loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد خطیب جمعه تهران: جشن میلیونی غدیر خلق یک جبهه گسترده فرهنگی بود   ۱۴۰۲/۰۴/۲۳ حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد

طاهر مهدوی بازدید : 17 شنبه 24 تیر 1402 نظرات (0)
.
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد خطیب جمعه تهران:
جشن میلیونی غدیر خلق یک جبهه گسترده فرهنگی بود  
۱۴۰۲/۰۴/۲۳

جشن بزرگ غدیر خلق جبهه گسترده فرهنگی بود | خبرگزاری تقریب (TNA)

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران با ‌اشاره به ویژگی‌های آیه مباهله، بیان داشت: اول اینکه آیه مباهله فصل‌الخطاب است. دوم تفسیر روشن آیه تطهیر و تبیین اصحاب کساء و جایگاه ممتاز ایشان است و سوم توصیفی بلند در شخصیت بی بدیل امیرالمومنین علی(ع) است.
جشن میلیونی غدیر خلق یک جبهه گسترده فرهنگی بود
به گزارش  مهر، امام جمعه موقت تهران گفت: جشن بزرگ غدیر با حضور میلیونی برادران و خواهران ما جلوه‌ای از مهر و محبت و دوستی و چنگ زدن به ریسمان امامت و ولایت بود و به نوعی خلق یک جبهه گسترده فرهنگی بود که این جبهه قطعاً می‌تواند چالش‌های بزرگ فرهنگی کشوری را به یک فرصت تبدیل کند.
وی با ‌اشاره به بیانیه پایانی گفت‌وگوهای راهبردی وزرای خارجه روسیه و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، مطرح کرد: با توجه به روابط راهبردی و استراتژیک تهران و مسکو و منشور سازمان ‌شانگهای در مورد احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای عضو انتظار جدی ملت عزیز ایران و ملل مسلمان منطقه از مسکو تصحیح و اصلاح عاجل موضع اخیر است.
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد گفت: هفته تأمین اجتماعی به نوعی گرامیداشت خدمت به مردم است. هفته‌ای است که تبیین‌کننده جایگاه فاخر نظام تأمین اجتماعی برای تحقق عدالت، امنیت و کرامت انسانی آحاد جامعه در حکمرانی مبتنی بر عقلانیت، دانش و معارف است. از نگاه امام علی‌(ع) در منشور حکمرانی نظام تأمین اجتماعی نقش تعیین‌کننده‌ای در حکمرانی دینی دارد.
70 درصد از افراد جامعه تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار دارند
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: امروز در نظام ما بیش از ۷۰ درصد از افراد جامعه تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار دارند و این عدد در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی ۲۰ درصد بود. یعنی رشد بیش از ۳۵۰ درصدی را شاهد هستیم که جا دارد از دولت محترم تشکر کنیم که با همه تنگناها در طول دو سال گذشته حدود ۲ میلیون از افرادی که تحت پوشش نبوده‌اند را تحت پوشش قرار داده است. وی عنوان کرد: در برنامه هفتم توسعه افق 
پیش رو آن است که در ۵ سال آینده به سمت تحت پوشش قرار دادن ۴ میلیون از افراد فاقد بیمه قدم برداشته شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد اظهار داشت: از اقدامات دیگری که در این دوران در زمینه پایداری منابع صندوق‌های بازنشستگی انجام شده اقدام بی‌نظیر در تسویه بدهی بانکی سازمان تأمین اجتماعی است که این بدهی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بود.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: پرهیز از تصمیم‌های سیاسی و انتصابات سیاسی در بنگاه‌های اقتصادی بسیار مهم است و مدیریت وزارت رفاه اراده‌اش بر تحقق این مهم است لذا تقاضا داریم در این مسیر برای پایداری منابع صندوق‌های بازنشستگی با عزم راسخ حرکت کنید.
وی با اشاره به محورهای برنامه هفتم توسعه، گفت: از مهم‌ترین اصول قانون برنامه که مورد تأیید رهبر انقلاب قرار گرفته بحث تحول در نظام بودجه‌نویسی کشور است.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه برای کاهش ناترازی بودجه برخی فکر می‌کنند باید منابع اضافه کنند، ادامه داد: کوچک شدن دولت، تحقق دولت الکترونیک و تلاش برای سپردن مسئولیت‌ها به دست شایسته‌ترین مدیران رمز کاهش ناترازی بودجه است.
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد خطاب به مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه، گفت: هدف از بودجه‌ریزی برقراری انضباط مالی است. تخصیص منابع باید متناسب با اولویت‌ها باشد.
وی یادآور شد: از مهم‌ترین و مؤثرترین اقدامات برای برون‌رفت از این تنگناها واسپاری وظایف غیرحاکمیتی به بخش غیر‌دولتی و خصوصی است.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟