loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

.  واکنش مسئولین ایرانی به عملیات افتخارآمیز فلسطینیان سرلشکر صفوی: از عملیات «طوفان الاقصی» حمایت می‌کنیم    ۱۴۰۲/۰۷/۱۵ سرلشکر سید یحیی صفوی، دستیار و

طاهر مهدوی بازدید : 12 یکشنبه 16 مهر 1402 نظرات (0)
.
 واکنش مسئولین ایرانی به عملیات افتخارآمیز فلسطینیان
سرلشکر صفوی: از عملیات «طوفان الاقصی» حمایت می‌کنیم 
  ۱۴۰۲/۰۷/۱۵

سرلشکر صفوی: از عملیات طوفان الاقصی حمایت می کنیم- اخبار نظامی | دفاعی |  امنیتی - اخبار سیاسی تسنیم | Tasnim

سرلشکر سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در ششمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی، اظهار داشت: در ابتدای صحبت‌های خود از عملیات غرورآفرینی که امروز از سوی فلسطینی‌ها انجام شد، اعلام حمایت می‌کنیم و مطمئن هستیم که جبهه مقاومت از این عملیات حمایت می‌کند.
سردار صفوی ادامه داد: به مجاهدین فلسطینی تبریک عرض می‌کنیم و می‌گوئیم که ارواح شهدای فلسطینی و روح شهید حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم و قلوب مسلمین در کنار آنهاست.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: تا آزادی قدس شریف، وحدت مسلمین در جهت آزادی فلسطین ادامه پیدا خواهد کرد و رژیم کودک‌کش صهیونیستی بایستی جزای جنایت‌های خودش را پس بدهد؛ هرچند تا زمانی که رژیم صهیونیستی وجود داشته باشد، جنایت‌های دیگری را هم انجام خواهد داد.
وی در ادامه به جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه کودکان فلسطینی اشاره و عنوان کرد: کودک شهید فلسطینی «محمد الدره» نمادی آشکار از کارنامه خونین رژیم صهیونیستی است؛ همچنان که هزاران کودک و نوجوان فلسطینی قربانی رژیم وحشی و نژادپرست صهیونیستی هستند.
سرلشکر صفوی اضافه کرد: کشتارهایی که از ۷۰ سال گذشته تا امروز در زندان‌های رژیم صهیونیستی رخ داده است، همگی بیانگر ماهیت ظالمانه و غاصبانه در کشتار سازمان‌یافته کودکان و مردم فلسطین است.
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: آمار تکان‌دهنده‌ای از کشتار کودکان و مردم فلسطین منتشر شده است؛ ضمن اینکه سازمان‌های اطلاعاتی و شهرک‌نشینان صهیونیست با پشتوانه ارتش این رژیم اشغالگر و نامشروع دست به جنایات زیادی علیه مردم فلسطین می‌زنند؛ ولی هیچ واکنشی را از سوی نهادهای جهانی و بین‌المللی شاهد نیستیم.
وی خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه در جریان کشتار کودکان و نوجوانان فلسطینی این است که نظامیان صهیونیست فقط به سر کودکان شلیک می‌کنند.
سرلشکر صفوی گفت: در جدیدترین آماری که در سال ۲۰۲۳ تا امروز منتشر شده است، تعداد ۳۷ کودک فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند؛ بر همین اساس هم از ۱۵ سال گذشته تاکنون، امسال به‌ عنوان خونین‌ترین سال در زمینه کشتار کودکان فلسطینی ثبت شده است.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا عنوان کرد: دستگیری، شکنجه، کشتار و احکام سنگین بخشی از سیاست مبارزه و مقابله رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین به‌خصوص کودکان و نوجوانان است.
وی یادآور شد: از طرف دیگر بنا بر گزارش سازمان رسمی فلسطینی، رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۰ تعداد ۱۷ هزار کودک و نوجوان فلسطینی را دستگیر و در زندان‌های مختلف خود که فاقد حداقل امکانات زندگی است، زندانی کرد؛ ضمن اینکه آنها را با انواع شکنجه‌های روحی و جسمی مورد آزار و اذیت قرار دادند.
سرلشکر صفوی افزود: نکته جالب اینجاست که این رژیم به موازات سیاست یهودی‌سازی در شهرک‌های فلسطین اشغالی و تخریب منازل فلسطینی، پیرامون مسجدالاقصی اقدام به برگزاری مراسم‌های مذهبی یهودی کرده و از طریق صدور احکام قضائی، سیاست‌های فلسطین‌ستیزی به ویژه در مورد کودکان در بیت‌المقدس را به شدت افزایش داده است.
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا بیان کرد: نسبت بالایی از کودکان در شهر قدس زندانی هستند که اغلب بدون هیچ دلیل قانونی بازداشت شده‌اند؛ ضمن اینکه برخی از این کودکان نیز در حبس خانگی به سر می‌برند؛ همچنین در این میان برخی فلسطینیان در پی احکام امنیتی صهیونیست‌ها به اخراج و تبعید از بیت‌المقدس و یا جریمه مالی سنگین محکوم می‌شوند که رژیم صهیونیستی با انجام این اقدامات به نوعی در پی ایجاد بازدارندگی در برابر جنبش مردمی فلسطین است.
وی ادامه داد: قتل هدفمند و کینه‌توزانه، دستگیری، زندانی کردن و شکنجه کودکان فلسطینی در کنار هزاران جنایت دیگر این رژیم آن هم به‌ صورت روزانه و بدون کوچک‌ترین نگرانی از مؤاخذه سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای غربی و مدعیان حقوق بشر و قوانین بین‌المللی در حال اجراست.
سرلشکر صفوی گفت: چند پیشنهاد برای ششمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی دارم؛ اولین پیشنهاد، درخواست رسمی این نشست از سازمان همکاری‌های اسلامی برای ساماندهی این اقدامات، ایجاد و حمایت از تشکیل یک مرکز مردمی و غیردولتی حقوقی و بشردوستانه با هدف جمع‌آوری اطلاعات و گزارش‌های نقض حقوق کودکان فلسطینی و انعکاس به کشورها و سازمان‌های بین‌المللی و مطالبه‌گری برای احقاق حقوق آ‌هاست.
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اضافه کرد: تشکیل یک مرکز حقوقی در سازمان همکاری‌های اسلامی برای پیگیری حقوقیِ حقوق کودکان فلسطینی در محاکم بین‌المللی، انعکاس گزارش‌های سالانه از اقدامات سالانه رژیم صهیونیستی به شورای امنیت و سازمان ملل و مطالبه‌ قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در لیست ناقضان حقوق و قاتلان کودکان فلسطینی، مشارکت فعال سازمان همکاری‌های اسلامی و اعضای آن در نشست شورای حقوق بشر در ژنو و تلاش برای صدور احکام لازم علیه رژیم صهیونیستی از دیگر پیشنهادات در این زمینه است.
مستندسازی گزارش‌ها و اقدامات ناقض حقوق کودکان و قتل و شکنجه آنها برای انعکاس به شورای امنیت سازمان ملل، در کنار برگزاری دادگاه ویژه بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در ایران، تأسیس یک دادگاه بین‌المللی با حضور حقوق‌دانان و شخصیت‌های حقوقی جهانی و جهان اسلام برای پیگیری مواردی که تأثیرگذاری بر روی این کشورها داشته باشد، از دیگر پیشنهادات سردار صفوی به این اجلاس بود.
سرلشکر صفوی عنوان کرد: همچنین مناسب است که تشکیل پرونده‌های اختصاصی برای یکایک کودکان فلسطینی در دادگاه‌های بین‌المللی و یا دادگاه ویژه جنایات رژیم صهیونیستی در ایران و انجام تمامی اقدامات لازم برای پیگیری حقوقی، اقدامات منظم دیپلماتیک و سیاسی کشورهای مستقل و حامی جبهه مقاومت با سازمان ملل و درخواست صدور قطعنامه، صدور احکام و مصوبات لازم سیاسی و حقوقی، و تهیه و تدوین طرح و نقشه جامع رسانه‌ای چندمرحله‌ای برای آگاه‌سازی افکار عمومی جهانی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در دستور کار این اجلاس قرار بگیرد.
کنعانی: طوفان الاقصی، اعتماد به نفس بالای مقاومت در اجرای عملیات‌های ترکیبی را نشان داد
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تبریک عملیات طوفان الاقصی به ملت فلسطین و تمام گروه‌ها و جریان‌های مقاومت تصریح کرد: عملیات امروز صفحه جدیدی را در عرصه مقاومت و عملیات مسلحانه علیه اشغالگران در اراضی اشغالی ایجاد کرد.
ناصر کنعانی با بیان اینکه مقاومت قهرمانانه ملت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی را به ملت بزرگ فلسطین و تمام گروه‌ها و جریان‌های مقاومت
ضد‌صهیونیستی در منطقه از جمله در سرزمین فلسطین تبریک می‌گویم، گفت: آنچه که امروز اتفاق افتاد در راستای استمرار پیروزی‌های جریان مقاومت ضد‌صهیونیستی در حوزه‌های مختلف از جمله در سوریه، لبنان و اراضی اشغالی است.
وی با اشاره به عملکرد جریان مقاومت در طول سه دهه اخیر، گفت: اولین بار جریان مقاومت در لبنان در سال ۲۰۰۰ میلادی با مقاومت خود در برابر صهیونیست‌ها آنها را مجبور کرد که از مواضع خود عقب‌نشینی کنند و با این مقاومت خود نشان داد که اسطوره نمایشی شکست‌ناپذیری ارتش صهیونیستی یک ادعای توخالی است و نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی در برابر ایستادگی نیروهای مقاومت شکست‌پذیر هستند.
این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران همچنین به موضوع جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ نیز اشاره کرد و گفت: در جریان این جنگ مقاومت در لبنان بار دیگر اثبات کرد که هیمنه رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت مسلحانه قابل شکست است و این تجربه‌ای برای نیروهای مقاومت در فلسطین شد و این زمینه را فراهم کرد که جریان‌های مقاومت مسلحانه ضدصهیونیستی در فلسطین جان جدیدی بگیرند.
وی با بیان اینکه در طی سال‌های اخیر در عملیات‌های مختلف شاهد این بودیم که هر موقع صهیونیست‌ها اقدام به انجام عملیاتی علیه مقاومت به‌ویژه در نوار غزه کرده‌اند با شکست و سرافکندگی مواجه شده‌اند و در هر عملیات میزان تاب‌آوری آنها کوتاه‌تر از قبل بوده است، اظهار کرد: عملیات امروز جریان مقاومت در فلسطین یک نقطه عطف در روند استمرار مقاومت مسلحانه ملت فلسطین علیه صهیونیست‌هاست و به عبارتی دیگر با این عملیات صفحه جدیدی را در عرصه مقاومت مردم فلسطین علین صهیونیست‌ها باز کرد. این عملیات نشان داد که جریان مقاومت در فلسطین از اعتماد به نفس بسیار خوبی برای اجرای عملیات‌های ترکیبی و چندجانبه علیه اشغالگران برخوردار است و در این عملیات از عنصر غافلگیری و از دیگر روش‌های ترکیبی استفاده کرد و این نشان‌دهنده اعتماد به نفس ملت فلسطین در برابر اشغالگران است.
وی با بیان اینکه در این عملیات صهیونیست‌ها دچار غافلگیری جدی شدند، گفت: این موضوع بار دیگر اثبات کرد که در چارچوب یک اقدام جدی عملیاتی صهیونیست‌ها به چه میزان شکننده هستند و از روحیه لازم برای مقاومت برخوردار نیستند.
کنعانی که در حاشیه ششمین اجلاس همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی در تهران با خبرنگار ایسنا گفت‌وگو می‌کرد، گفت: تا این لحظه مقاومت در جریان این عملیات پیروزی‌های درخشانی را به دست آورده است و این موضوع در تاریخ مبارزه مردم فلسطین با صهیونیست‌ها یک نقطه درخشان است.
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: امیدواریم که جریان مقاومت بتواند با روحیه عالی در مسیر آزادسازی فلسطین و تحقق آرمان مردم فلسطین به پیروزی‌های هر چه بیشتری دست پیدا کند.
واکنش سخنگوی دولت به عملیات «طوفان الاقصی»
سخنگوی دولت انجام عملیات «طوفان الاقصی» در سرزمین‌های اشغالی را پاسخ مقتدرانه جوانان فلسطینی به اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی دانست.
علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با استفاده از هشتگ «اسب بازنده»، نوشت: «پاسخ مقتدرانه جوانان فلسطینی در عملیات ‎طوفان الأقصی به اقدامات جنایتکارانه رژیم کودک‌کش اثبات کرد، امروز رژیم صهیونیستی از هر زمانی شکست‌پذیرتر است و ابتکار عمل به دست جوانان فلسطینی است.»
فرمانده شاخه نظامی حماس صبح شنبه (۱۵ مهر) و پس از حملات گسترده راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی در اطراف غزه، آغاز عملیات طوفان الاقصی را اعلام کرد. در این عملیات تاکنون ۴۰ صهیونیست به هلاکت رسیده‌ و ۷۵۰ نفر هم مجروح شده‌اند.
روزنامه «یدیعوت آحارونوت» به نقل از منابع فلسطینی خبر داده در پی این عملیات، تاکنون ۵۳ اسرائیلی به اسارت نیروهای مقاومت درآمده‌ و به غزه منتقل شده‌اند.
به گزارش ایسنا، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هم در سراسر سرزمین‌های اشغالی وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است.
محسن رضایی: تحقیر هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی اتمام حجت مقاومت فلسطین بود
محسن رضایی روز شنبه طی یادداشتی در فضای مجازی با اشاره به عملیات نیروهای فلسطینی علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی نوشت: تحقیر هیمنه پوشالی رژیم اشغالگر قدس، پایان اتمام حجت مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی، سازمان‌های بین‌المللی و دولت اسلامی است. فلسطین از این تاریخ منتظر کسی جز خدای متعال و ملت خود نمی‌ماند.
دبیر شورای عالی هماهنگی سران قوا افزود: جمهوری اسلامی ایران به وعده همیشگی خود برای حمایت از برادران و خواهران فلسطینی پایبند است.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟