loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. هشدار امیرعبداللهیان نسبت به گسترش دامنه جنگ در منطقه در گفت‌وگوی تلفنی با بورل ۱۴۰۲/۰۹/۱۲ یک روز بعد از دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، وزیر امور خارجه حسین امیرعبداللهیان و

طاهر مهدوی بازدید : 8 دوشنبه 13 آذر 1402 نظرات (0)

.

هشدار امیرعبداللهیان نسبت به گسترش

دامنه جنگ در منطقه در گفت‌وگوی تلفنی با بورل

۱۴۰۲/۰۹/۱۲

هشدار امیرعبداللهیان به جوزپ بورل درباره یک طرح رژیم صهیونسیتی | تاکید دو  طرف بر ضرورت توقف فوری جنگ در غزه | تحادیه اروپا تلاش می‌کند... - همشهری  آنلاین
یک روز بعد از دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، وزیر امور خارجه حسین امیرعبداللهیان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل شامگاه شنبه
۱۱ آذرماه تلفنی گفت‌وگو کردند. آخرین تحولات غزه و روند همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از جمله محورهای این گفت‌وگوی تلفنی بود.
امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی با تأکید بر لزوم توقف جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: ضروری است در اسرع وقت حملات نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه متوقف شده و امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه فراهم شود. به گزارش فارس، رژیم صهیونیستی روز جمعه دهم آذرماه و پس از آتش‌بس موقت که چند بار تمدید شد، دور جدید حملاتش به غزه را از سر گرفت که بر اثر آن حدود ۲۰۰ نفر شهید و نزدیک به ۶۰۰ تن دیگر در طی یک روز مجروح شدند.رئیس دستگاه دیپلماسی در این تماس تلفنی ضمن هشدار نسبت به طراحی و اقدام رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از سرزمین خود، ریشه وضعیت فعلی را ناشی از اشغال و تجاوزگری رژیم صهیونیستی خواند و افزود: در صورت عدم توقف جنایات جنگی رژیم اسرائیل علیه غزه و کرانه باختری، امکان گسترش عمیق دامنه جنگ در منطقه وجود دارد.
به گزارش فارس، امیرعبداللهیان شب گذشته نیز در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عمانی با اشاره به سفر اخیرش به بیروت گفت که در این سفر از رهبران مقاومت شنیده در صورت از سرگیری حملات رژیم صهیونیستی، پاسخ مقاومت پشیمان‌کننده و سخت‌‌تر از قبل خواهد بود. 
وزیر خارجه در ادامه رایزنی تلفنی با بورل به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی اشاره کرد و سیاست‌های حمایتی آمریکا را مشوق این رژیم برای تداوم تجاوز نظامی و کشتار غیرنظامیان در غزه و نیز عامل مهمی در تداوم و گسترش جنگ خواند.
این دیپلمات عالی‌رتبه ایرانی در این گفت‌وگو، ضمن اشاره به آخرین وضعیت همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت که این همکاری‌ها در چارچوب فنی و حقوقی تداوم خواهد یافت.
امیرعبداللهیان و بورل ۲۴ مهرماه
نیز تلفنی درباره اوضاع غزه گفت‌‌‌وگو کرده بودند. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آن تماس تلفنی با اشاره به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در کاهش تنش‌ها در منطقه، بر باز شدن کریدور بشردوستانه برای کمک به غیرنظامیان غزه تأکید کرده بود.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جوزپ بورل در گفت‌وگوی تلفنی امشب گفت: لازم است تنش‌ها در نوار غزه و کرانه باختری هر چه زودتر متوقف شود. وی افزود: اتحادیه اروپا تلاش می‌کند اسرائیل را به احترام به حقوق بین‌الملل متعهد سازد.
بورل ضمن تأکید بر نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به کاهش تنش‌ها در منطقه، افزود: ما هم معتقدیم راه‌حل موضوع فلسطین، تمرکز بر مسیر دیپلماتیک است و هرگونه تداوم حملات نظامی منجر به تشدید بحران خواهد شد.
به گزارش فارس، جوزپ بورل همچنین ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های سازنده ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تداوم یابد.
وزیر خارجه عمان دیروز در تهران
در سومین روز دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، وزیر خارجه سلطنت عمان بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان شامگاه یک‌شنبه ۱۲ آذرماه در سفر به تهران با همتای ایرانی حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد. 
بدر البوسعیدی ۲۶ تیرماه سال جاری سفری چند ساعته به تهران داشت و با حسین امیرعبداللهیان در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه دیدار کرد. پس از آن هم وزرای خارجه در حاشیه هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر ملاقات کرده بودند.
وزرای خارجه ایران و عمان شامگاه جمعه دهم آذرماه و در پی دور جدید حملات رژیم اسرائیل به غزه تلفنی درباره اوضاع غزه گفت‌وگو کرده بودند. 
امیرعبداللهیان در این گفت‌‌وگوی تلفنی از سرگیری جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را نشان‌دهنده بی‌توجهی این رژیم به درخواست‌های بین‌المللی و‌ افکار عمومی جهان خواند. وزیر خارجه سلطنت عمان بدر البوسعیدی نیز در این گفت‌‌وگوی تلفنی شعله‌ور شدن مجدد جنگ و توسعه آن را در منطقه تأسف‌بار خواند.
دو‌ وزیر خارجه در تماس تلفنی جمعه‌شب بر ضرورت آتش‌بس پایدار و ارسال گسترده کمک‌های انسانی و اقدامات مؤثر جامعه جهانی در این خصوص تأکید کردند.
به گزارش فارس، این چهارمین تماس تلفنی وزرای خارجه از ابتدای عملیات طوفان الاقصی و جنایات صهیونیست‌ها در غزه و اولین تماس تلفنی بعد از دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه بود. وزرای خارجه ایران و عمان ۱۷ و ۲۹ مهرماه و همچنین ۱۳ آبان‌ماه نیز تلفنی در این باره گفت‌وگو کرده بودند.
 
 
معاون سیاسی وزیر امور خارجه خبر داد:
تشکیل کارگروه ویژه وزارت خارجه برای تحریم سوختی رژیم صهیونیستی

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران- مشاهده پروفایل

علی باقری ظهر روز یک‌شنبه 12 آذر در جلسه «حمایت از فلسطین؛ از شعار تا عمل» که در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: این روزها مردم فلسطین در مقابل شقی‌ترین مردمان ایستاده‌اند که حداقل وظیفه ما حمایت از آنها است.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به تلاش دانشجویانی که روز ۱۶ آذر را رقم‌ زدند، افزود: این دانشجویان چهره و تصویر دانشجوی تراز انقلاب اسلامی را برای تاریخ ترسیم کردند و ما هم باید از جریانی که دانشجویان را به میدان کشاند، تجلیل و در جایگاه خود، به وظایفمان عمل کنیم.
وی افزود: آنچه که در جریان ۱۶ آذر و حرکت دانشجویان در متن و بطن جامعه خود را نشان داد این است که دانشجو بر اساس مسئولیتی که بر عهده ‌دارد به میدان آمده و مطالبه‌گری می‌کند. معنی مطالبه‌گری پیشرو بودن در میدان است و این همان رویکردی است که یک بسیجی دارد.
باقری تصریح کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس، به نیروهای نظامی ما صدمات بسیاری وارد شد و در شرایطی که هنوز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکل نگرفته بود، بسیج و نیروهای بسیجی وارد میدان شدند و به مبارزه با دشمن و دفاع از کشور اقدام کردند و افرادی همچون شهید فهمیده پدید آمدند.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه با طرح این سؤال که در صحنه بین‌المللی آنچه که باعث شده دشمنان به تقابل با ما برخیزند چیست؟ توضیح داد: آمریکا اعلام می‌کند که اعمال تحریم‌های هوشمند علیه ایران به این دلیل است که کشورمان در عرصه فناوری و صنعت و هسته‌ای درحال پیشرفت است و در دوره اوباما به بعد تحریم‌های فلج‌کننده اعمال کردند اما در این شرایط ایران بازهم از پیشرفت‌های خود دست برنداشت. بنابراین در دوره ترامپ، تحریم‌های کارزار فشار حداکثری اعمال شد.
باقری ادامه داد: پیشرفت‌های کشورمان حاصل تلاش دانشگاهیان است و نکته مهم‌تر اینکه، تمامی این تلاش‌ها در راستای تامین نیازهای ضروری جامعه انجام شده و این موضوع که ما دارای چنین توانمندی هستیم که حتی توان ساخت و تولید موشک نقطه زن را داریم، بسیار مهم است.
باقری گفت: نکته این‌جاست که کارآمدی حکومت دینی باعث دشمنی آمریکا و رژیم صهیونیستی با ما شده است که در امور مادی جامعه دیده می‌شود که قابل مشاهده است و ما باید از آن پاسداری کنیم. انقلاب اسلامی سرچشمه همه این برکات است.
هنر دیپلماسی پیدا کردن نقاط مشترک است
این دیپلمات ارشد در پاسخ به سؤال دیگری درباره بی‌نتیجه بودن مذاکرات با دیپلمات اتحادیه اروپا، گفت: هنر دستگاه دیپلماسی این است که بتواند آنچه که در قالب منافع ملی و پیشرفت کشور است را تثبیت و تضمین کند. در روابط بین‌الملل هم این‌گونه نیست که طرف مقابل هر آنچه شما می‌خواهید را بپذیرد. هنر دیپلماسی، پیدا کردن نقاط مشترک است.
وی در ادامه درخصوص جنایات رژیم صهیونیستی گفت: ما در غزه جنگ نداریم؛ جنایت علیه بشریت داریم. جنگ میان دو گروه نظامی است. ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی به بیمارستان حمله می‌کند و ادعا دارد در زیر این بیمارستان تونلی وجود دارد که مردم در آن پنهان شدند؛ آیا این در نظام بین‌الملل جرم نیست؟
باقری در پاسخ به سؤال دیگری درباره سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «اگر هر مسلمان یک سطل آب بریزد، اسرائیل نابود می‌شود» گفت: بحث امام(ره) درباره روز قدس، اتحاد و انسجام مسلمانان درباره رژیم صهیونیستی بود. گذر زمان و اتفاقات نشان داد که سیاست ایران در مورد فلسطین و اسرائیل درست بوده و عدم مشروعیت اسرائیل برای همه دنیا اثبات شده است. 
به گزارش فارس، وی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب مبین بر تحریم رژیم صهیونیستی به ویژه در عرصه سوخت، گفت: این یک دستور برای وزارت خارجه تلقی می‌شود، ما از همان زمان کارگروه ویژه‌ای تشکیل دادیم تا ببینیم از چه روش‌هایی می‌توان با کشورهایی که سوخت رژیم را تامین می‌کنند وارد تعامل شویم تا حداقل در این مقطع از تقویت سوخت رژیم جلوگیری کرد. کارهای خوبی انجام شده و امیدواریم بتوانیم این نگاه و رویکرد را دنبال کنیم.

 

کنعانی:

دولت آمریکا شریک جنایات جنگی رژیم صهیونیستی است

کنعانی: دولت آمریکا شریک جنایت‌های جنگی رژیم غاصب صهیونیستی است
رژیم صهیونیستی پس از یک هفته آتش‌بس موقت طی روزهای جمعه و شنبه دهم و یازدهم آذرماه دور جدید حملاتش به غزه را از سر گرفت. حملاتی که منجر به شهادت بیش از ۲۰۰ نفر و مجروح شدن بیش از ۶۰۰ تن دیگر شد. 
در همین خصوص سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران «ناصر کنعانی» شامگاه شنبه ۱۱ آذرماه گفت: حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به یک مجتمع مسکونی در اردوگاه ‎جبالیا در ‎غزه که مردم آواره و‌ بی‌پناه را در خود جای داده بود و بیش از ۱۰۰ شهید و ده‌ها زخمی برجای گذاشت و نیز حمله به منطقه مسکونی شجاعیه در شرق غزه با بیش از ۶۰ شهید، برگ‌های سیاه و ننگین دیگری بر فهرست بلند جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم ‎فلسطین طی ۵۰ روز اخیر اضافه کرد. 
سازمان دفاع مدنی فلسطین در غزه امروز اعلام کرد که در حملات جدید در محله الشجاعیه (در شرق شهر غزه) ۵۰ منزل مسکونی هدف قرار گرفت و تاکنون ۶۰ نفر در این حملات جان باخته‌اند.
دانیل‌ هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی عنوان کرد که جنگ علیه مردم غزه، طولانی و نامعلوم خواهد بود و اذعان کرد که ارتش صهیونیستی از آتش‌بس در غزه برای تجهیز مجدد تسلیحاتی و استقرار نیرو در این منطقه استفاده کرده است.
در همین خصوص ناصر کنعانی، با بیان اینکه این جنایات هولناک را شدیدا محکوم می‌کنیم، افزود: این جنایات در حالی تداوم می‌یابد که حمایت تمام‌عیار دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی ادامه داشته و برخی رسانه‌های خبری آمریکا از اقدام واشنگتن در تجهیز رژیم ‎آپارتاید اسرائیل به هزاران بمب جدید خبر می‌دهند. 
به گزارش فارس، سخنگوی دستگاه دیپلماسی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بی‌شک دولت آمریکا شریک جنایات جنگی، کشتار دسته‌جمعی و نسل‌کشی فلسطینی‌ها توسط رژیم غاصب صهیونیستی است.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟