loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. در گفت‌وگوی تلفنی رئیسی و پوتین:  تأکید ایران و روسیه بر تعمیم مدل موفق همکاری در کریدور جنوب-شمال به سایر حوزه‌ها   ۱۴۰۲/۰۴/۰۵ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی،

طاهر مهدوی بازدید : 94 سه شنبه 06 تیر 1402 نظرات (0)
.
در گفت‌وگوی تلفنی رئیسی و پوتین:
 تأکید ایران و روسیه بر تعمیم مدل موفق همکاری
در کریدور جنوب-شمال به سایر حوزه‌ها
  ۱۴۰۲/۰۴/۰۵

جزئیات گفتگوی رئیسی و پوتین؛ تاکید بر حمایت ایران از حاکمیت ملی روسیه - حیات

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از حاکمیت ملی روسیه حمایت می‌کند.
رئیسی با بیان اینکه حضور نیروهای فرامنطقه‌ای را تهدیدی برای همه کشورهای منطقه می‌دانیم، افزود: با حساسیت و جدیت تحولات در منطقه قفقاز را دنبال می‌کنیم و معتقدیم مناقشات در قفقاز باید با نقش‌آفرینی کشورهای منطقه حل و فصل شود.
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه نیز ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید قربان، با ارائه گزارشی از شورش مسلحانه اخیر در این کشور، اظهار داشت: روسیه در مقابل این شورش با قدرت عمل کرد.
پوتین همچنین با ‌اشاره به شرایط در قفقاز، بر تبعات منفی اقدامات نیروهای فرامنطقه‌ای در این تحولات و لزوم حل و فصل مشکلات فی‌مابین از طریق همکاری و هماهنگی کشورهای همسایه تاکید کرد.
رؤسای جمهور ایران و روسیه همچنین با مرور روابط دوجانبه اقتصادی و تجاری بر اجرای سریع توافقات تاکید کرده و مدل همکاری تهران- مسکو در حوزه کریدور شمال- جنوب را نمونه‌ای موفق برای تعامل دو کشور عنوان کردند که قابل تعمیم به سایر حوزه‌ها است.
تقویت روند آستانه در خصوص سوریه از دیگر محورهای مورد تاکید طرفین بود.
حمایت ایران از حاکمیت ملی روسیه
محمد جمشیدی، معاون سیاسی دفتر‌ رئیس‌جمهور در صفحه شخصی خود نوشت: «آیت‌الله رئیسی در دو گفت‌وگوی جداگانه با پوتین رئیس‌جمهور روسیه و پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان ضمن مرور روابط دوجانبه، تحولات قفقاز را مدنظر قرار دادند. دکتر رئیسی ضمن استقبال از مذاکرات صلح، هرگونه تغییر در ژئوپولیتیک منطقه و حضور نظامی فرامنطقه‌ای را به ‌ضرر امنیت قفقاز دانست.
آقای پوتین ضمن ارائه توضیحاتی درباره شورش نظامی اخیر، تأکید کرد که این واقعه نتوانست حاکمیت ملی روسیه را به چالش بکشد، رئیس‌جمهور نیز بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از حاکمیت ملی روسیه تأکید
کرد.»
همه ظرفیت‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به کار گرفته شوند
خبر دیگر اینکه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اجتماعی کشور که با هدف بررسی آسیب‌های اجتماعی و ارائه آخرین گزارش دستگاه‌های مسئول از اقدامات صورت گرفته برگزار شد، با ‌اشاره به مسئولیت همگانی جهت کمک و همکاری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، اقدامات به‌عمل آمده را ناکافی خواند و بر به‌کارگیری همه ظرفیت‌های در اختیار و تقسیم کار دقیق و نظارت بر اجرای صحیح آن تاکید کرد.
توجه به قانون و پایبندی به اجرای آن زمینه‌ای برای تفاهم اجتماعی است
رئیسی توجه به قانون و پایبندی به اجرای آن را زمینه‌ای برای تفاهم اجتماعی دانست و نقش رسانه ملی و سایر دستگاه‌های فرهنگی برای ایجاد بازدارندگی از انحرافات اجتماعی را بسیار مهم عنوان کرد.
رئیس‌جمهور همچنین پایبندی عمومی جامعه به‌ویژه زنان ایرانی به حجاب و عفاف را فرصتی بزرگ برای ترویج شعائر و اصلاح برخی ناهنجاری‌های اجتماعی خواند و بر اولویت داشتن کار فرهنگی در زمینه حجاب تاکید کرد.
مطالبه عمومی از مسئولان سالم‌سازی فضای فرهنگی
رئیسی با بیان اینکه ذائقه اجتماعی جامعه ایرانی مخالف هرگونه قانون‌شکنی است، به ضرورت تقویت مسئولیت‌پذیری اجتماعی ‌اشاره کرد و گفت: مطالبه عمومی جامعه از مسئولان سالم‌‌سازی فضای فرهنگی و هزینه‌دار شدن هنجارشکنی و مقابله جدی با اقدامات سازمان‌یافته جهت حیازدایی از جامعه اسلامی است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟