loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. قاسم الاعرجی: منطقه مرزی با ایران از گروه‌های مسلح تخلیه شده است    ۱۴۰۲/۰۸/۰۷ «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق، روز یک‌شنبه، ۲۹ اکتبر، در خصوص آخرین

طاهر مهدوی بازدید : 7 دوشنبه 08 آبان 1402 نظرات (0)
.
قاسم الاعرجی:
منطقه مرزی با ایران از گروه‌های مسلح تخلیه شده است 
  ۱۴۰۲/۰۸/۰۷

العربی الجدید: مشاور امنیت ملی عراق به تهران می آید - ایرنا

«قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق، روز یک‌شنبه، ۲۹ اکتبر، در خصوص آخرین مراحل توافق امنیتی با ایران توضیح داد. 
وی تصریح کرد: «اجرای توافقنامه امنیتی با ایران در مراحل نهائی است و منطقه مرزی با ایران از گروه‌های مسلح تخلیه شده است. پیشرفت بالایی در این توافقنامه که مورد قبول همه طرف‌ها در اجرای مفاد آن است، صورت گرفته است».
به نوشته وبگاه شبکه تلویزیونی «روداو»، مشاور امنیت ملی عراق که برای دیدار با «بافل طالبانی» دبیرکل حزب اتحادیه میهنی کردستان به سلیمانیه سفر کرده بود، در یک کنفرانس خبری، تصریح کرد: «اجرای توافقنامه امنیتی بین عراق و ایران در انتظار آخرین اقدامات است، زیرا منطقه مرزی با ایران از گروه‌های مسلح تخلیه شده و آنها خلع سلاح شده‌اند و کار برای اجرای بقیه مفاد این توافق در حال انجام است و همکاری زیادی از سوی منطقه کردستان و دستگاه‌های امنیتی آن در این خصوص صورت گرفته است». وی افزود: دیدارش با بافل طالبانی، «به منظور تقویت روابط و پیگیری توافقنامه امنیتی عراق و ایران» صورت گرفته و این توافق که اجرای مفاد آن مورد پذیرش همه طرف‌ها بوده، دارای پیشرفت چشمگیری بوده است.
الاعرجی اواخر مهرماه گذشته، پس از دیدار با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در جمع خبرنگاران گفته بود: «حتی یک عنصر مسلح نیز در مناطق مرزی با جمهوری اسلامی ایران حضور ندارد و عراق به هیچ گروه مسلحی اجازه حمله علیه جمهوری اسلامی از خاک خود را نخواهد داد».
به گزارش فارس، اسفند سال گذشته توافق امنیتی میان دولت‌های ایران و عراق به‌ منظور ایمن‌‌‌سازی مرز مشترک میان دو کشور امضا شد و در نیمه دوم شهریور ماه گذشته وارد مرحله اجرائی شد. دولت عراق در این توافقنامه متعهد شد که تا تاریخ ۲۸ شهریورماه، گروه‌های تروریستی مسلح تجزیه‌طلب در خاک عراق و در منطقه کردستان را خلع سلاح کند، پادگان‌های نظامی ایجاد شده را تخلیه و تعطیل و این گروه‌ها را به اردوگاه‌هایی که دولت عراق به دور از مرز ایران، در نظر گرفته منتقل کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟