loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. در پایان سفر به مسکو اعلام شد روایت سردار رادان از توافق‌های امنیتی و انتظامی ایران و روسیه   ۱۴۰۲/۰۴/۰۹ سردار سرتیپ احمدرضا رادان شامگاه پنج‌شنبه در پایان سفر سه روزه

طاهر مهدوی بازدید : 7 شنبه 10 تیر 1402 نظرات (0)
.
در پایان سفر به مسکو اعلام شد
روایت سردار رادان از توافق‌های امنیتی و انتظامی ایران و روسیه
  ۱۴۰۲/۰۴/۰۹

فیلم/ روایت سردار رادان از توافق‌های امنیتی و انتظامی ایران و روسیه - ایرنا

سردار سرتیپ احمدرضا رادان شامگاه پنج‌شنبه در پایان سفر سه روزه خود به مسکو در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود:‌ در سفر به مسکو، دیدارهایی با دبیر شورای امنیت روسیه و همچنین معاون اول سرویس اطلاعاتی فدرال، معاون اول وزارت امور داخلی و فرمانده گارد ملی فدراسیون روسیه داشتیم که با توافق‌های خوبی همراه بود.
رادان با بیان این‌که توسعه همکاری‌ها میان کشورهای دوست و همسو، آثار مناسبی در اقدامات انتظامی و امنیتی دوجانبه یا چندجانبه می‌گذارد، توسعه همکاری‌های امنیتی و انتظامی تهران و مسکو را متأثر از سطح روابط راهبردی دو کشور، رو به جلو خواند.
وی با ‌اشاره به برخی شباهت‌های ساختارهای انتظامی و امنیتی ایران و روسیه گفت:‌ وظایف و مأموریت‌های پلیس ایران در یک وزارتخانه و چند سازمان فدراسیون روسیه همچون وزارت امور داخلی،‌گارد ملی و سازمان اطلاعاتی تعریف شده است.
فرمانده فراجا با ‌اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری با گارد ملی روسیه در سفر رسمی وی به مسکو اظهار داشت: این تفاهم‌نامه با هدف توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه آموزش و نیز تبادل فناوری و تجربیات و بهره‌گیری از توانمندی‌های یکدیگر در انجام مأموریت‌ها به امضا رسید.
رادان یادآور شد: گارد ملی فدراسیون روسیه شباهت‌هایی با سازمان یگان ویژه، نیروهای ویژه ضد‌تروریسم و رهایی گروگان فراجا دارد و یگان‌های رزمی را هم شامل می‌شود که آن یگان‌ها هم شباهت‌هایی با یگان تکاوری فراجا دارد.
وی درباره همکاری‌های تهران – مسکو در مبارزه با قاچاق مواد مخدر اظهارداشت:‌ این موضوع یکی از تهدیدهای فراروی کشورها است و یکی از تجارت‌های پرسود و مورد علاقه قاچاقچیان و سوداگران مرگ است.
فرمانده فراجا یادآور شد: یکی از ابزارهای دشمنان برای آسیب به کشورها نیز گسترش استفاده از مواد مخدر صنعتی یا سنتی است و با توجه به شرایط بین‌المللی، غرب تمایل دارد که مسیر انتقال مواد مخدر به روسیه باز شود و گسترش بیشتری پیدا کند، از این رو،‌در مذاکراتی که در مسکو داشتیم، طرف روس و فراجا، تمایل خود را برای همکاری بیشتر اعلام کردند.
رادان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از بی‌نظیرترین کشورها در مبارزه با مواد مخدر است و در این زمینه، دارای تجربه، عمل و اقدام است که در مذاکرات ما در روسیه هم طرف روس، این موضوع را تصدیق کرد و در این زمینه خواهان همکاری ایران بود.
وی با ‌اشاره به توافقات سفر خود به مسکو گفت: با اعزام کارشناسان دو طرف، مسیر همکاری پلیس ایران و روسیه، برای مبارزه با مواد مخدر باز خواهد شد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟