loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:  در ۱۹ سفر خارجی رئیس‌جمهور ۱۶۳ سند همکاری به امضا رسید   ۱۴۰۲/۰۶/۱۹ معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهور در ۱۱ ماه اول فع

طاهر مهدوی بازدید : 7 دوشنبه 20 شهریور 1402 نظرات (0)
.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:
 در ۱۹ سفر خارجی رئیس‌جمهور ۱۶۳ سند همکاری به امضا رسید
  ۱۴۰۲/۰۶/۱۹

سید محمد حسینی» معاون امور مجلس رئیس‌جمهور شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران  و جهان | Mehr News Agency

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهور در ۱۱ ماه اول فعالیت خود به ۳۱ استان سفر کرد که رکورد بی‌سابقه‌ای محسوب می‌شود و در این سفرها ضمن آشنایی با ظرفیت‌ها و مطالبات مردمی از نزدیک مسائل و مشکلات مناطق مختلف را مورد بررسی قرار داد. در ۱۹ سفر خارجی رئیس‌جمهور، ۱۶۳ سند همکاری به امضا رسید که روند اجرای آنها با جدیت و سرعت پیگیری می‌شود.
سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در ششمین دوره معرفت‌افزایی و توانمند‌سازی اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور «طرح عروج»، گفت: اقدامات انجام شده توسط دولت را بیانگر روحیه انقلابی و مدیریت جهادی دانست و گفت: دولت بر اساس برنامه سند تحول و برنامه هفتم توسعه مصمم است اقدامات همه‌جانبه‌ای برای بهبود شرایط کشور با افزایش بهره‌وری و ایجاد درآمدهای پایدار برای کشور انجام دهد.
معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس خاطرنشان کرد: وقتی دولت سیزدهم در شهریور ۱۴۰۰ کار خود را آغاز کرد کشور با مشکلات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و دیپلماسی متعددی مواجه بود اما دولت به ‌جای اینکه مدام از مشکلات به جا مانده سخن بگوید و با بیان مطالب سستی مانند اینکه «ایرانی‌ها چیزی برای عرضه به دنیا جز قورمه‌سبزی و آبگوشت بزباش ندارند»، ما می‌توانیم را خدشه‌دار کند، یا با ادعای «نمی‌گذارند کار کنیم» فرافکنی کند، شبانه‌روز و بی‌وقفه مشغول کار بوده تا موانع بهبود شرایط و پیشرفت کشور را از سر راه بردارد. در سـال ۱۴۰۱، دولـت بعـد از تلاش گسترده بـرای حـل چالش‌های مزبور و موفقیـت در واکسیناسـیون عمومـی و مدیریت بحران‌هـای کسری بودجه، ناترازی انرژی و کمبـود ذخایر کالاهـای اساسی و احیای روابـط بـا کشـورهای همسـایه و دوست و توسـعه زیرسـاخت‌های تحـول و پیشـرفت را بـه عنـوان یـک اولویـت در دسـتور کار قـرار داد و امروز که از آن شرایط دشوار عبور کرده‌ایم، وقت آن است که به مردم گزارش داده شود که از چه وضعیت بغرنجی گذشته، چه خدماتی ارائه شده و چه برنامه‌هایی پیش روی داریم.
حسینی درباره اقدامات دولت در زمینه‌ اشتغالزایی گفت: براساس اقدامات انجام شده نرخ بیکاری از بیش از ۹ درصد به ۸ درصد کاهش یافته است.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تسهیل راه‌اندازی کسب و کار را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: تاکنون با راه‌اندازی درگاه ملی مجوزها ۶۷۸ هزار و ۴۸۶ مجوز کسب و کار صادر شده که به راحتی و در کمترین زمان ممکن این کار بزرگ انجام شده است در حالی که پیش از این بعضا با رانت، فساد، سلایق شخصی و معطلی فراوان همراه بود و در حال حاضر ۹۷ درصد مجوزها به صورت الکترونیکی انجام شده است. معاون رئیس‌جمهور با‌ اشاره به دستاوردهای سفرهای استانی رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهور در ۱۱ ماه اول فعالیت خود به ۳۱ استان سفر کرد که رکورد بی‌سابقه‌ای محسوب می‌شود و در این سفرها ضمن آشنایی با ظرفیت‌ها و مطالبات مردمی از نزدیک مسائل و مشکلات مناطق مختلف را مورد بررسی قرار داده و برای رفع نیازهای مردم تصمیم‌گیری شد. در ۱۹ سفر خارجی رئیس‌جمهور، ۱۶۳ سند همکاری به امضا رسید که روند اجرای آنها با جدیت و سرعت پیگیری می‌شود و دولت و شخص آیت‌الله رئیسی نشان داد برخلاف گذشته که به‌گونه‌ای در حوزه سیاست خارجی عمل می‌شد که انگار همه راه‌ها به نیویورک، پاریس و لندن ختم می‌شود، راه‌های عزتمندانه‌ای برای دستیابی به منافع ملی وجود دارد.
حسینی در ادامه توجه دولت مردمی به تقویت دانشگاه فرهنگیان را مورد تاکید قرار داد و گفت: در دوره گذشته به دانشگاه فرهنگیان اهمیت چندانی داده نمی‌شد و در مقطعی فردی را بر مسند آن قرار دادند که اعتقادی به این دانشگاه نداشت اما این دولت مصمم است جایگاه و نقش دانشگاه فرهنگیان را ارتقا دهد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟