loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. در حاشیه نشست هیئت دولت مطرح شد:  حجاب قانون است و ما قانون را اجرا می‌کنیم    ۱۴۰۲/۰۸/۰۳ مشروح گفت‌وگوهای محمد اسلامی رئیس‌ سازمان انرژی اتمی، جواد او

طاهر مهدوی بازدید : 11 پنجشنبه 04 آبان 1402 نظرات (0)
.
در حاشیه نشست هیئت دولت مطرح شد:
 حجاب قانون است و ما قانون را اجرا می‌کنیم 
  ۱۴۰۲/۰۸/۰۳

جهان نیوز - وزیر ارشاد: گفته بودیم حجاب قانون است - صاحب‌خبرگزارش فارس از حاشیه نشست دولتمردان/ وزیر کشور: سپاه با قدرت راهش را ادامه  می‌دهد | خبرگزاری فارس

مشروح گفت‌وگوهای محمد اسلامی رئیس‌ سازمان انرژی اتمی، جواد اوجی وزیر نفت،‌ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری،‌ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد وحیدی وزیر کشور،‌ محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور،‌ داود منظور رئیس ‌سازمان برنامه و بودجه،‌ مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهر‌سازی،‌ پیمان جبلی رئیس‌ سازمان صدا و سیما و علی سلاجقه رئیس‌ سازمان محیط زیست را می‌توانید در مطلب ذیل بخوانید:
وزیر کشور: با اتباع متخلف برخورد می‌شود ولی افغانستان‌ستیزی کار غلطی است 
احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره انتقاد رئیس‌ مجلس از اطلاعاتی که از داوطلبان انتخابات در زمان ثبت‌نام خواسته شده است، گفت: اطلاعاتی که اخذ می‌شود با هماهنگی شورای نگهبان و هیئت نظارت مشخص شده است و این اطلاعات را آنها احتیاج داشته‌اند. 
وحیدی درباره آخرین وضعیت ساماندهی مهاجرین خارجی خاطرنشان کرد: کار ایجاد سازمان ملی مهاجرت در حال انجام است و کارتی در نظر گرفته شده برای یکسان‌‌سازی کارت که تاکنون به بیش از یک میلیون مهاجر داده شده است. در جامعه نسبتا بزرگ حدود ۵ میلیون مهاجر متخلف و مجرم هم پیدا می‌شود و با آنها برخورد می‌شود. تعداد قابل توجه از افراد متخلف در زندان داریم شاید چند هزار از این افراد متخلف در زندان داریم. حتما با قدرت با متخلفان برخورد می‌شود ولی افغانستان‌ستیزی کار غلطی است. ولی ساماندهی مهاجرین در دستور کار است. آنها که مجوز زندگی در ایران دارند، بازگردانده می‌شوند البته برخی از شرایط حقوقی و قضائی خود را تقویت کنیم  تا با کسانی که به کشور خودشان بازگردانده می‌شوند ولی مجدد به صورت غیرقانونی به ایران وارد می‌شوند، برخورد شود. به سازوکار قانونی قوی‌تری نیاز داریم. در چند ماهه اخیر بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر به کشور خود بازگشته‌اند ولی برخی از آنها مجدد به ایران بازمی گردند. موضوع مهاجرین برای طالبان خیلی جدی نیست.
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: حجاب قانون است و ما قانون را اجرا می‌کنیم
محمدمهدی اسماعیلی درباره سفر معنوی حج عمره گفت: بعد از سال‌ها تعطیلی تحول مهمی است و ان‌شاءالله دولت مصمم است این سفر معنوی سریع‌تر راه بیفتد.
وی افزود: ما تلاش می‌کنیم تا آغاز موسم حج واجب بتوانیم نزدیک به ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر را به حج عمره اعزام کنیم.
وی در واکنش به ممنوع‌الکاری تعدادی از بازیگران تاکید کرد: درباره ممنوع‌الکار شدن بازیگرانی که کشف حجاب کرده‌اند ما قبلا هم اعلام کردیم که حجاب قانون است و ما قانون را اجرا می‌کنیم و من چندین بار اعلام کردم که کار کردن برای کسانی که قانون را اجرا نمی‌کنند امکان‌پذیر نیست.
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: موافقت دولت با لغو روادید برخی کشورها
عزت‌الله ضرغامی درباره لغو روادید با کشورها، اظهار کرد: جلسه کمیسیون سیاسی و امنیتی دولت به ریاست وزیر کشور برگزار شد. از وزارت خارجه و همه دستگاه‌های اطلاعاتی که همراهی بسیار خوبی با ما داشتند. بخش زیادی از کشورهایی که پیشنهاد لغو روادیدشان داده شده به اتفاق آرا، رأی آوردند.
ضرغامی یادآور شد: امروز به عنوان یک ضرورت گردشگری، درهای کشور باید باز شود و مردم دنیا به ایران بیایند. این مزیت نسبی ماست. هر گردشگری که به ایران می‌آید با وجود برخی مشکلاتی که در کشور داریم، دیدگاهش در نظرسنجی‌ها بالای ۹۰ درصد نسبت به ایران عوض می‌شود. یعنی تمام تبلیغات ایران‌هراسی منتفی می‌شود.
رئیس‌سازمان صدا و سیما: حق پخش مسابقات داخلی فعلا تصویب نشد
پیمان جبلی درباره حق پخش مسابقات ورزشی، گفت: پیشنهاد سازمان صدا و سیما درباره حق پخش مسابقات داخلی این بود که همان طور که دولت حق پخش برنامه‌ها و مسابقات ورزشی خارجی را به ما پرداخت می‌کند و ما هم به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهیم همین کار را عینا برای برنامه‌ها و مسابقات داخلی انجام دهد به بیان دیگر ابتدا باید حق پخش برنامه‌ها و مسابقات داخلی مشخص شود، بعد دولت آن را به سازمان صدا و سیما پرداخت کند و در نهایت ما آن برنامه‌ها و مسابقات را با همکاری وزارت ورزش و جوانان در اختیار فدراسیون‌ها قرار دهیم.
وی یادآور شد: البته که فعلا در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با این پیشنهاد موافقت نشد، اما مصوب شد تا شش ماه بعد از تصویب و ابلاغ نهائی برنامه هفتم توسعه، صدا و سیما آیین‌نامه اجرائی این کار را بنویسد و در دولت به تصویب برساند.
رئیس‌ سازمان انرژی اتمی: سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیاردی برای استخراج مواد پرتوزا
محمد اسلامی در جمع خبرنگاران در اجرای سند ۲۰ ساله سازمان انرژی اتمی، چرخه سوخت هسته‌ای و توسعه فعالیت‌های صنعت معدنی را در دستور کار داریم و روز گذشته عملیات بهره‌برداری دوازدهمین معدن را در آذربایجان غربی آغاز کردیم. این فعالیت یک سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیاردی برای استخراج مواد پرتوزا است.
رئیس ‌سازمان برنامه و بودجه: بیش‌برآورد درآمدهای نفتی به ناترازی بودجه منجر شده است
رئیس ‌سازمان برنامه و بودجه گفت: میزان صادرات هم بالاتر از ظرفیت قابل ‌تحقق، پیش‌بینی شده است. بنابراین ما در موضوع درآمد نفتی شاهد عدم تحقق نسبت به آنچه در قانون پیش‌بینی شده، هستیم. وزارت نفت تمام ظرفیت صادراتی خود را به کار گرفته است که نسبت به سال گذشته جهش قابل‌توجهی دارد اما بیش‌برآورد در درآمدهای نفتی باعث شده ما عملاً در بودجه قدری ناتراز شویم. تلاش می‌کنیم با ابزارهایی مثل تخصیص این ناترازی را مدیریت کنیم.
وی افزود: ما به هیچ‌وجه نه می‌توانیم از بانک مرکزی و بانک‌ها استقراض کنیم و نه این کار را انجام می‌دهیم. البته اختیارات قانونی داریم و می‌توانیم از سپرده‌های شرکت‌های دولتی استفاده کنیم. اگر در یک ماه نیاز باشد از این منابع استفاده می‌کنیم و حداکثر تا دو ماه بعد آن میزان را بازمی‌گردانیم.
منظور درباره برآورد رقم ۴۲۵ هزار میلیارد تومانی مرکز پژوهش‌های مجلس در زمینه ناترازی بودجه، تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که درآمدهای نفتی ۴۰ درصد بیش‌برآوردی دارد.
دهقان: برای شکایت از کره‌ جنوبی منتظر نظر قطعی بانک مرکزی هستیم
محمد دهقان درباره تعیین تکلیف شکایت ایران از کره جنوبی برای پرداخت دیرکرد شش میلیارد یورو بلوکه شده در بانک‌های این کشور که به تازگی به بانک‌های قطری انتقال یافت، اظهار کرد: اقدامات تخصصی و حقوقی انجام شده و منتظر نظر قطعی بانک مرکزی در این باره هستیم.
نهادهای بین‌المللی باید تدبیر عاجلی برای مقابله با این حجم از وحشی‌گری داشته باشند
علی بهادری جهرمی اظهار کرد: شاهد کشتار کودکان و زنان و غیرنظامیان در نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی هستیم. شورای امنیت ثابت کرد حق ناتو توان جلوگیری از جنگ ندارد. در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۷۰۰ غیرنظامی در غزه شهید شد. نهادهای بین‌المللی باید تدبیر عاجلی برای مقابله با این حجم از وحشی‌گری داشته باشند.
مهم‌ترین برنامه‌های وزارت نفت در اجلاس نخست‌وزیران پیمان‌ شانگهای
جواد اوجی اظهار کرد: امروز با معاون اول رئیس‌جمهوری برای حضور در اجلاس نخست‌وزیران پیمان ‌شانگهای به قرقیزستان سفر می‌کنیم. مهم‌ترین موضوع امنیت انرژی، ترانزیت انرژی و کریدور شمال جنوب است. خطوط انتقال گاز از روسیه به قزاقستان، ازبکستان و حتی ترکمنستان دایر است و یکی از محورهای گفت‌وگوها در سفر همین است.
رئیس ‌سازمان محیط زیست: آلودگی هوای تهران مربوط به منابع متحرک و وسایل بنزین سوز است
رئیس ‌سازمان محیط زیست اعلام کرد که بیشتر آلودگی هوای تهران مربوط به منابع متحرک و وسایل بنزین‌سوز است.
وی درباره افزایش کیفیت سوخت، گفت: امیدواریم به سمتی برویم که از سوخت ناپاک استفاده نشود که در حال مدیریت این موضوع هستیم. وزارت نفت در حال بهنیه‌‌سازی و کیفی‌‌سازی سوخت است و این کار در 9 تا 11پالایشگاه کشور در حال انجام است.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟