loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. با اخذ ۱۶7 رأی موافق کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان شد    ۱۴۰۲/۰۶/۲۷ روز دوشنبه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف تشکیل شد و مهم‌ترین دستور جلسه آ

طاهر مهدوی بازدید : 8 سه شنبه 28 شهریور 1402 نظرات (0)

.

با اخذ ۱۶7 رأی موافق

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان شد 

  ۱۴۰۲/۰۶/۲۷

هاشمی وزیر ورزش و جوانان شد/ کیومرث هاشمی در مجلس چه گفت؟

روز دوشنبه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف تشکیل شد و مهم‌ترین دستور جلسه آن بررسی صلاحیت کیومرث‌ هاشمی، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان بود.
در جلسه بررسی صلاحیت‌ هاشمی، رئیس‌جمهور به خاطر سفر به نیویورک امکان حضور نداشت. لذا محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه حضور یافت.
ابتدا کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون تخصصی مرتبط با وزارت ورزش و جوانان، گزارش خود را قرائت کرد که در تایید صلاحیت کیومرث‌ هاشمی به عنوان وزیر ورزش و جوانان بود. سپس موافقین و مخالفین ‌هاشمی پشت تریبون رفتند و به ارائه نظرات خود پرداختند.
‌هاشمی برنامه تحول‌آفرینی ارائه کرده است
زهره الهیان در موافقت با برنامه و صلاحیت کیومرث ‌هاشمی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان، گفت:‌ هاشمی یک مدیر از مراتب پایین و کف جامعه ورزشی بوده که با تلاش ارتقا پیدا کرده و با توانمندی به این جایگاه مدیریتی رسیده است.
وی اظهار داشت:‌ هاشمی برنامه تحول‌آفرینی در حوزه ورزشی ارائه کرده است. حمایت از ورزش بانوان هم در برنامه‌های وی مورد تاکید قرار گرفته است. اگر دختران و مادران ما سالم باشند، خانواده‌های ما سالم هستند و اگر خانواده‌ها سالم باشند، جامعه سالم خواهد بود.
احد آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در موافقت با کیومرث ‌هاشمی گفت: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برنامه مدونی در سطوح مختلف برای بانوان، جوانان و روستاییان ارائه کرده است.
آزادی‌خواه با ‌اشاره به اینکه وی دارای رزومه
پُر و پیمانی است و می‌تواند مشکلات این حوزه را حل کند، اظهار داشت: ‌هاشمی با انبوهی از تجارب مختلف آمده و می‌تواند مشکلات حوزه ورزش و جوانان را به درستی مدیریت کند.
‌هاشمی در حوزه ورزش خروجی نداشته است
مهرداد گودرزوند اما از نمایندگان مخالف‌ هاشمی بود. وی با ‌اشاره به اینکه در برنامه‌های کیومرث‌ هاشمی موضوع ورزش و جوانان دیده نمی‌شود، ادامه داد: وی ۳۰ سال در مناصب کلیدی ورزش و جوانان بوده و در حوزه تصمیم‌‌سازی ورزش حضور داشته است، پس باید بگوید که در عملکرد چه خروجی خاصی برای ورزش و جوانان داشته است؟ وی ۳۰ سال در ورزش حضور داشته و خروجی نداشته است.
نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز بسیاری از کسانی که مهاجرت می‌کنند، از نبود سیاست در ورزش و جوانان رنج می‌برند. اگر می‌بینیم یک قهرمان ملی ما ناچار به مهاجرت می‌شود، به این دلیل است که بعد از مدال‌آوری مورد توجه وزارت ورزش و جوانان قرار نگرفته است.
علیرضا ورناصری نیز در جریان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت کیومرث‌ هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در مخالفت با برنامه‌های وی، گفت: شفافیت مالی در حوزه ورزش به‌ویژه در میان باشگاه‌های ورزشی اهمیت بالایی دارد و دسترسی همگان به اطلاعات ورزشی می‌تواند به شفافیت منجر شود و سؤال این است که ‌هاشمی چه امکانی را برای دسترسی همگان به این موضوع فراهم کرده است؟
وی بیان کرد: چرا باید در سیستم جوانان و ورزش کشور شاهد تعارض منافع باشیم. همچنین توجه به واگذاری امور ورزش به مردم به‌ویژه واگذاری به بخش خصوصی و دانش‌بنیان‌ها در برنامه ارائه شده وزیر پیشنهادی جایی ندارد.
مجلس به ‌هاشمی اعتماد کرد
به گزارش مهر، پس از سخنان مخالفان و موافقان، در نهایت مجلس شورای اسلامی رأی‌گیری را آغاز کرد و‌ هاشمی توانست با ۱۶۷ رأی موافق، ۵۷ رأی مخالف، ۱۲ رأی ممتنع و ۱ رأی باطله از مجموع ۲۳۷ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان رأی اعتماد بگیرد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟