (0)

.

قالیباف:

ریشه 30 الی 40 درصد پرونده‌های قوه قضائیه

در اسناد غیررسمی است

  ۱۴۰۲/۰۹/۱۳

قالیباف : مردم را مقابل هم قرار ندهیم
عصر روز گذشته، نشست مشترک مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه با حضور رئیس قوه قضائیه در بهارستان برگزار شد تا مسیر ارتقای همکاری و تعامل بین قوه مقننه و قوه قضائیه و موضوعات و مسائل کلان کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار بگیرد.
در این نشست، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی مشکلاتی وجود دارد که حل آن از توان یک قوه خارج است و مجلس و قوه قضائیه باید به یکدیگر کمک کنند، گفت: مردم با وجود مشکلات، متدین و صبور هستند. اگر دشمن تحریم‌های ظالمانه را ایجاد کرده است، ما باید بر اساس آن اقدام کنیم.
وی با بیان اینکه ما ملتزم به اجرای قانونی هستیم که شما وضع می‌کنید، ادامه داد: در راستای احیای حقوق عامه هم به لحاظ قانونی، هم به لحاظ تامین اعتبارات از شما کمک می‌خواهیم.
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: قوه قضائیه برای تامین امنیت جسمی و روانی مردم به تنهائی نمی‌تواند عمل کند، به کمک فکری و قانونگذاری و همچنین کمک به لحاظ اعتباری از سوی مجلس نیاز داریم.
تا پایان سال جاری زمان اجرای سند تحول قضائی به پایان می‌رسد
وی ادامه داد: بر اساس زمانبندی صورت گرفته، تا پایان سال جاری زمان اجرای سند تحول قضائی به پایان می‌رسد. از همین رو دستورات لازم برای به‌روز‌رسانی و ارتقاء این سند را صادر کردیم برای به‌روز‌رسانی این سند تحول به کمک مجلس شورای اسلامی نیاز داریم.
حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای با اشاره به انتخابات پیشرو تصریح کرد: این‌ که کاندیداها خصوصیات، برنامه‌ها و وظایف‌شان را برای مردم تبیین کرده و توضیح دهند خوب است اما نیازی نیست انسان برای معرفی خود دیگران را تخریب کند. ما باید دست به دست هم داده و کمک کنیم به قول معروف حرمت امامزاده را متولی باید نگه دارد که اگر کنترل نشود شرایط سخت خواهد شد. 
رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: برای جلوگیری از فضاسازی که باعث سوءاستفاده دشمنان و بدخواهان می‌شود باید شرایط را مراقبت کنیم انتخابات بالاخره تمام می‌شود و ان‌شاءالله مثل همیشه خوب خواهد بود اما در نهایت بداخلاقی‌ها می‌ماند و تا بعد از انتخابات هم رسوب می‌کند. برای جلوگیری از فضاسازی‌هایی که موجب سوءاستفاده دشمنان می‌شود از خودمان شروع کنیم. انتخابات تمام می‌شود، اما بعضی بداخلاقی‌ها رسوب می‌کند و می‌ماند. 
 موضوع مربوط به افشاگران فساد باید با همکاری نزدیک میان دو قوه اجرائی شود
در نشست مشترک مجلس و قوه قضائیه همچنین محمدباقر قالیباف، رئیس قوه مقننه با اشاره به تصویب قانون اسناد غیررسمی در مجلس شورای اسلامی گفت: این قانون گامی بسیار مهم و اساسی به نفع مردم، نظام و اقتصاد است و از قوانینی است که سرشار از فرصت و تحول است و رهبری نیز در دیدار مسئولان قوه بر آن تاکید کردند. برآورد اینجانب  به عنوان یک خدمتگزار و ضابط قضائی این است که ریشه بین ۳۰ تا  حدود ۴۰ درصد از پرونده‌هایی که در قوه قضائیه تشکیل می‌شود و مردم اذیت می‌شوند اعم از کلاهبرداری‌ها درباره موضوع این قانون است.
 
قالیباف گفت:  این قانون در مجمع قرار دارد و در جلسه چهارشنبه مجمع اولین موضوعی که در دستور کار قرار دارد همین موضوع است؛ باید همت کنیم و پای این مصوبه بایستیم و قطعی کنیم تا بتوانیم به یکی از مشکلات اساسی جامه عمل بپوشانیم؛ این نتیجه و نگاه فرق بین مجلس فعال و منفعل است.
رئیس قوه مقننه در ادامه عنوان کرد: یک قانون دیگری در مجلس وجود دارد که دو قوه مقننه و قضائیه می‌توانند با همکاری با یکدیگر پیگیری کنند، موضوع مربوط به افشاگران فساد یا سوت‌زنی است که تبدیل به قانون شده و باید با همکاری نزدیک میان دو قوه این کار اجرائی شود.
وی ادامه داد: اجرای این کار هم از فساد جلوگیری می‌کند و حتماً یکی از ویژگی‌های جبهه انقلاب باید ضد فسادی باشد و هم اینکه از ایجاد هرج و مرج‌های افراد سیاسی در رسانه جلوگیری می‌کند؛ هرج و مرج‌هایی که افرادی که در رسانه‌ها پروژه بگیر سیاسی یا مزدور درآمدهای اقتصادی هستند و تحت عنوان مبارزه با فساد، پروژه اجرا می‌کنند؛ با اجرای این قانون و زمانی که ما و مردم به طور واقعی در میدان باشند هم جلوی آنهائی که تحت عناوین مقدس به نوعی خودشان را معرفی می‌کنند، می‌ایستیم و هم به‌طور واقعی با فساد مبارزه می‌کنیم.
به گزارش فارس، قالیباف گفت: در برنامه هفتم توسعه چندین ماده را در حوزه‌های پیشگیری از جرم و دعاوی، هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین، تکمیل و قطعی مردم حد نگاری، توجه و حمایت از تولید و کسب و کار، استفاده از ظرفیت‌های مردم برای حل و فصل دعاوی و توجه به شایستگی‌ها و دقت عمل در ضابطین قوه قضائیه و توجه به رسیدگی رفاهی قضات به تصویب رساندیم و این مسائل در اولویت مجلس قرار گرفته است.
وی تاکید کرد:  بیش از ۲۰ هزار نفر در میدان انتخابات وارد شدند و می‌خواهند در چهار رکنی که رهبری فرمودند یعنی مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت وظیفه خود را در مشارکت و رقابت انجام دهند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟