loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. بیانیه پایانی اجلاس خبرگان: حضور آگاهانه و حداکثری در انتخابات جلوه‌ای از استحكام پايه‌هاى مردمی نظام اسلامی است   ۱۴۰۲/۰۷/۰۵ به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجلس خب

طاهر مهدوی بازدید : 39 پنجشنبه 06 مهر 1402 نظرات (0)
.
بیانیه پایانی اجلاس خبرگان:
حضور آگاهانه و حداکثری در انتخابات جلوه‌ای
از استحكام پايه‌هاى مردمی نظام اسلامی است
  ۱۴۰۲/۰۷/۰۵

دیدار رهبر انقلاب با اعضای مجلس خبرگان لغو شد؟ - خبرآنلاینبیانیه پایانی یازدهمین اجلاس خبرگان| تأکید بر ایجاد زمینه های لازم جهت تحقق  عدالت اقتصادی- اخبار مجلس و دولت ایران - اخبار سیاسی تسنیم | Tasnim

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجلس خبرگان رهبری، در این بیانیه آمده است: ضمن تبریک ایام پربرکت میلاد پیامبر رحمت، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و امام صادق(ع) و گرامیداشت «هفته وحدت» با تأکید بر لزوم هماهنگی و هم‌افزایی جهان اسلام در محکومیت اهانت به شعائر دینی مسلمانان به‌خصوص هتک حرمت قرآن مجید، از علما و‌ اندیشمندان جهان اسلام، دولتمردان و نخبگان کشور می‌خواهیم با شرح صدر و تدبیر و تمرکز بر مشترکات بین مذاهب اسلامی، تلاش نمایند و با روشنگری بین مردم و ایجاد وحدت اسلامی و گستراندن فرهنگ تقریب، با اغتنامِ فرصت، ضمن خنثی‌‌سازی توطئه‌های نظام سلطه، زمینه اقتدار روزافزون مسلمانان و یأس دشمنان را فراهم سازند.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: حال که به زمان برگزاری انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نزدیک می‌شویم، با تأکید بر تحقق چهار راهبرد «مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت انتخابات» که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده، با دعوت از اقشار مختلف مردم، حضور آگاهانه و حداکثری در انتخابات را نمادى از قدرت نظام اسلامى و جلوه‌اى از استحكام پايه‌هاى مردمى حكومت و نمودى از مسئوليت‌شناسى و تعهد اسلامى و انقلابى می‌دانیم.
مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: با قدردانی از تلاش‌های قوای سه‌گانه و رؤسای آن به‌ویژه دولت محترم و رئیس‌جمهور محبوب مردمی و پرکار که با تلاش شبانه‌روزی و حضور در استان‌ها و دیدار با مردم، در رفع مشکلات می‌کوشد به‌خصوص تلاش‌های ماه‌های اخیر در عرصه‌های اقتصادی و سیاست خارجی از جمله تعامل سازنده با همسایگان، عضویت در پیمان «شانگهای» و پیوستن به گروه «بریکس» و اتخاذ مواضع انقلابی ایشان در سازمان ملل، که معادله یک‌جانبه‌گرایی آمریکا را به هم زده و راهبرد انزواطلبی غرب علیه جمهوری اسلامی را به شکست کشانده است، انتظار می‌رود در «سال مهار تورّم و رشد تولید» با برنامه‌ریزی مناسب، مدیریت جهادی و استفاده از نظرات نخبگان، ضمن تبیین دستاوردها و حمایت از رشد تولید که کاهش تورم را در پی خواهد داشت، شاهد بهبود هر چه سریع‌تر معیشت مردم و رفع کاستی‌ها باشیم.
در بیانیه یادشده همچنین آمده است: در شروع سال تحصیلی جدید، با تبریک بهار دانش و پژوهش به تمامی دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب، معلمان و اساتید حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، همچنین پژوهشگران، مدیران و کادر آموزشی، از همه عزیزان می‌خواهیم که گام‌های بلندتری جهت ارتقای علمی کشور که پشتوانه بزرگی برای عزت و سربلندی ایران اسلامی است، بردارند. مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر استکبارستیزی و لزوم حمایت از مقاومت، تصریح می‌کند: مسئله قدس شریف همچنان مسئله اول جهان اسلام است و دسیسه‌های آمریکای جنایتکار و رژیم متزلزل صهیونیستی در کشورهای مسلمان را محکوم کرده، بر تحکیم روابط راهبردی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای محور مقاومت تأکید می‌کنیم و ضمن پشتیبانی از اقدامات ارزشمند حشدالشعبی و تلاش‌های غرورآفرین جبهه مقاومت در لبنان، غزه، کرانه باختری و یمن، همه امت اسلامی را به حمایت از این مجاهدان غیور فرا می‌خوانیم.
بالاترین سطح تورم مواد غذایی در 20 سال گذشته در کشورهای اروپایی اتفاق افتاد
دکتر محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور که به عنوان سخنران مدعو در اولین روز دوازدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم، تورم در حال کاهش بوده است؛ هم تورم ماهانه، هم تورم سالانه و هم تورم تولید.
وی خاطرنشان کرد: ما یکی از بهترین اسفندماه‌هایی که در سال‌های گذشته داشتیم در سال 1400 بود؛ هم به دلیل فراوانی اجناس و هم ارزانی قیمت‌ها و می‌خواستیم در سال 1401 طرح دوم ریاست جمهوری محترم را اجرا کنیم، اما اتفاقاتی همچون جنگ در منطقه باعث شد فراوانی کالاهای اساسی در کل دنیا مشکل پیدا کند و ما نیز هم در تأمین کالا دچار مشکل شدیم و هم در قیمت‌ها مشکلاتی پیدا کنیم. البته در کشورهای اروپایی هم تورم از رشد عجیبی برخوردار شد؛ مثلاً در بلژیک 12 برابر، در هلند 7 برابر، در دانمارک 9 برابر و در دیگر کشورها نیز همین طور و در نتیجه، بالاترین سطح تورم مواد غذایی در 20 سال گذشته در کشورهای اروپایی اتفاق افتاد.
جهاد تبیین باطل‌السحر جنگ شناختی دشمن است
دکتر احمد وحیدی، وزیر کشور نیز که به عنوان مهمان دومین روز دوازدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم سخن می‌گفت، انتخابات امسال را بسیار تعیین‌کننده دانست و افزود: توپخانه تبلیغاتی استکبار علیه این انتخابات به کار افتاده است و هدف آن هم این است که مشارکت در این انتخابات را کاهش دهد.
وزیر کشور با ‌اشاره به اینکه دشمنان با تبلیغ و تأکید بر مشکلات به دنبال القای ناکارآمدی نظام به‌ویژه در حوزه قوه مجریه هستند، گفت: آنها می‌خواهند با این کار باعث ناامیدی مردم شوند و متأسفانه برخی افراد که در داخل کشور با اقدامات دشمنان همسو هستند، این خط را با مباحثی مانند تحریم انتخابات دنبال می‌کنند.
وزیر کشور با ‌اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین افزود: ما به اهمیت جهاد تبیین واقف بودیم اما در زمان اغتشاشات سال گذشته اهمیت مضاعف آن کاملاً مشخص شد و آشکار شد که جهاد تبیین باطل‌السحر جنگ شناختی دشمن است.
تجدید میثاق اعضای مجلس خبرگان با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
گفتنی است، اعضای مجلس خبرگان رهبری روز گذشته با حضور در مرقد مطهر امام راحل با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.
آیت‌الله حسینی بوشهری، نایب ‌رئیس ‌مجلس خبرگان رهبری در این مراسم با‌ اشاره‌ به اینکه امام(ره) سکاندار تحول در عصر ما بود، یادآور شد: اولین رویکرد امام(ره) این بود که‌ اسلام را جامع می‌یافت؛ نسبت‌ به‌ اسلام بخشی‌نگر نبود و معتقد بود حتی در عصر ما اسلام این توانمندی را دارد که‌ بتواند جامعه بشری را اداره‌ کند؛ تا چه رسد به یک کشور به نام ایران.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟