loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. رئیس‌جمهور: همه دستگاه‌های اجرایی مسئول پیگیری فرمایشات رهبری درباره تقویت روابط با کشورهای مسلمان، همسایه و همسو هستند ۱۴۰۲/۰۲/۳۱ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهو

طاهر مهدوی بازدید : 16 دوشنبه 01 خرداد 1402 نظرات (0)
.
رئیس‌جمهور:
همه دستگاه‌های اجرایی مسئول پیگیری فرمایشات رهبری
درباره تقویت روابط با کشورهای مسلمان،
همسایه و همسو هستند
۱۴۰۲/۰۲/۳۱
دولت مسئول پیگیری فرامین رهبری برای تقویت روابط با کشورهای مسلمان و همسایه  است | خبرگزاری تقریب (TNA)
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در جلسه روز گذشته هیئت دولت اقدام و عمل برای ارتقای سطح روابط و گسترش تعاملات با کشورهای مسلمان، همسایه و همسو را وظیفه همه دستگاه‌ها و وزارت امور خارجه را مسئول پیگیری این اقدامات عنوان کرد و افزود: روابط با کشورهای هدف در کمتر از 2 سال گذشته اگرچه افزایش قابل توجهی داشته است، اما با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌تواند بیش از سطح فعلی ارتقا یابد.
رئیسی در بخشی دیگر از سخنانش عملیات دریایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گردش به دور کره زمین را افتخارآفرین و غرورانگیز توصیف و تصریح کرد: این اقدام ارتش نشانه اقتدار و قدرت نیروی دریایی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و شایسته قدردانی است.
رئیس‌جمهور در ادامه به صرف زمان طولانی در بعضی دستگاه‌ها برای صدور مجوزها و پاسخ به استعلامات‌ اشاره کرد و اظهار داشت: اتلاف وقت فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و مردم به این شکل به هیچ وجه به صلاح اقتصاد کشور نبوده و باید زمان اقدام هر دستگاهی برای صدور مجوز یا پاسخ به استعلامات محدود و معین شود.
رئیسی همچنین در بخش ابتدایی سخنانش سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) را به عموم جامعه و به‌ویژه زنان و دختران ایران‌زمین تبریک گفت و تصریح کرد که همگان و از جمله دختران می‌توانند در همه عرصه‌های اخلاقی، انسانی، اجتماعی و دینی از ایشان الگوبرداری کنند.
دختران کشورمان با ارتقای توانمندی‌ها نقش بیشتری در پیشرفت ایران اسلامی ایفا کنند
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح دیروز یکشنبه همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر، در جشنی که به همین مناسبت در مجموعه باغ کتاب تهران برگزار شده است، با تبریک این مناسبت به دختران ایران زمین، آینده را متعلق به دختران نوجوان کشورمان دانست و به آنها توصیه کرد با ارتقای توانمندی‌ها و تلاش برای متبلور کردن ارزش‌های انسانی، اخلاقی و الهی در زندگی‌، در آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی موثرتر نقش‌آفرینی کنند.
رئیس‌جمهور در ادامه زنان را برخوردار از کرامتی ذاتی توصیف کرد که خداوند در وجود آنان نهاده است و اظهار داشت: دولت مردمی شما دختران را مایه افتخار جامعه می‌داند و نسبت به شما احساس مسئولیت ویژه دارد.
رئیسی همچنین با‌ اشاره به سخنان دو تن از دخترانی که به تشریح مطالبات و دیدگاه‌های دختران پرداختند، تصریح کرد: بسیار خوشحالم که امروز با وجود پیشرفت‌های اجتماعی چشمگیر دختران در ایران اسلامی، مطالباتی که از سوی آنان در چنین جمع و مراسمی مطرح می‌شود، درخواست برای تقویت مهارت‌آموزی در مدارس و نیز تقویت روحیه مستقل و استقلال‌خواهی است. از مسئولان آموزش و پرورش می‌خواهم که به این مطالبات توجه شایسته داشته باشند تا دختران سرزمین‌مان بتوانند بیش از پیش به ساختن آینده‌ای روشن برای ایران اسلامی کمک کنند.
آیت‌الله رئیسی افزود: امروز خیلی‌ها ادعای دفاع از حقوق زنان را دارند، ولی در عمل به دنبال استفاده ابزاری از آنان هستند، اما نظام و فرهنگ اسلامی ما برای بانوان ارزش و جایگاه واقعی قائل است و خود را ملزم به تحقق این ارزش و جایگاه می‌داند. رئیس‌جمهور خطاب به دختران و زنان ایران اسلامی اظهار داشت: قدر و جایگاه خود را بدانید و یقین داشته باشید که جایگاه بسیار بلند و شایسته‌ای دارید.
رئیسی همچنین در بدو ورود از مجموعه باغ کتاب تهران بازدید کرد.
افزایش اختیارات ارزی بانک مرکزی با هدف ایجاد ثبات اقتصادی و حفظ ارزش پول ملی
همچنین هشتاد و ششمین جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به ریاست آیت‌الله رئیسی، با دستور ادامه بررسی اختیارات ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
در این جلسه مقرر شد با هدف ایجاد ثبات اقتصادی و حفظ ارزش پول ملی، اختیارات ارزی بانک مرکزی افزایش یابد.
کاهش مالیات ارزش افزوده واردات برخی اقلام و کالاهای اساسی از دیگر مصوبات جلسه امروز شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بود.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟