loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. در حاشیه جلسه هیئت دولت مطرح شد؛  از موافقت دولت با لایحه حمایت از ایرانیان خارج کشور تا تهیه بسته‌ای برای تسهیل ازدواج ۱۴۰۲/۰۳/۳۱   اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه ج

طاهر مهدوی بازدید : 22 پنجشنبه 01 تیر 1402 نظرات (0)
.
در حاشیه جلسه هیئت دولت مطرح شد؛
 از موافقت دولت با لایحه حمایت از ایرانیان خارج کشور
تا تهیه بسته‌ای برای تسهیل ازدواج
۱۴۰۲/۰۳/۳۱
اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
 
اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دیروز هیئت وزیران در حیاط دولت به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند.
 
شانا - اعضای هیئت دولت در جمع خبرنگاران
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران گفت: دولت با ارسال لایحه‌ای به مجلس برای حمایت ایرانیان خارج از کشور موافقت کرد. وی افزود: این لایحه با همکاری وزارت دادگستری و وزارت خارجه به تصویب هیئت وزیران رسید و به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد، تدابیری اتخاذ خواهد کرد که در حوزه‌های مختلف بتوان حمایت‌های موثری را از ایرانیان خارج از کشور داشت.
سخنگوی دولت در تشریح این لایحه تصریح کرد: ارائه خدمات حقوقی مناسب، مشاوره‌های حقوقی، در دسترس‌پذیری امکان فعالیت‌های حقوقی برای ایرانیان خارج از کشور، امکان ارائه خدمات دولت الکترونیک به‌صورت موثرتر و مناسب‌تر برای آن‌ها، دسترسی آنها به قابلیت‌های امکان فعالیت‌های الکترونیکی در دولت، ثبت درخواست‌ها یا طی کردن فرآیندها مانند صدور مجوزهای سایر اموری که ممکن است با دستگاه‌های اجرایی داشته باشند و همچنین اموری که ممکن است با دستگاه قضایی داشته باشند و بخواهند اظهارنامه‌ای ثبت کنند در این لایحه پیش‌بینی شده که امکان آن برای ایرانیان خارج از کشور فعال شود از دیگر مصوبات امروز هیئت دولت بود که به مجلس ارائه خواهد شد.
وی ادامه داد: امکان شناسایی و جذب ایرانیان دارای استعداد در خارج از کشور برای عضویت در هیئت علمی، همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه‌های دانش‌آفرین داخل کشور، تسهیل‌هایی که برای حمایت از سرمایه‌گذاری مولد ایرانیان خارج از کشور پیش‌بینی شده از مشاوره تا مشوق‌ها و تسهیل‌هایی که برای امکان فعالیت موثر اقتصادی‌شان در کشور اتفاق بیفتد، موضوعاتی که ناظر به حمایت‌ها از نخبگان خارج از کشور و به ویژه حفظ و اتصال و استمرار این ارتباط فرهنگی آنها با سرزمین اصلی محورهای اصلی این لایحه است که تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.
 
شانا - اعضای هیئت دولت در جمع خبرنگاران
 استفاده وزارت نفت از ظرفیت‌های پالایشگاهی فراسرزمینی
جواد اوجی وزیر نفت نیز، درخصوص سفر رئیس‌جمهور اعضای دولت به آمریکای لاتین و ونزوئلا گفت: در این سفر به پتروشیمی‌ها ورود کردیم. حدود ۱۲ میلیون تن ظرفیت پتروشیمی نصب شده در کشور ونزوئلا است که به خاطر تحریم‌ها فقط دو میلیون تن آن فعال است.
وی افزود: در این خصوص قراردادهای خوبی را منعقد کردیم چون به قولی، آنها اسب‌های زین شده خوبی را دارند لذا استفاده از خدمات فنی مهندسی، کارشناسان و فعالان نفت و گاز، این کارخانجات پتروشیمی آنها را قطعاً فعال خواهیم کرد. در نتیجه در تولید مشارکت خواهیم کرد و قراردادهای خیلی خوب برد برد با آنها بسته‌ایم.
وزیر نفت درخصوص سفر به کوبا نیز اظهار داشت: در کوبا قرارداد تهاتر نفت در برابر دارو، واکسن و تجهیزات دارویی که مورد نظر وزارت بهداشت بود، بسته شد. همچنین احیای ظرفیت پالایشی آنها را انجام خواهیم داد.
اوجی تاکید کرد: این مدل فعالیت‌های وزارت نفت را که شروع کردیم، استفاده از ظرفیت‌های پالایشگاهی فراسرزمینی و پتروشیمی‌ها است که موجب افزایش صادرات نفت، میعانات و نیز خدمات فنی مهندسی ما خواهد شد، تا سازندگان داخلی فقط نگاهشان تأمین نیازهای داخلی نباشد و صادرات نیز داشته باشند.
وی ادامه داد: همچنین قراردادهای خوبی را برای شرکت‌های دانش بنیان برای ایستگاه‌های تقویت فشار گاز داشتیم که با حمایت وزارت نفت راه را برای بخش خصوصی باز کردیم تا در سرزمین‌هایی که ظرفیت‌های نفت و گاز خوبی دارند حضور داشته باشند.
 
وزیر کشور تکذیب کرد/ درباره تغییر معاون سیاسی خود قولی به نمایندگان ندادم |  دیدبان ایران
در حال تعامل با مجلس برای حل سوءتفاهم پیش آمده هستیم
احمد وحیدی وزیر کشور نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما در تعامل مثبت با مجلس به دنبال حل سوء تفاهم پیش آمده، هستیم‌، درباره بخشنامه اخیر وزارت کشور که با واکنش نمایندگان مجلس مواجه شد بیان کرد: یکی از بندهای این بخشنامه با این موضوع که شائبه طرفداری از نمایندگان پیش نیاید و برای صیانت از آنها و حفظ بی‌طرفی و تامین سلامت انتخابات نکاتی داشت. برای تعدادی از نمایندگان مجلس سوء تفاهمی پیش آمده بود که ممکن است نسبت به آنها تعارض شده باشد؛ لذا بند‌هایی که باعث سوء تفاهم شده بود را لغو کردیم.
 
وزیر ارشاد: بسته ویژه برای پشتیبانی از خبرنگاران آماده شده است- اخبار مجلس  و دولت ایران - اخبار سیاسی تسنیم | Tasnim
هیچ مشکلی در زمینه برپایی برنامه‌های فرهنگی و هنری وجود ندارد
محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در حاشیه جلسه هیئت دولت با ‌اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری گفت: ما در هماهنگی کامل با وزارت محترم کشور و سایر دستگاه‌ها هستیم.
وی افزود: آقای مخبر یکشنبه در دولت دستور داد همه دستگاه‌ها از مجوزهایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌کند، تبعیت کنند. اگر ‌اشکالی هم وجود داشته باشد به همکاران ما منتقل می‌شود و از طریق آنها این تغییر اعمال می‌شود.
وزیر ارشاد تاکید کرد: هیچ مشکلی در زمینه برپایی برنامه‌های فرهنگی هنری وجود ندارد. الحمدلله در همین بهار که به پایان رسیدیم پر رونق‌ترین بهار تمام سال‌های اخیر را در حوزه فرهنگ و هنر داشتیم.
 
مرتضوی: وعده ایجاد یک میلیون فرصت شغلی محقق شد
حق‌پرستاری و یارانه مراکز غیر‌دولتی امسال 40 درصد افزایش می‌یابد
مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیز در حاشیه جلسه هیئت دولت، گفت: تفاهم‌نامه‌ای میان چند دستگاه اجرایی از جمله وزارت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش، کمیته حضرت امداد حضرت امام، بسیج سازندگی و دانشگاه آزاد اسلامی تحت عنوان طرح تابستانه مهارت منعقد شد که مقرر شده است در تابستان ۱۴۰۲ برای آموزش و حرفه‌آموزی بازماندگان از تحصیل و آحاد مختلف جامعه برنامه‌ریزی شود.
وی افزود: نکته دوم اینکه افزایش ۴۰ درصدی حق‌پرستاری و یارانه مراکز غیردولتی در سال ۱۴۰۲ است که از سوی همکاران ما در سازمان بهزیستی موفقیت‌آمیز آغاز شده است. بخشی از مشکلات مددجویان عزیز برطرف می‌شود.بحث سوم ارائه آموزش‌های مهارتی به ۱۶۲ هزار سرباز وظیفه در سال جاری طی تفاهمنامه‌ای که با سازمان فنی و حرفه‌ای و ستاد کل نیروهای مسلح منعقد شده است انجام خواهد شد.
مرتضوی خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامات ویژه‌ای را در حوزه سلامت کارگران انجام داده است، تدوین سند برنامه ملی پیشگیری از اعتیاد و تدوین برنامه ارتقای سلامت روان جامعه کار و تولید، بازنگری در برنامه مشترک ارائه مراقبت‌های بهداشتی به بیمه‌شدگان پس از ۳۰ سال، رشد ۳۰۰ درصدی تاسیس خانه‌های بهداشت کارگری و تاسیس حدود هزار ایستگاه بهگر در بنگاه‌های ۲۰ تا ۵۰ نفر در سال ۱۴۰۱، رشد ۵۰۰ درصدی برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارگران در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ و خبر پایانی انتخاب جمهوری اسلامی ایران به ریاست گروه منطقه آسیا و اقیانوسیه در سازمان بین‌المللی کار موسوم به آی ال او ILO است.
 
ایجاد محدودیت در برخی پلتفرم‌ها بر اساس تشخیص مراجع ذیصلاح بوده است -  شهروند آنلاین
شبانه‌روز برای افزایش سرعت اینترنت تلاش می‌کنیم
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در جمع خبرنگاران درخصوص طرح فیبر نوری، گفت: ما شبانه‌روزی در تلاش هستیم تا برای طرح فیبر نوری که طرحی راهبردی است اقدام کنیم زیرا بر اساس آن سرعت اینترنت تا ۱۰۰۰ مگا بیت بر ثانیه افزایش می‌یابد سرعتی که در حال حاضر حدود ۱۰ مگابیت در ثانیه است.
وی افزود: در بیش از ۱۰۰ شهر این کار شروع شده است تا پایان سال حداقل بخشی از شهرها تحت پوشش قرار بگیرند.
زارع پور اظهار داشت: دولت این تسهیل را فراهم کرده تا کسب و کارهای داخلی در سفرهای داخلی معافیت مالیاتی داشته باشند حتی آن دسته از کسب و کارهای مجازی که علاوه‌بر فعالیت در فضای مجازی کسب و کار فیزیکی هم دارند مصوب شد در صورتی که صورت‌های مالی آن بخش که در فضای مجازی فعال باشد مشمول معافیت خواهد شد.
وزیر ارتباطات با ‌اشاره به مصوبه امروز هیئت دولت تصریح کرد: بر اساس این مصوبه آن دسته از کسب و کارهای اینترنتی کتاب‌ها که تا پایان ۱۴۰۱ کد مالیاتی نداشته و اظهارنامه مالیاتی کار نکرده‌اند از معافیت مالیاتی برخوردار شده و امکان خوبی است برای فعالیت کسب و کارهایی که در صفحه‌های داخلی فعالیت کنند.
وی با ‌اشاره به مهاجرت کسب و کارهای داخلی از سکوهای داخلی به سبک‌های خارجی به دلیل پرداخت مالیات گفت: دولت این تسهیل را فراهم کرده تا کسب و کارهای داخلی در سفرهای داخلی معافیت مالیاتی داشته باشند حتی آن دسته از کسب و کارهای مجازی که علاوه‌بر فعالیت در فضای مجازی کسب و کار فیزیکی هم دارند مصوب شد در صورتی که صورت‌های مالی آن بخش که در فضای مجازی فعال باشد مشمول معافیت خواهد شد.
زارع پور تصریح کرد: این مصوبه را بستر خوبی برای فعالیت کسب و کارها در بستر فضای مجازی دانست.
وزیر ارتباطات درخصوص صنعت فضایی کشور، گفت: برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور را سال گذشته تصویب کردیم و اوایل سال جاری رئیس‌جمهور آن را ابلاغ کرد.
وی افزود: طبق برنامه ۱۰ ساله در برنامه هفتم توسعه ضمانت قانونی برای تحقق برنامه دستگاه فضایی کشور را مد نظر قرار دادیم تا ان شاءالله با همکاری مجلس بتوانیم ساختار حقوقی و قانونی لازم برای اجرای این برنامه را فراهم کنیم.
زارع پور درخصوص برنامه‌های وزارت ارتباطات برای سهولت سفر زائران اربعین، اظهار داشت: ستاد برگزاری اربعین را در وزارتخانه تشکیل داده‌ایم و در تلاش هستیم بسته خدمات فناورانه را برای زائران اباعبدالله الحسین علیه‌السلام فراهم کنیم.
وزیر ارتباطات تاکید کرد: با وزارت ارتباطات عراق رایزنی می‌کنیم تا خدمات بهتری را به مردم عزیزمان ارائه کنند. همچنین در تلاش هستیم بسته‌های رومینگ مناسب‌تری را نسبت به سال گذشته برای زائران فراهم کنیم.
 
خزعلی، معاون رئیس‌جمهور: حذف ایران از کمیسیون مقام زن زنگ خطری برای مجامع  حقوق بشری است | پایگاه خبری جماران
در حال تهیه بسته‌ای برای تسهیل ازدواج هستیم
انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور هم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مشکلات اقتصادی یکی از مواردی است که جلوی ازدواج جوانان را می‌گیرد، اعلام کرد: به همین منظور، در حال تهیه بسته‌ای جهت تسهیل ازدواج هستیم.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟