loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

حماس: بینی اسرائیل را به خاک مالیدیم   ۱۴۰۰/۰۳/۰۵ واکنش گروه‌های مقاومت به پیروزی بزرگشان در عملیات «سیف القدس» علیه رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد. «خالد البطش&r

طاهر مهدوی بازدید : 80 پنجشنبه 06 خرداد 1400 نظرات (0)

حماس: بینی اسرائیل را به خاک مالیدیم

  ۱۴۰۰/۰۳/۰۵

حماس - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد


واکنش گروه‌های مقاومت به پیروزی بزرگشان در عملیات «سیف القدس» علیه رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد. «خالد البطش» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرده که عملیات «شمشیر قدس»، یک نقطه تحول راهبردی بود. خبرگزاری «سما» فلسطین به نقل از البطش گزارش داده «این تحول راهبردی، پیروزی بزرگی را پایه‌گذاری کرد مبنی بر اینکه شهروند فلسطینی می‌تواند در برابر رژیم صهیونیستی پیروز شود».
وی در ادامه با بیان اینکه «شهروند فلسطینی با شیوه دیگری به جز مذاکره می‌تواند، حق خود را باز پس بگیرد»، خاطر نشان کرد: «رژیم صهیونیستی بود که با تلاش برای اخراج ساکنان محله شیخ جراح و تعدی به مسجدالاقصی، وضعیت را متشنج کرد...رژیم صهیونیستی از عملکرد بسیار خوب مقاومت فلسطین غافلگیر شد؛ زیرا مقاومت از سلاح خود برای حمایت از مقدسات استفاده کرد...جریان مقاومت در نبرد شمشیر قدس، بینی رژیم صهیونیستی را به خاک مالید و همه باید امید خود را برای آزاد‌سازی هر چه زودتر فلسطین بالا ببرند... حرکت به سمت راهکار سیاسی، برق پیروزی در جنگ شمشیر قدس را از بین می‌برد».
همچنین «خالد مشعل» رئیس‌جنبش حماس تأکید کرد که «نبرد شمشیر قدس، سرنوشت‌ساز بود». مشعل گفت که این نبرد، مردم فلسطین را به هدف آزاد‌سازی این کشور و شکست رژیم صهیونیستی نزدیک و جایگاه مسئله فلسطین را در میان امت اسلامی، زنده کرد.
تظاهرات در کرانه باختری علیه سفر بلینکن
وزیر خارجه آمریکا که روز سه شنبه وارد سرزمین‌های اشغالی شده بود در میان اعتراض ساکنان کرانه باختری وارد این منطقه شد. طبق گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده این سفر با اعتراض‌ها و واکنش‌های زیادی همراه بوده است. «موسی ابومرزوق» نایب‌رئیس‌دفتر سیاسی حماس در خارج از فلسطین اعلام کرده حل‌وفصل سیاسی برای پایان دادن به جنگ غزه، اولویت آمریکا نبود. به گزارش فلسطین الیوم، ابومرزوق این را هم گفته که: «آنچه آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا را به منطقه کشانده، موشک‌های مقاومت است». گفتنی است آمریکایی‌ها در این جنگ، مثل جنگ‌های دیگر، از رژیم صهیونیستی حمایت‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و سیاسی کردند.
از سوی دیگر، شمار زیادی از فلسطینیان روز سه شنبه در شهر «رام الله» در فلسطین اشغالی در اعتراض به سفر وزیر خارجه آمریکا به این شهر تظاهرات کردند. به نوشته روزنامه «جروزالم پست» این تظاهرات توسط نیروهای اسلامی و جناح‌های مختلف فلسطینی برگزار شد. معترضان در این تظاهرات شعارهای «آمریکا سر مار است» و «ما مخالف پذیرش دشمنان ملت فلسطین در سرزمین خود هستیم» سر دادند. معترضان همچنین هماهنگی امنیتی بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری را محکوم کردند. فلسطینی‌ها شعار می‌دادند: «این هماهنگی امنیتی شرم آور است» و «توافق نامه اوسلو از بین رفته است».
شیخ جراح همچنان نا آرام
خبر دیگر اینکه، نیروهای رژیم صهیونیستی همچنان در حال تحت فشار قرار‌دادن ساکنان محله «الشیخ جراح» و وادار کردن آنها به کوچ اجباری از این محله قدیمی در بیت‌المقدس هستند! به نوشته پایگاه خبری «عربی ۲۱»، جوانان و فعالان فلسطینی همچنان در حال اعلام همبستگی با ساکنان این محله که به اخراج از منازلشان و محله الشیخ جراح تهدید می‌شوند، هستند. این محله در نزدیکی بخش قدیمی شهر قدس و مسجدالاقصی قرار دارد و صهیونیست‌ها به دنبال مصادره آن به نفع گروه‌های شهرک‌نشینی هستند. نبرد «سیف القدس» به دلیل فشارهای رژیم صهیونیستی به ساکنان همین منطقه آغاز شده بود!

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟