loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. مداخله‌ جوزپ بورل در امور قضائی جمهوری‌اسلامی ایران    ۱۴۰۲/۰۲/۱۸   مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی توئیتری از درخواست خود از امیرعبداللهیان مبنی بر لغو اعدام

طاهر مهدوی بازدید : 13 سه شنبه 19 اردیبهشت 1402 نظرات (0)
.
مداخله‌ جوزپ بورل در امور قضائی جمهوری‌اسلامی ایران
   ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
جوزپ بورل: نمی‌خواهیم روابط اتحادیه اروپا با جمهوری اسلامی ایران دچار مشکل  شود - ایرنا
 
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی توئیتری از درخواست خود از امیرعبداللهیان مبنی بر لغو اعدام جمشید شارمهد‌، سرکرده گروهک تروریستی تندر خبر داد.
« جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته با انتشار پیام‌هایی توئیتری از رایزنی خود با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با نقض قوانین بین‌المللی درخصوص لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل در این خصوص نوشت: در تماس با عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، اعدام «حبیب چعب» (ملقب به حبیب اسیود سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال و طراح اصلی حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در سال ۱۳۹۷) تبعه سوئدی- ایرانی تبار را به شدت محکوم کردم و از ایران خواستم «جمشید شارمهد» آلمانی-ایرانی (سرکرده گروهک تروریستی تندر) را اعدام نکند!
به گزارش مهر‌، جوزپ بورل در ادامه افزود: ما همچنین درباره همکاری میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صحبت کردیم. همکاری که اخیراً شتاب بیشتری گرفته است. من تاکید کردم که ایران باید به این کار ادامه داده، به حمایت از جنگ روسیه علیه اوکراین پایان دهد و از ابزار‌سازی اتباع اتحادیه اروپا دست بردارد.
گفتنی است حکم اعدام حبیب فرج الله چعب، ملقب به حبیب اسیود، سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال و طراح اصلی حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در سال ۱۳۹۷ که منجر به شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان شد، صبح روز شنبه ۱۶ اردیبهشت- به اجرا درآمد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟