loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. آیت‌الله رئیسی در جلسه هیئت دولت: همه منابع ارزی آزادشده برای رشد تولید هزینه خواهد شد   ۱۴۰۲/۰۵/۲۵ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح چهارشنبه در جلسه هیئت

طاهر مهدوی بازدید : 10 جمعه 27 مرداد 1402 نظرات (0)
.
آیت‌الله رئیسی در جلسه هیئت دولت:
همه منابع ارزی آزادشده برای رشد تولید هزینه خواهد شد  
۱۴۰۲/۰۵/۲۵

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح چهارشنبه در جلسه هیئت دولت، آزاد‌سازی بخشی از منابع ارزی بلوکه شده کشورمان را جلوه‌ای از دستاوردهای دیپلماسی عزتمندانه در مقابل دیپلماسی ملتمسانه توصیف و تصریح کرد: این اقدامی ارزشمند، مایه افتخار و در راستای تامین منافع ملی بود.
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه دستاوردهای مرتبط با امنیت و منافع ملی را نباید به تحلیل‌های حزبی و جناحی تقلیل داد، افزود: امروز موضوع مهم درباره این منابع، نحوه هزینه‌‌کرد آنهاست که دولت عطف به تاکید رهبر معظم انقلاب بر حمایت از تولید، تلاش خواهد کرد همه این منابع در راستای پشتیبانی از تولید و طرح‌های دارای توجیه اقتصادی در زمینه رشد تولید هزینه شود.
رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جایگاه و اقتضای بخش حقوقی در دولت و دستگاه‌های دیگر تطبیق دقیق تصمیمات، مصوبات و عملکردها با قانون است، اظهار کرد: بخش‌های حقوقی دستگاه‌های اجرایی و در راس آنها معاونت حقوقی ریاست جمهوری موظف‌اند تصمیمات و مصوبات را به دقت با قوانین مربوط تطبیق دهند تا هیچ تناقضی با قانون نداشته باشد.
رئیس‌جمهور در ادامه با ‌اشاره به نگاه و انتظار مردم از دولت مردمی در زمینه سلامت اداری، مبارزه با فساد را اصلی اساسی در دولت سیزدهم دانست و از مسئولان و مدیران دولت خواست، همچنان نسبت به وقوع فساد و شکل‌گیری روابط ناسالم، پارتی‌بازی و رشوه حساس باشند و اجازه رخداد هیچ‌گونه مفسده‌ای را ندهند.
رئیسی در ابتدای این جلسه با پاسداشت سالروز پیروزی رزمندگان حزب‌الله لبنان در جنگ سی و سه روزه، این پیروزی را ثمره صبر و بصیرت نیروهای مقاومت دانست و افزود: عملکرد آزادگان سرافراز کشورمان در دفاع مقدس و دوران اسارت، جلوه درخشان دیگری از صبر و بصیرت بود که برای ما درس‌آموز و افتخارآفرین است.
رئیس‌جمهور همچنین با تسلیت و ابراز همدردی دوباره با خانواده شهدا و مجروحین حادثه تروریستی روز یک‌شنبه در حرم شاهچراغ‌(ع) و قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع پیکر این شهدا، از اقدام شجاعانه و شرافتمندانه یکی از خدام حرم متبرک حضرت احمد ابن موسی‌(ع) در مواجهه با فرد تروریست تجلیل کرد.
9 دستور رئیس‌جمهور برای ایام اربعین
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور دستوراتی جهت برگزاری هر چه بهتر راهپیمایی عظیم اربعین صادر کرد.
در نامه رئیس‌جمهور به احمد وحیدی درباره برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین دستورات زیر با ‌اشاره به ابعاد تمدنی حماسه اربعین صادر شده است که مهم‌ترین محورهای آن به شرح است:
۱- محور خدمت به زائرین حسینی موکب‌های مردمی است، نهادهای دولتی یاریگر موکب‌های مردمی باشند.
۲- نهادهای دولتی صرفاً در موارد ضرورت به خدمت‌رسانی مستقیم به زائرین بپردازند و خدمت‌رسانی با نام و تابلو دستگاه‌های دولتی ضرورتی ندارد.
۳- دستگاه‌های دولتی و استانداری‌ها در جهت فعال‌‌سازی حداکثری گروه‌های مردمی و حلقه‌های میانی اقدام کنند.
۴- از ظرفیت زیست‌بوم علم و فناوری کشور و صندوق نوآوری و شکوفایی برای حل مسائل اربعین با رویکردهای نوآورانه استفاده شود.
۵- تمهیدات لازم برای ایاب و ذهاب زائران به ویژه حمل‌ونقل زمینی از طریق اتوبوس و خودرو شخصی اتخاذ گردد. موارد ایمنی و امنیت سفر زائران با خودرو شخصی مورد توجه و اقدام قرار گیرد.
۶- رسانه ملی بر ترویج ابعاد گفتمانی اربعین و همین‌طور روایت حضور مردم و تسهیل جذب مشارکت‌های مردمی اقدام نماید.
۷- الگوی حکمرانی مردمی اربعین تدوین شود.
۸- شورای راهبردی اربعین به منظور رصد و سیاستگذاری موضوعات کلان مرتبط با حماسه اربعین و به‌ویژه ابعاد تمدنی آن با حضور مسئولین مرتبط و ‌اندیشمندان و نخبگان و نمایندگان تشکل‌های مردمی تشکیل شود.
۹- پس از ایام اربعین بلافاصله جلسه آسیب‌شناسی و تصمیم‌گیری برای سال آینده با حضور نمایندگان فعالین مردمی تشکیل شود.
بازدید رئیس‌جمهور از خودروهای هیبریدی تولید داخل
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در حاشیه جلسه صبح روز گذشته هیئت دولت، از تعدادی از خودروهای هیبریدی و تمام برقی تولیدی و مونتاژی شرکت‌های خودروساز داخلی بازدید کرد و با توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت و دست‌اندرکاران مربوطه، از جزئیات روند تولید و تجاری‌‌سازی این خودروها مطلع شد.
اردیبهشت امسال رئیس‌جمهور در جریان بازدید از شرکت مپنا ضمن بازدید از تعدادی از این خودروها که در شرکت مپنا برقی شده بودند،‌ دستوراتی در راستای توسعه برقی‌‌سازی خودروها صادر کرده بود که در بازدید دیروز نتایج اجرای این دستورات ارائه شد.
با توجه به مشکلات زیست‌محیطی و آلایندگی خودروهای احتراقی و نیز ظرفیت کشور در عرصه زیرساخت‌های برقی، ایجاد تحول در عرصه تولید خودرو و افزایش تولید خودروهای برقی و هیبریدی در دستور کار دولت مردمی و بالاخص وزارت صمت قرار گرفته، تا ضمن کمک به کاهش آلایندگی محیط‌زیست از ناحیه خودروهای شخصی و عمومی، در مصرف سوخت نیز صرفه‌جویی صورت گیرد.
بر اساس توافقات صورت گرفته میان وزارت صمت و دستگاه‌های مربوط از جمله شهرداری تهران، نصب جایگاه‌های شارژ خودروهای برقی در تهران آغاز شده و تا هفته دولت حداقل 70 ایستگاه افتتاح خواهد شد و تا پایان سال علاوه‌بر گسترش زیرساخت‌های استفاده از خودروهای برقی در تهران، ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در مسیر بین‌راهی میان استان تهران و استان‌های همجوار و برخی دیگر از استان‌های پرتردد نظیر خراسان رضوی نیز نصب خواهند شد.
در حال حاضر روند اجرایی تولید خودروهای برقی عمومی نظیر تاکسی، خودروهای ‌اشتراکی و خودروهای شخصی در حال انجام بوده و علاوه‌بر عرضه خودروهای برقی مونتاژی موجود، خط تولید تجاری خودروهای هیبریدی و تمام برقی داخلی نیز از سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گزارش فارس، رئیس‌جمهور در جریان این بازدید ضمن رانندگی کوتاه با یکی از خودروهای برقی تولید داخل گفت: حسن این خودروها علاوه‌بر صرفه‌جویی قابل توجه در مصرف سوخت، کاهش آلایندگی هوا، محیط‌زیست و آلودگی‌های صوتی، این است که به طور کامل بومی‌‌سازی شده و در داخل کشور تولید می‌شوند

 

زاکانی با حفظ سمت دستیار ویژه رئیس‌جمهور شد 
۱۴۰۲/۰۵/۲۵
علیرضا زاکانی، با حفظ سمت دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور مدیریت آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران شد.
 هیئت وزیران به استناد اصل ۱۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به‌منظور تقویت هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی ذیل قوه مجریه و همکاری نهادهای مردمی و سایر نهادهای مرتبط با مدیریت آسیب‌های اجتماعی (حاشیه‌نشینی، مفاسد اخلاقی معتادان به‌خصوص معتادان متجاهر، کودکان کار و خیابان و متکدیان و خانواده‌های آنها) در پایتخت، «علیرضا زاکانی» را در زمان تصدی شهرداری تهران به ‌عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور مدیریت آسیب‌های اجتماعی در تهران منصوب کرد.
بر اساس مصوبه دولت، تصمیمات دستیار ویژه رئیس‌جمهور در حوزه مدیریت آسیب‌های اجتماعی با رعایت وظایف، اختیارات و صلاحیت‌های قانونی دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط، به منزله تصمیمات رئیس‌جمهور و هیئت وزیران بوده و لازم‌الاجراست و زاکانی می‌بایست گزارش عملکرد خود در خصوص اجرای مأموریت‌های محوله و میزان همکاری دستگاه‌ها و نهادها را به رئیس‌جمهور و شورای اجتماعی کشور ارائه کند.
این مصوبه دیروز چهارشنبه از سوی «محمد مخبر» معاون اول رئیس‌جمهور به وزارت کشور و شهرداری تهران ابلاغ شد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟